Om man använder rätt termer så blir det enklare att få fram rätt information. Gasolflaska heter det, en tub är sånt man har Kalles kaviar i.
En gasolflaska är godkänd i 10 år, därefter ska den revideras. Sitter en märkning någonstans på den.
Jag fick en 6 kilos gasolflaska i höstas. Nu är den tom o skall fyllas. Nä min tub är för gammal, måste besiktigas sade påfyllarna. Inte fan visst dom vart.
Vart besiktigar ni gasolflaskorna? Det verkar som man måste köpa ny ist.