2012-02-04, 06:18
Medlem
Om jag driver en webbshop för t.ex. illegala hamburgerbröd, får jag då skriva i min signatur.

"Hamburgerbrodtillbraprisharnu.se - köp professionella hamburgerbröd"

då det verkar vara tillåtet, eller?

Under Egna projekt, får jag då göra en tråd.

"Hej driver min sida hamburgerbrodtill***braprisharnu.se undrar om ni kunde ge eran feedback på designen osv, eller produkterna och priserna, vad tycker ni? "

Jag tycker det låter som reklam, men det är inte i reklamsyfte, utan design och feedback syfte, om ni förstår vad jag menar.

Så då är det alltså reklam i -> signaturen

och

en tråd för design/feedback på sidan.

Tänker även göra ett nytt konto för det här. Om jag inte har läst fel så är bryter det inte mot flashbacks regler, kan någon ge förslag?

Edit: Får jag även ta bilder på mina illegala hamburgerbröd och sedan lägga upp i flashbacks "Egna Projekt" och fråga hur de tycker om färgerna, om det ser bra ut, om de illegala hamburgerbröden ser snarklika till riktiga hamburgerbröd?
Senast redigerad av GaNgar 2012-02-04 kl. 06:27.
Citera
2012-02-07, 12:55
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaNgar
Om jag driver en webbshop för t.ex. illegala hamburgerbröd, får jag då skriva i min signatur.

"Hamburgerbrodtillbraprisharnu.se - köp professionella hamburgerbröd"

då det verkar vara tillåtet, eller?

Under Egna projekt, får jag då göra en tråd.

"Hej driver min sida hamburgerbrodtill***braprisharnu.se undrar om ni kunde ge eran feedback på designen osv, eller produkterna och priserna, vad tycker ni? "

Jag tycker det låter som reklam, men det är inte i reklamsyfte, utan design och feedback syfte, om ni förstår vad jag menar.

Så då är det alltså reklam i -> signaturen

och

en tråd för design/feedback på sidan.

Tänker även göra ett nytt konto för det här. Om jag inte har läst fel så är bryter det inte mot flashbacks regler, kan någon ge förslag?
Jag ser inga problem med det, så länge fokus ligger på just sidans design och funktioner. Det är syftet med just den avdelningen, att få feedback på sina egna projekt. Viktigt är dock att hålla sig ifrån erbjudanden om betalning för förbättringar av sidan, jobb på ett visst företag o.s.v.
Citat:
Edit: Får jag även ta bilder på mina illegala hamburgerbröd och sedan lägga upp i flashbacks "Egna Projekt" och fråga hur de tycker om färgerna, om det ser bra ut, om de illegala hamburgerbröden ser snarklika till riktiga hamburgerbröd?
Nej, för det vore OT i Egna projekt. Det är för projekt inom Systemutveckling, som huvudforumets namn indikerar. I Mat-forumet kanske det passar dock.
Citera
2012-02-07, 13:07
Medlem
Protons avatar
Säger detsamma. Just Egna projekt i systemutvecklingsforumet har högt till tak vad gäller brott mot regel 1.01.

Det skulle vara väldigt svårt att ha ett forum för bedömning av en sida med avseende på design och funktion om man inte tilläts posta en länk till densamma.

När man börjar komma in på området produkter och priser börjar man däremot närma sej gränsen för vad som är ok eller inte anser jag dock, egna projekt är till för att design och funktion ska kunna diskuteras, inte för att resonera om det är rimligt att sälja det ena eller andra på sidan i fråga.
Senast redigerad av Proton 2012-02-07 kl. 13:10.
Citera
2012-02-07, 13:16
Medlem
Borde jag PM:a moderator innan jag lägger upp en tråd där för och se om det är okej? Vill inte bli bannlyst för 1.01.

Det handlar om id kort föresten, borde ha sagt det tidigare.
Citera
2012-02-07, 13:23
Medlem
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaNgar
Borde jag PM:a moderator innan jag lägger upp en tråd där för och se om det är okej? Vill inte bli bannlyst för 1.01.

Det handlar om id kort föresten, borde ha sagt det tidigare.
Om du gissar på att ditt inlägg kan komma att falla under regel 1.01 gör du säkrast i att fråga innan du postar ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in