2012-02-02, 07:51
Medlem
Jag har precis tagit del av det som skett i Port Said.

Med handen på hjärtat, killar. Hade detta skett om vi kvinnor gått och besökt en fotbollsmatch? Nej, är min uppenbara reflektion.
Vi hade besökt matchen, hurrat eller buat och betett oss civiliserat. Kanske lite tråkigt, men ändock civiliserat.

Min fråga till er när det gäller detta, vad är er reflektion?
Citera
2012-02-02, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josie104
Jag har precis tagit del av det som skett i Port Said.

Med handen på hjärtat, killar. Hade detta skett om vi kvinnor gått och besökt en fotbollsmatch? Nej, är min uppenbara reflektion.
Vi hade besökt matchen, hurrat eller buat och betett oss civiliserat. Kanske lite tråkigt, men ändock civiliserat.

Min fråga till er när det gäller detta, vad är er reflektion?

Hade detta hänt om bara svenska män besökt fotbollsmatchen?

Eller är man rasist om man tycker att andra kulturer är mer våldsamma än andra, kanske bäst att bara segregera ett helt kön istället.
Citera
2012-02-02, 08:01
Medlem
fotbollshuliganer är dumma i huvet. synd att inte flera strök med...
nä det tycker ja egentligen inte men det är sjukt... slåss pga nåt så löjligt som fotboll? :S
jaaja, kanske man borde sluta med "live" fotboll och endast visa det på TV? :P
Citera
2012-02-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Hade detta hänt om bara svenska män besökt fotbollsmatchen?

Eller är man rasist om man tycker att andra kulturer är mer våldsamma än andra, kanske bäst att bara segregera ett helt kön istället.

Min tanke handlar definitivt inte om vilken nationalitet man besitter...
Citera
2012-02-02, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulsomsatan
fotbollshuliganer är dumma i huvet. synd att inte flera strök med...
nä det tycker ja egentligen inte men det är sjukt... slåss pga nåt så löjligt som fotboll? :S
jaaja, kanske man borde sluta med "live" fotboll och endast visa det på TV? :P

Ja, jag kan inte annat än hålla med.
Citera
2012-02-02, 08:05
Medlem
Citat:
Min tanke handlar definitivt inte om vilken nationalitet man besitter...
Hur kunde du inte förstå att jag inte var ute efter vilken nationalitet som är bättre än vilken?

Jag ifrågasätter bara din frågeställning, är det mer ok att förklara ett helt kön som moraliskt underlägset som du precis gjorde än att kalla en kultur moraliskt underlägsen?
Citera
2012-02-02, 08:11
Medlem
Citat:
Hur kunde du inte förstå att jag inte var ute efter vilken nationalitet som är bättre än vilken?

Jag ifrågasätter bara din frågeställning, är det mer ok att förklara ett helt kön som moraliskt underlägset som du precis gjorde än att kalla en kultur moraliskt underlägsen?

Då är min fråga till dig: Har jag någonsin förklarat ditt kön(man, antar jag)som moraliskt underlägset? Visa mig det gärna.
Citera
2012-02-02, 08:16
Medlem
Citat:
Då är min fråga till dig: Har jag någonsin förklarat ditt kön(man, antar jag)som moraliskt underlägset? Visa mig det gärna.

"Med handen på hjärtat, killar. Hade detta skett om vi kvinnor gått och besökt en fotbollsmatch? Nej, är min uppenbara reflektion.
Vi hade besökt matchen, hurrat eller buat och betett oss civiliserat. Kanske lite tråkigt, men ändock civiliserat."

Eller är man inte moraliskt underlägsen om man mördar människor pga en fotbollsmatch, och moraliskt överlägsen om man inte gör det?

Eller vad är din definition av moral?
Citera
2012-02-02, 08:24
Medlem
Förenklat så att du förstår vad du egentligen säger.

"Jag har precis tagit del av det som skett i Port Said.

Med handen på hjärtat, muslimer. Hade detta skett om vi kristna gått och besökt en fotbollsmatch? Nej, är min uppenbara reflektion.

Min fråga till er när det gäller detta, vad är er reflektion?"
Citera
2012-02-02, 08:29
Medlem
Citat:
"Med handen på hjärtat, killar. Hade detta skett om vi kvinnor gått och besökt en fotbollsmatch? Nej, är min uppenbara reflektion.
Vi hade besökt matchen, hurrat eller buat och betett oss civiliserat. Kanske lite tråkigt, men ändock civiliserat."

Eller är man inte moraliskt underlägsen om man mördar människor pga en fotbollsmatch, och moraliskt överlägsen om man inte gör det?

Eller vad är din definition av moral?

Jag tror att du läser in för mycket i det hela. Min fråga är helt enkelt hur ni(män)reflekterat över detta. Inte mer än så. Vill du få det till en större diskussion kan vi ta det via en annan kanal. Och den vet du vilken den är.
Citera
2012-02-02, 08:38
Medlem
Citat:
Jag tror att du läser in för mycket i det hela. Min fråga är helt enkelt hur ni(män)reflekterat över detta. Inte mer än så. Vill du få det till en större diskussion kan vi ta det via en annan kanal. Och den vet du vilken den är.

Jag läser det du skriver, varken mer eller mindre.

Du är bara ännu ett bevis på den totala feministiska hjärntvätten som råder, där det är helt ok att idiotförklara ett helt kön men aldrig en annan kultur.

Det bästa är att ni inte ens märker när ni gör det.

Och jag kan inte sitta och reflektera över hur svenska kvinnor skulle bete sig jämfört med män i andra länder med andra värderingar och kulturer. Helt absurt.

Och om du inte förstår varför så har du just bevisat min poäng genom att dra alla män över samma kam, som om vi svenska män ofta sysslar med mord och uppror.
Senast redigerad av oLf 2012-02-02 kl. 08:46.
Citera
2012-02-02, 08:54
Medlem
Citat:
Jag läser det du skriver, varken mer eller mindre.

Du är bara ännu ett bevis på den totala feministiska hjärntvätten som råder, där det är helt ok att idiotförklara ett helt kön men aldrig en annan kultur.

Det bästa är att ni inte ens märker när ni gör det.

Och jag kan inte sitta och reflektera över hur svenska kvinnor skulle bete sig jämfört med män i andra länder med andra värderingar och kulturer. Helt absurt.

Och om du inte förstår varför så har du just bevisat min poäng genom att dra alla män över samma kant, som om vi svenska män ofta sysslar med mord och uppror.

Jag älskar svenska män, jag ser verkligen inte till att dra alla över samma kant, vilket du uppenbarligen gör. Varför skulle jag göra det? Jag känner mig olustig inför ditt ordval, ditt tankesätt. Speciellt ditt tankesätt när det gäller kvinnor.

Läs din text igen och reflektera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in