2012-02-21, 20:19
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Fransyskor kan inte engelska, så du måste kunna franska, annars fungerar det inte. Vi hade något jävla utbyte med någon fransk stad i gymnasiet, det blev väldigt svårt att göra sig förstådd, eftersom fransmän är precis lika dåliga och dumma i huvudet när det kommer till engelska, som en svensk är när det kommer till andra språk än engelska. Båda håller lika hårt fast vid att det ena språket är bättre och bör inläras av alla på hela jorden, utan att tänka på att det kanske finns folk som är av andra åsikter. Fransmännen talar franska och förväntar sig att alla ska fatta, svensken talar engelska och förväntar sig att alla ska fatta. Idiotiskt egentligen.
Citera
2012-02-21, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Fransyskor kan inte engelska, så du måste kunna franska, annars fungerar det inte. Vi hade något jävla utbyte med någon fransk stad i gymnasiet, det blev väldigt svårt att göra sig förstådd, eftersom fransmän är precis lika dåliga och dumma i huvudet när det kommer till engelska, som en svensk är när det kommer till andra språk än engelska. Båda håller lika hårt fast vid att det ena språket är bättre och bör inläras av alla på hela jorden, utan att tänka på att det kanske finns folk som är av andra åsikter. Fransmännen talar franska och förväntar sig att alla ska fatta, svensken talar engelska och förväntar sig att alla ska fatta. Idiotiskt egentligen.
Hahaha, ja fransmän är förjävla dumma upp i huvudet som inte fattar att vi svenskar alltid har rätt. De är också så fruktansvärt lata och värdelösa att de inte kan lära sig andra språk. Troligtvis har detta med någon medfödd defekt i hjärna och stämband att göra.
Citera
2012-02-21, 20:46
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apefirmativeaction
Inte en chans i helvette, fransyskor är dryga och stroppiga. De kan vara väldigt flirtiga, men endast för att de är bekräftelsekåta, de njuter av att linda mesiga nordeuropéer runt lillfingret bara för att ge dem kalla handen. Det är extremt ovanligt med sex eller förhållanden mellan nordeuropéer och fransyskor.
Mitt råd är skippa, inte ens värd ett försök, mata inte deras bekräftelsekåta ego.
Skitsnack.

De fransyskor jag har träffat har varit supertrevliga, bara legat med en, men lärt mig mycket från deras agerande då jag levt nära många tjejer. De är betydligt mindre fokuserade på att vara svårfångade som svenska tjejer är och visar tydligare när de är intresserade.

Extremt ovanligt med sex? Wtf.

Däremot ska man se upp med fransyskor - myten om deras oblyga otrohet är helt och hållet sann.
Citera
2012-02-21, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Skitsnack.

De fransyskor jag har träffat har varit supertrevliga, bara legat med en, men lärt mig mycket från deras agerande då jag levt nära många tjejer. De är betydligt mindre fokuserade på att vara svårfångade som svenska tjejer är och visar tydligare när de är intresserade.

Extremt ovanligt med sex? Wtf.

Däremot ska man se upp med fransyskor - myten om deras oblyga otrohet är helt och hållet sann.

Så vi har två svennar som pippat fransyskor, den har gått minst 20 svenskor som har pippat frassar på er två.
Citera
2012-02-21, 21:17
Medlem
Mondes avatar
Har träffat 2 st fransyskor. Bägge har varit väldigt glada & nyfikna, trevliga. Bra tjejer även fast jag hatar att erkänna det ;P
Citera
2012-02-21, 22:00
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Hahaha, ja fransmän är förjävla dumma upp i huvudet som inte fattar att vi svenskar alltid har rätt. De är också så fruktansvärt lata och värdelösa att de inte kan lära sig andra språk. Troligtvis har detta med någon medfödd defekt i hjärna och stämband att göra.
Svenskar har långt ifrån alltid rätt, dock vill vi gärna tro att vi har det. Titta bara på feminism och mångkultur, alla länder som inte gör likadant är "underutvecklade" enligt oss "upplysta" svenskar. Fan det är ju så jävla vansinnigt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.

Tror att fransyskor också är lite mer konservativa, vilket gör att de kräver att mannen ska vara lite mer åt det maskulina hållet. Dock bara en teori jag har, någon med personliga erfarenheter av dessa får rätta mig.
Citera
2012-02-22, 12:04
Medlem
Otrohet är mycket utbrett i Frankrike. Snarare regel än undantag att båda parter i förhållandet har något "vid sidan av".
Franska tjejer har dessutom ett sjujäkla humör... Räkna med mycket skrik, drama, kastade saker och smällande i dörrar.

