2012-02-02, 09:07
Medlem
Hej, jag har nyligen haft urinvägsinfektion och ätit en pencillinkur, Det har blivit mycket bättre men för någon dag sen kände jag att de fortfarande sved lite när jag kissade. Nu är det helt borta men nu har jag otroligt ont i mina njurar( vet inte om det är njurarna jag har ont i men har ont där njurarna sitter iallfall) , Kan infektionen ha gått upp i njurarna trots att jag har ätit pencillin? Jag har haft uvi ett flertal gånger förut med jämna mellanrum och har därför ätit rätt mycket pencillin, kan jag vara emun mot pencillinet?
Jag har även i måndags börjat praktisera och varit mycket i städ avdelningen så jag tänker samtidigt att det kanske bara är smärta i ryggen efter ansträngning?
Jag läste även på 1177s hemsida att man oftast får feber också om infektionen går upp i njurarna, vilket jag inte har.
Borde jag söka vård för säkerhetsskull eller avvakta?
Behöver bara lite råd. Jag går helst inte till vårdcentralen pga brist av tid.
Tack
Citera
2012-02-02, 09:17
Medlem
Gorillabass avatar
Varför beger du dig inte till en, läkare istället för att få svar här? Om du nu är orolig så hade iaf JAG om jag var i dina kläder gått iväg. Flashback är inte din husläkare!

Begriper inte mig på folk som är oroliga för sjukdomar och misstänker ditten och datten och sen inte ger sig av till läkare.
Citera
2012-02-02, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Varför beger du dig inte till en, läkare istället för att få svar här? Om du nu är orolig så hade iaf JAG om jag var i dina kläder gått iväg. Flashback är inte din husläkare!

Begriper inte mig på folk som är oroliga för sjukdomar och misstänker ditten och datten och sen inte ger sig av till läkare.

Jag är inte speciellt orolig, just därför jag skriver här. Handlade det om att jag var utsatt för livsfara så skulle jag såklart söka läkare. Men som jag skrev i inlägget så har jag inte tid att gå till en läkare om jag inte vet att det är nödvändigt. Därför tänkte jag att folk med erfarenheter av uvi som går upp i njurarna kunde ge mig råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in