2012-02-01, 16:45
Medlem
Tjena. Har ett mobilt bredband från tele2.

Jag uppgraderade mitt bredband från 2GB surf i månaden till 15GB surf i månaden.

Dom sa till mig att med 3g nätet ska jag få ut minst 1-5 mbit/s
men jag får knappt ut 1 mbit.
Citera
2012-02-01, 19:51
Medlem
Egyeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
Tjena. Har ett mobilt bredband från tele2.

Jag uppgraderade mitt bredband från 2GB surf i månaden till 15GB surf i månaden.

Dom sa till mig att med 3g nätet ska jag få ut minst 1-5 mbit/s
men jag får knappt ut 1 mbit.

Och vad vill du få fram med denna tråden?
Citera
2012-02-01, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egyed
Och vad vill du få fram med denna tråden?
Jag vill veta om någon vet varför jag inte får ut mer. Jag vet att mobilt bredband inte är det bästa. Läste på deras sida och med detta paket ska man få ut upp emot 15 mbit/s

Där jag bor sa dom att jag ska få ut ca 5 mbit/s men får bara ut 1 mbit men oftast mindre.
Citera
2012-02-01, 22:28
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofinkenn
Jag vill veta om någon vet varför jag inte får ut mer. Jag vet att mobilt bredband inte är det bästa. Läste på deras sida och med detta paket ska man få ut upp emot 15 mbit/s

Där jag bor sa dom att jag ska få ut ca 5 mbit/s men får bara ut 1 mbit men oftast mindre.

"Utlovad hastighet" är ofta utomhus. Har du testat att ha modemet vid ett fönster?
Citera
2012-02-02, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
"Utlovad hastighet" är ofta utomhus. Har du testat att ha modemet vid ett fönster?
Datorn står 2 meter från mitt fönster. Funderar på att köpa en USB Hona/hane så jag kan lägga modemet i fönstret
Citera
2012-02-23, 19:50
Medlem
Jag har också, tyvärr, gått på Tele2:s mobila bredband. Katastrofalt dåligt, arrogant support som snackar runt... Jag kommer inte ur deras klor, har stängt av det, tänker anmäla dem till ARN. Skaffat Telia via jacket, fungerar kanon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in