2005-11-04, 21:08
Medlem
'Niques avatar
Hysteriskt bra p Platens Bar i lkpg igr.
Citera
2006-02-09, 13:49
Medlem
jols avatar
Citat:
In February, Swedish television is airing a 30 minute liveshow recorded in Helsingborg last October. Heres the schedule:

SVT2 Fredag 10 februari kl 21.30
SVT2 Lrdag 11 februari kl 00.00
SVT2 Onsdag 15 februari kl 23.00
S stll era alarm!

Citat:
Tomorrow, Jan 19, the liveshow from Cirkus, Stockholm is broadcast on Swedish radio P3 at 21.03.
Den var najs Hade tyvvr inte mjlighet att delge er, bastade
Citera
2006-07-22, 05:34
Medlem
puckots avatar
The Hellacopters, gick p hgstadieskola i Uppsala?

Det hr en sak som jag undrat ver, och funderat p till och frn nr gruppen The Hellacopters kommit p tal under ren, och vnder mig nu till er hr p flashback i frhoppning att kanske en gng fr alla bringa lite klarhet i detta.

Det r nmligen s att jag har ftt fr mig att jag har gtt i samma hgstadieskola som en av eller delar av medlemmarna i The Hellacopters. Jag har nmligen svaga minnen av att en grupp som jag tror kallade sig fr just The Hellacopters spelade fr hela skolan i gympasalen en gng.

Detta var ett terkommande evenemang p denna skola under ngra r, dr syftet var att elever p skolan som hade egna rockband hade mjlighet till att kra en spelning infr resten av skolan.

Nu kan det hnda att jag bara blandar ihop dom med ngon annan grupp som hade ett liknande eller ett helt annat namn. Men jag r tminstone 50-60% sker att det ligger till p det viset. Eller s var det kanske bara ngra wannabes som hade snott namnet och frskte vara lite hftiga.

Men det r inte helt omjligt, d dom hr grabbarna som spelade gick ngon/ngra klasser ver mig och var lite ldre, och delar i bandet r idag runt 30 rsldern, och jag sjlv r 25. och det hr begav sig runt 93-94 ngonting, i samband med att The Hellacopters bildades.

r det ngon hr som har ngon koll p vilken/vilka stder grabbarna i The Hellacopters vxte upp, kan ngon eller ngra av dom mjligtvis ha bott i Uppsala, och gtt p en hgstadieskola som hette Tiunda?

En annan tnkbar mjlighet r ju att dom kanske hade en eller flera polare p skolan, som hade lyckats vertala dom till att agera gstband i samband med detta evenemang.
Citera
2006-07-22, 06:28
Medlem
alcatrazs avatar
Hellacopters bildades -97 av Dregen och Nicke i sthlm. S det r nog inte samma band du tnker p. Dessa har vad jag vet inte bott i Uppsala.

Edit: Fel av mig, nu blandade jag ihop det med nr jag sg dem frsta gngen
Citera
2006-07-22, 06:30
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Hellacopters bildades -97 av Dregen och Nicke i sthlm. S det r nog inte samma band du tnker p. Dessa har vad jag vet inte bott i Uppsala.

Konstigt, p susning.nu och wikipedia str det att bandet bildades 94 iallafall. S det stmmer allst inte?

Edit; Lste dessutom igenom en chat under kvllen med The Hellacopters som gde rum p Lunarstorm frn i Onsdags, dr dom sjlva sger att bandet bildades 94.
Citera
2006-07-22, 07:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Konstigt, p susning.nu och wikipedia str det att bandet bildades 94 iallafall. S det stmmer allst inte?

Edit; Lste dessutom igenom en chat under kvllen med The Hellacopters som gde rum p Lunarstorm frn i Onsdags, dr dom sjlva sger att bandet bildades 94.
Ja, jag r nog ganska s sker p att de var igng innan '97, s '94 lter mer troligt... Och r det inte en Backyard Babies-medlem som heter Dregen?? Fast han kanske har varit med i bde Backyard och Hellacopters?? r inte s insatt i dessa band, s ngon som har bttre koll fr ta och fylla i luckorna...
Citera
2006-07-22, 07:35
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, jag r nog ganska s sker p att de var igng innan '97, s '94 lter mer troligt... Och r det inte en Backyard Babies-medlem som heter Dregen?? Fast han kanske har varit med i bde Backyard och Hellacopters?? r inte s insatt i dessa band, s ngon som har bttre koll fr ta och fylla i luckorna...

Som jag har fattat det s har Dregen spelat i bde Hellacopters och Backyard Babies samtidigt under en period. Men efter ett tag s trttnade han p detta, s han hoppade av Hellacopters fr att istllet kunna satsa helhjrtat p Backyard Babies.
Citera
2006-07-22, 11:26
Medlem
J.Ns avatar
Jag sg Hellacopters andra eller tredje spelning under 1995 p Smlands i Lund. Jag hade aldrig hrt dem innan utan knde bara till Nicke och Entombed och Backyard Babies, ven om jag knappt var medveten om att Dregen var med i dem.
Citera
2006-07-22, 12:20
Medlem
mugabes avatar
Nr Hellacoptrarna drog igng bandet var de fanimej vrldens mest intensiva band. De spelade precis verallt slppte sjutummare en gng i veckan. Min frsta 'coptersspelning var p kafe 44 nr de hade tjejbandskvll. Jag va dr fr att se Misdemeanor och Sindy kills me. Mitt mellan banden kliver det ut ett gng skumma karlar med klnningar och smink och drar igng ett s som r helt galet. Bilder p transorna finns i frsta LPn, de r jttevackra!! Nn som har info om den spelningen? Vilken i ordningen osv?
Citera
2006-07-22, 12:39
Medlem
Pellenezs avatar
Hellacopters bildade vl av ngra snubbar som redan spelade i andra band.
T ex spelade Dregen (som kommer frn Smland) med Backyard Babies och Nicke (trummor) i Entombed.

S Hellacopters kan knappast vara ett band som hllit ihop sedan skoltiden.
Citera
2006-07-22, 12:45
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mugabe
Nr Hellacoptrarna drog igng bandet var de fanimej vrldens mest intensiva band. De spelade precis verallt slppte sjutummare en gng i veckan. Min frsta 'coptersspelning var p kafe 44 nr de hade tjejbandskvll. Jag va dr fr att se Misdemeanor och Sindy kills me. Mitt mellan banden kliver det ut ett gng skumma karlar med klnningar och smink och drar igng ett s som r helt galet. Bilder p transorna finns i frsta LPn, de r jttevackra!! Nn som har info om den spelningen? Vilken i ordningen osv?

r Hellacopters politiska fr kafe 44 r vl ett snt stlle?
Citera
2006-07-22, 12:53
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Som jag har fattat det s har Dregen spelat i bde Hellacopters och Backyard Babies samtidigt under en period. Men efter ett tag s trttnade han p detta, s han hoppade av Hellacopters fr att istllet kunna satsa helhjrtat p Backyard Babies.

Det stmmer, han r tydligen ven aktuell i coverbandet Urrke T. and the Midlife Crisis som tydligen ska spela in nytt. Urrke T. r ju ven basist i Maryslim www.maryslim.com och mitt favoritpunkband Bizex-B som jag skrev en rad om fr ett tag sen www.myspace.com/bizex plus att han har ngra till projekt. En upptagen man...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in