Tror det är ganska svårt för gemene svensk att anpassa sig. Till deras goda sidor hör att de är betydligt mer passionerade som älskare...
Citera
2012-03-07, 10:56
Medlem
flammerouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskalas
Otrohet är mycket utbrett i Frankrike. Snarare regel än undantag att båda parter i förhållandet har något "vid sidan av".
Franska tjejer har dessutom ett sjujäkla humör... Räkna med mycket skrik, drama, kastade saker och smällande i dörrar.

Tror det är ganska svårt för gemene svensk att anpassa sig. Till deras goda sidor hör att de är betydligt mer passionerade som älskare...

True that! Man får jobba som f*n för att komma någonstans, som nämnt tidigare så låter de en slita hårt medan de lindar en runt lillfingret. När man sen fått hela paketet (.. oh my ... ) och ögonen öppnas så inser man att där finns fler som uppvaktat..
Självupptagna och perfekta varelser de där fransyskorna. Den stora gåtan är väl hur jag själv kan vara så sorglig att jag åker vidare på dubbelspåret...
Citera
2012-03-07, 12:30
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammerouge
True that! Man får jobba som f*n för att komma någonstans, som nämnt tidigare så låter de en slita hårt medan de lindar en runt lillfingret. När man sen fått hela paketet (.. oh my ... ) och ögonen öppnas så inser man att där finns fler som uppvaktat..
Självupptagna och perfekta varelser de där fransyskorna. Den stora gåtan är väl hur jag själv kan vara så sorglig att jag åker vidare på dubbelspåret...
Mörka, vackra och med världens finaste språk. Fullt naturligt skulle jag säga.
Citera
2014-08-16, 23:39
Medlem
RVRSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Om de har medelklassbakgrund eller uppåt så är det en massa koder som gäller som är svårt för utlänningar att känna till. Fransyskor i Frankrike verkar svåra! Satsa hellre på en fransyska utanför sitt hemland, t ex ute på resa.

Är det någon som har koll på dessa koder?
När jag var i Frankrike över en längre period så registrerade jag mig på en dejting-sajt för att ragga lite. Då jag inte var så bra på franska var det svårt att få kontakt "irl" så att säga, så jag tänkte att jag skulle vara mer framgångsrik i en mer kontrollerad online-miljö. Men märkte att de uppträdde rätt skumt online, väldigt "konstiga" konversationsvågor enligt mig, där de först kunde vara väldigt trevliga och varma i artigheter men sedan blev kortfattade och kalla. Det verkade som när man frågade "fel" saker så verkade de bli förolämpade eller något. Eller kanske tvärtom, att jag inte överöste dem med komplimanger. Jag vet inte - en brasklapp jag bör inflika här är väl att jag givetvis inte betedde mig "socialt handikappat" utan det kändes mer som en kulturkrock - bear with me here guys. Har aldrig haft problem att träffa tjejer online i Sverige när man var litet yngre och hängde på diverse communities. Jag ser rätt bra ut och det var många som besökte min sida och skrev till mig först, men när jag började konversera med dem så kändes det som jag gick stöt på vissa beteendekoder. Ganska svårt faktiskt.
Senast redigerad av RVRS 2014-08-16 kl. 23:50.
Citera
2014-08-16, 23:43
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Inte en chans i helvette, fransyskor är dryga och stroppiga. De kan vara väldigt flirtiga, men endast för att de är bekräftelsekåta, de njuter av att linda mesiga nordeuropéer runt lillfingret bara för att ge dem kalla handen. Det är extremt ovanligt med sex eller förhållanden mellan nordeuropéer och fransyskor.
Mitt råd är skippa, inte ens värd ett försök, mata inte deras bekräftelsekåta ego.

Haha det där låter bekant, de är som svenskor då.
Citera
2014-08-17, 00:45
Medlem
Ikres avatar
Citat:
Har du någonsin själv haft, eller känner du någon svensk man som har haft sex med fransyskor? Nähäpp, trodde väl inte det heller.
Vare sig italienskor, grekiskor eller sydländska folk generellt sett tittar ens två gånger åt svenska män, det funkar inte så liksom.
Förhållanden/ sex mellan nord och sydeuropéer går bara en väg, nordeuropeiska kvinnor till sydeuropeiska män.
Vad fan snackar du om? Var en lång, blond svensk kombinerat med lite balls så har du sydeuropeiska tjejer som kastar sig över dig. Hundra gånger lättare än i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in