2012-02-03, 13:50
Medlem
Hej till alla.
Det är så att jag har bestämt mig för att gadda en tatuering, ett citat på underarmen - dels för jag såg min kusin som gjorde detta och det såg riktigt fint och stilrent ut.
Har funderat runt nu i snart 2-3 månader om citat jag ska ta, har gjort en lista med ca 7 citat. Tips på vilken av dessa jag ska ta?:
*One Life, Once Chance* <---- Intressant pga livet verkligen blir annorlunda av besluten du tar osv, denna kan dock vara lite mesig.
*This Too Shall Pass* <--- Absolut ingenting består, som partiklar osv. Intressant citat och kan se fin ut med stilren text som jag vill ha på citatet, etc.
*Life goes on* <--- Skönt att ha om du har gjort något dumt/pinsamt/jobbigt - bara tänka att livet faktiskt går vidare.
*VENI,VIDI,VICI* <--- I came, I saw, I conquered.
*Leap and the net will appea*r <---- Gillar jag starkt, handlar om att våga ta första steget
*I may be lying in the gutter, but I'm staring at the stars.* <----- Se på det positiva i negativa situationer~ liknande

Ska ha tatueringen i old english style - vill säja stilrent och ganska "fet" text. Inge skit snack om att tatuering är "WT" white trash, idiotiskt enligt mig då ett citat som finns dåld under en tröja den större tiden ska ange att man är Trashig :
Citera
2012-02-03, 13:52
Medlem
wippedcreams avatar
Om man inte kan bestämma sin tatuering helt själv så tycker jag inte man ska göra nån tatuering. Man gör väl en tatuering som man helt bestämt själv att just DET här är vad jag vill ha.

Tycker du att alla citat är så bra så får du la göra allihop i så fall lite utspritt här o där
Citera
2012-02-03, 13:54
Medlem
Jag har "Mens sana in corpore sano" = En sund själ i en sund kropp. En fylletatuering.....
Citera
2012-02-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gunta123
Jag har "Mens sana in corpore sano" = En sund själ i en sund kropp. En fylletatuering.....

Vad gick du till för "sketen" tatuerare om han gjorde den när du var full/bakis :O?
Citera
2012-02-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wippedcream
Om man inte kan bestämma sin tatuering helt själv så tycker jag inte man ska göra nån tatuering. Man gör väl en tatuering som man helt bestämt själv att just DET här är vad jag vill ha.

Tycker du att alla citat är så bra så får du la göra allihop i så fall lite utspritt här o där

Det är så att jag tycker alla är OK+/Bra. Så jag skulle kunna ta vilken som men undrar om någon tycket typ "ta i alla fall inte BLBLA, ta denna istället ______ inte så mesig"

Skulle kunna gadda in alla men det är nog ingen höjdare då det är min första tatuering
Citera
2012-02-03, 13:56
Medlem
Oldberrys avatar
Jag röstar på ditt första förslag "*One Life, Once Chance*" skitfett ju
Citera
2012-02-03, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Jag röstar på ditt första förslag "*One Life, Once Chance*" skitfett ju

Ironin flödar x)?

Favoriterna är nog någon av: This Too Shall Pass, VENI,VIDI,VICI , Leap and the will apear samt I may be lying in the gutter...
Japp dessa 4 e nog i toppen av min lista.
Citera
2012-02-03, 14:33
Medlem
Ta för guds skull inte "Veni, Vidi, Vici". Känns som om man tar de enda latinska orden man kan för att försöka visa sig djup, och det är på samma tonårspojksskrytnivå som att skriva typ "Jag är bäst".

"Life goes on" är liksom... jäkla onödigt, på samma sätt som när folk tatuerar in sitt eget namn. Tror man att man ska glömma bort det eller?

Är på det stora hela väldigt skeptisk till att tatuera in töntiga citat, men ska du tvunget göra det så lägger jag min röst på "This too shall pass", det känns minst uttjatat i mina öron.
Citera
2012-02-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knightofcydonia
Ta för guds skull inte "Veni, Vidi, Vici". Känns som om man tar de enda latinska orden man kan för att försöka visa sig djup, och det är på samma tonårspojksskrytnivå som att skriva typ "Jag är bäst".

"Life goes on" är liksom... jäkla onödigt, på samma sätt som när folk tatuerar in sitt eget namn. Tror man att man ska glömma bort det eller?

Är på det stora hela väldigt skeptisk till att tatuera in töntiga citat, men ska du tvunget göra det så lägger jag min röst på "This too shall pass", det känns minst uttjatat i mina öron.

Okej. Möjligt det blir det, är den ok enligt dig? (du som har åsikter)
Citera
2012-02-03, 14:46
Medlem
Leap and the net will appear mot This Too Shall Pass
Vilken är bäst enligt er?
Båda har ganska utåt - samt invecklad betydelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in