2012-02-10, 00:14
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Allt måste kollas, annars finns det luckor. Och allt går givetvis inte att kontrollera.

Däremot kan ju ir-screening i problemområden vara en möjlig väg för att komma åt de som bär vapen offentligt, vapendelar (och knivar) har ju som bekant en viss profil och deras värmesignatur avviker tillräckligt ifrån människokroppen för att man skall kunna identifiera dem på håll.

http://singularityhub.com/2012/01/25...et-away-video/

Det kommer ju inte åt de som är negrävda i någons trädgård eller demonterade i en verkstad, men de som skulle kunna bli använda här och nu åtminstonde.
Citera
2012-02-11, 20:01
Medlem
fel...
Citera
2012-02-12, 02:01
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
fel...

Kan du utveckla lite mer?
Citera
2012-02-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Kommer vi åt det hela om man nyper åt öresundsbron och finlandsfärjan?
Misstänker nämligen en stor del av det hela sköts paralellt med att man smugglar svenska varor till Norge, men det är ju bara jag det.

Många frakter av narkotika och doping varav vapen inkluderat florerar mellan Norge och Sverige, dopingklassade medel kommer in till Sverige och andra varor tenderar att åka mer från Sverige till Norge.

Dock tror jag mycket kommer ifrån Polandsfärjan, du kan köpa det mesta vid ett ställe i Polen. Till och med gjorts en dokumentär om platsen.

MVH
Citera
2012-02-29, 12:23
Bannlyst
Detta undrar jag med. Har själv velat köpa lite stål men tycker fan inte det är så lätt att hitta. Droger kan man ju bara pissa ut genom fönstret så träffar man nån som säljer men vapen är inte så lätt att hitta. Vilket det borde vara med tanke på hur mycket skjutningar det är i malmö.
Citera
2012-02-29, 12:29
Medlem
Man kan inte utvisa vapnen, - men man kan utvisa de som anser sig ha ett behov av dem.

Vår regeringen har dock ingen avsikt för att göra det så antalet vapen kommer att öka markant och "normaliseras" i vissa kretsar i vardagen. - De som bär vapen idag, är de som kastade sten ostraffat på bussar igår. - Vapnen i Sverige (Malmö) kommer vanligtvis från Balkan och som alltid tillverkade i kommunist eller forna kommunistländer av kommunister.
Citera
2012-03-06, 01:20
Medlem
Det är nog inte bara malmö det finns mycket vapen i. Personligen så tror jag att användandet av en speciell drog, gjort malmöborna så skjutglada.
Citera
2012-03-08, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Detta undrar jag med. Har själv velat köpa lite stål men tycker fan inte det är så lätt att hitta. Droger kan man ju bara pissa ut genom fönstret så träffar man nån som säljer men vapen är inte så lätt att hitta. Vilket det borde vara med tanke på hur mycket skjutningar det är i malmö.

Vilket jag tycker är bara bra, OM jag skulle ägna mig åt att sälja vapen, vilka skulle jag då våga sälja till?. Kanske 4-5 personer på sin höjd (och i stort sett har dessa personer redan vapen från början, både legala och icke).

Tänk dig om du i efterhand inser att det var just ditt vapen som användes för att ha ihjäl den där 4 barns mamman som låg i tvist med sin f d man, en skolskjutning kanske? Finns en massa människor som jag ALDRIG i helvete skulle sätta ett vapen i händerna på.

Nu är det kanske "lite" naivt att tro att ev vapenförsäljare har några skrupler, eller rätt/fel tänk, men självbevarelsedrift borde väl flertalet ha. Droger+Vapen+Ev låg impulskontroll ser inte jag som en bra kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in