• 2
  • 3
2012-02-03, 20:17
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Blir så tråkigt med massa människor som sitter och ryggdunkar varandra. Kan inte någon kritisera Helene Bergman så att tråden blir intressant? Hon säjer det som är förnuftigt och rimligt, det som de flesta höger om miljöpartiet faktiskt tycker om statsfeminismen, men det måste väl finnas någon här som tycker att hon har fel?

Hon har fel.
Citera
2012-02-04, 03:53
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Hon har fel.
Okej.
Citera
2012-02-04, 09:15
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMBH
Okej.
Avsaknaden av kritik bekräftar att Helene Bergman gjort en korrekt analys
Citera
2012-02-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller samma problem som funnits i alla tider -- äldre generationer förstår sig helt enkelt inte på yngre generationers idéer och "det var alltid bättre förr". (Man lierar sig med det man känner igen)
Där har du fel. Det är inte bara den äldre generationen som har problem med feminismen som den ser ut idag. Jag tillhör en yngre generation. Alla som jag umgås med är precis som jag feminister , en hel del av vännerna är aktva i det feministiska föreningslivet i Göteborg.

Det är VÄLDIGT MÅNGA feministiska 90-talister som tycker precis som Helene Bergman, även jag tillhör denna stora skala som anser att kvinnokampen förvrängts. Så slutsatsen blir att Helene visst förstår sig på de yngre generationernas idéer. Hon tycker precis som oss.
Citera
2012-02-04, 10:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassaiskogen
Där har du fel. Det är inte bara den äldre generationen som har problem med feminismen som den ser ut idag. Jag tillhör en yngre generation. Alla som jag umgås med är precis som jag feminister , en hel del av vännerna är aktva i det feministiska föreningslivet i Göteborg.

Det är VÄLDIGT MÅNGA feministiska 90-talister som tycker precis som Helene Bergman, även jag tillhör denna stora skala som anser att kvinnokampen förvrängts. Så slutsatsen blir att Helene visst förstår sig på de yngre generationernas idéer. Hon tycker precis som oss.

Jag blir alltid nyfiken på "kloka" feminister i dagens Sverige. Kan du vara vänlig och berätta var den feministiska kampen bör föras, enligt dig. Vilka orättvisor utsätts kvinnor för i Sverige idag 2012?
Citera
2012-02-04, 14:52
Medlem
Reimers avatar
Artiklarna finns på Newsmill nu också, gå in och läs kommentarerna så
kommer många få ett gott skratt.

En som verkligen kan spamma sönder ett intressant ämne härjar i
kommentarsfältet, Gunilla Madegård heter hon, läs och njut.

//Reimer
Citera
2012-02-04, 15:54
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Artiklarna finns på Newsmill nu också, gå in och läs kommentarerna så
kommer många få ett gott skratt.

En som verkligen kan spamma sönder ett intressant ämne härjar i
kommentarsfältet, Gunilla Madegård heter hon, läs och njut.

//Reimer
Den där Madegård har en likadan retorik och samma svart/vita synsätt som en viss annan psyko-tant som härjar här på FB, deras gemensamma drag är oerhört tydliga, bägge 2 hade behövt proffessionelt stöd och lever just nu som samhällsparasiter.... ni får själva gissa vem jag menar...

Oerhört bra att dessa artiklar/blogginlägg sprids, förhoppningsvis öppnar det ögonen för någon
Citera
2012-02-04, 18:49
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ego-Lego
Ursäkta, men genusvetenskapens anslag är 38 miljoner, jämställdhetsministern och 12 andra ministrar vägrar kalla sig feminister. Troll.

http://www.ssd.scb.se/databaser/makr...oduktid=UF0306
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/13...ism_191337.svd

Du tar inte hänsyn till alla typer av anslag. Det finns riktade genusanslag innom väldigt många utlysningar - och sedan har vi fasta anslagen till "genusavdelningar" på universiteten. Regeringen sattsar regäla resurser på genusteorin!

Men det är riktigt att alla ministrar inte är lika upplysta som exempelvis Reinfeldt, Borg och Ask. Men trotts bristerna vill jag påstå att den nuvarande regeringen är den bästa vi någonsin haft ur genussynpunkt.
Citera
2012-02-04, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Du tar inte hänsyn till alla typer av anslag. Det finns riktade genusanslag innom väldigt många utlysningar - och sedan har vi fasta anslagen till "genusavdelningar" på universiteten. Regeringen sattsar regäla resurser på genusteorin!

Men det är riktigt att alla ministrar inte är lika upplysta som exempelvis Reinfeldt, Borg och Ask. Men trotts bristerna vill jag påstå att den nuvarande regeringen är den bästa vi någonsin haft ur genussynpunkt.

Det är så man blir illamående. Hur kan någon stödja pseudovetenskapen genusteori? Det är tur att du är här dock, Genushexan. Du har nog skrämt bort fler från feminism och genusteori än vad jag någonsin kommer att göra!
Citera
2012-02-08, 21:40
Medlem
kolvass avatar
Nu börjar feministerna bli riktigt rädda, en mera patetisk och omdömeslös debattartikel har jag inte läst på länge:
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-...skt-deprimerad

Här gör feministen kopplingar mellan t.ex Pelle Billing & A. Breivik

Alltihopa verkar vara en desperat känslomässig urladdning
Citera
2012-02-08, 23:01
Medlem
SMBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
Nu börjar feministerna bli riktigt rädda, en mera patetisk och omdömeslös debattartikel har jag inte läst på länge:

Hoho! Den där texten var underbar. Man blir sådär lycklig när man ser sånt där.

