2012-02-07, 00:28
Medlem
Själv jobbade jag en sommar på dagis och jag tyckte det var kul med ungarna, det blev mycket bandy och fotboll. Fick torka röv en gång mot min vilja och det var inte skoj
Citera
2012-02-07, 00:49
Medlem
Ogdens avatar
Japp. Vikarierar på dagis och alla är kvinnor, även jag.
Antar att det är allmänt känt och att det kan kännas läskigt som ensam man att komma in på en såpass kvinnodominerad arbetsplats, och att få kvinnor söker sig till väldigt mansdominerade yrken av just samma anledning. Plus att männen kanske är rädda att bli misstänkta för att ha pedofila baktankar.

Jag menar, om jag som kvinna ser ett barn som verkar hängigt och tar tempen och säger "jag går och låter [namn] ligga ner i ett rum och läser en saga för [namn]."
Då tänker alla "Uppmärksamt, bra jobbat!
Om en man gör och säger samma sak känns det som att folk skulle kunna reagera mer "så FAN heller att du ska stänga in dig ensam med [namn].

Riktigt sorgligt.
Senast redigerad av Ogden 2012-02-07 kl. 00:52.
Citera
2012-02-09, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imawake
Ja, jag är kille(20+) och ska testa på att jobba på dagis. Där är det bara kvinnor, jag blir enda killen.

Varför tror ni det är så ovanligt med killar?
Ge det en halvtimme så har du svaret
Citera
2012-02-09, 14:23
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Ge det en halvtimme så har du svaret

HAHAHA.. Gjorde en praktik på dagis i 1 mån nångång runt tiden då Sundsvall brann o det var ett helvete på jorden kan jag lova. Komma in som kille i 17års åldern till en skock valpar och ett gäng kärringar som älskade kaffe o skorpor men typ hata ungar som kärringarna i skolbespisningen gör.

Jag vart som en vandrande klätterställning o ungarna var på mig som flugor på en bajskorv i Somalia. Fullt ös medvetslös 3 raka veckor.. Sista veckan av praktiken så fick jag "influensa" o vart sjuk *host host*. Men man får så mycket värme inom sig att se dessa ungar bli så glad av att se en o komma springande mot en. Det gör det värt kan jag lova.

Kör på du kommer inte ångra dig TS.

Edit: Ja jag är karl o detta var på tiden hysterin inte fanns men fortfarande så var det kvinnodominerat arbete.
Senast redigerad av MASSAGATTI 2012-02-09 kl. 14:26.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in