Maria Sveland när du googlar ditt namn och kommit hit och i nyfikenhetens skull skumma genom denna sida, så ställer jag tre frågor till dig som du kan klura på: Är det bekvämt att alltid ha samma åsikter som etablisimanget/majoriteten? Tror du att Breivik hade gjort dessa handlingar ifall han hade fått en socialt accepterad plattform där han kunde ventliera sina värderingar utan att bli betraktad som nazist/rasist? Är Helene Bergman också en islamofobisk kvinnohatare?

Låt oss stycka texten lite! Stort humorvärde i denna upphållare av PKismen. Men ta inte mina ord på allvar, jag är blott en islamofobisk kvinnohatare (som typ P.Billing eller ABB lol):

"Vi, jag, visste ju att Breiviks främs*ta mål var att döda Gro Harlem Brundtland, att hans kvinnohat var lika starkt (starkare?) som hans hat mot muslimer och invandrare."

Hon frågar sig om hatet mot kvinnor kanske är starkare (iaf lika starkt) som mot muslimer och hon påstår att vi visste det? Vad jag fattar det som så hatar han feminismen, inte kvinnor. Ja det är inte ovanligt att människor klampar ihop kritik mot en ideologi med hat med dom som håller med ideologin. Man undrar ju själv, hatar hon borgare? Hatar hon Moderaterna som på Lidingö och göttar sig i plebejens svårigheter? Jag misstänker nämnligen att hon har en massa kritik mot borgerliga partier.

"Och eftersom gränserna långsamt förskjutits kallar ingen Pär Ström eller Pelle Billing för de extremister de faktiskt är, tvärtom bjuds de in till tv-soffor och debatter och erbjuds utrymme på olika forum."

Pelle Billing extremist?! Snacka om att försök till att polarisera läsarna, antingen så håller man med skribenten eller så skrattar man åt det och tar ett ytterliggare steg ifrån feminister. Ja jävlar denne Pelle Billing, ett steg till och vi är tillbaka på 1800-talets England.

”I nättråden omtalades kvinnor som ’sliddjur’ vars enda existensberättigande bestod i att reproducera rasen. Och till och med den funktionen ifrågasattes, eftersom svenska kvinnor ansågs ’rasblanda’ för mycket och därför borde avrättas för förräderi.”

Har dom varit inne på FB och saxat kommentarer eller? Jävla sliddjur, jag hoppas att ni vet eran plats och inte käftar emot när jag är lite kåt eller hungrig.

"Hatet mot Turteaterns uppsättning av Scum-manifestet gick i samma anda. Både Pär Ström och Pelle Billing skapade ett drev på sina bloggar som flera andra antifeministiska bloggare snabbt anslöt sig till och skrev egna texter på samma tema. Förutom en våg av protester och demonstrationer uttalades rena dödshot. "

Jag slår vad om att om du frågar Pelle eller Pär så är de båda två anti-våld och lägger sig inte i mångkulturen alls. Vad jag vet så länkas det inte invandringskritiska saker på deras bloggar, men någon får gärna bevisa mig motsattsen. Pelle och Pär spelar nämnligen samma spel som feministerna, och för att få ett utrymme i PK-media så kan man inte va det minsta kritiskt mot invandringen. (Som om detta hörde ihop dessutom).
Senast redigerad av SMBH 2012-02-08 kl. 23:08.
Citera
2012-02-09, 00:21
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas

Tackar för bra länktips.

Det har varit arabisk vår och nu är det feministisk höst.

Hon klumpar ihop flera vitt skilda frågor. Islam har visat sin offentliga ståndpunkt och bränt sina broar genom flera groteska attentat med många döda i namnet av allah akbar. Inga stora muslimska ledare har gjort några ansträngningar för att försona vad som gjorts och görs i islams anda. Ingen sund människa kan ignorera att islam innehåller reala risker.

Rasism, män tröttnar på att satsningar alltid ska göras på allt och alla utom svenska män. Någon ska betala kalaset också med timmar på jobbet, på en arbetsmarknad som redan är mättad och där villkor sedan länge försämrats. Slitet ska då gå till kulturer som ofta visar att de inte hyser någon större respekt för vad de tilldelas.

Det har inte ett skvatt att göra med feminismen. Feminismen har sedan 70talet basunerat ut budskapet att män är svin och drivit igenom flera könsriktade lagar mot män och visat skadeglädje över killars situation i skolan. Därtill har feminismen visat upp total likgiltighet inför allvarliga frågor som drabbar män så som dödsfall på arbetsplatser, hemlöshet, kortare livslängd, självmedicinering med alkohol och andra preparat. Snarare tvärt om har feminismen visat upp skadeglädje och en -bra att ni straffas- attityd. Feminismen har övertalat samhället att kvinnor drabbas värst i alla avseenden och resultatet är enorma ekonomiska satsningar till kvinnor och mot män. Ingen sund man kan ignorera fientligheten och konsekvenserna av feminismen.

Hon har klumpat ihop minst 3 olika frågor. Varav alla har sina naturliga förklaringar.
Senast redigerad av narlysimpelton 2012-02-09 kl. 00:25.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in