2005-06-07, 20:13
Medlem
vettigt och billigt bredband ?

sitter på telia nu och det är uppsagt till i början på aug. så jag behöver nytt bredband. telia har funkat bra tycker jag allt, men det är lite väl dyrt. någon som kan komma med tips på vad jag skall skaffa mig som är billigt och snabbt, kanske skall säga att jag bor i helvete vi kallar borås

//garmen
Citera
2005-06-07, 22:45
Medlem
Balthazaer-s avatar
glocalnet funkar bra för mig iaf
Citera
2005-06-07, 22:53
Medlem
Jag är jävligt nöjd med Eurobell 8/1 Mbit ADSL för 235:-/månaden.

Ligg på dock när du byter och kolla upp hur det går, be om bekräftelse på alla papper och porteringen du skickar in. Det brukar alltid vara knöligare och ta längre tid än vad som utlovas.
Speciell varning för Glocalnet som jag försökte få hela vintern innan jag bad dem dra åt helvete när de slarvat bort min plats och mina papper en tredje gång. Den ene vet inte ett skit om vad den andre har lovat.
Eurobell var justa, men lita inte på automatiken, ligg på och kolla så det går som planerat.

Men som sagt. Nu är jag jävligt nöjd, till slut. Ligger på 6-7 Mbit verklig hastighet vanligtvis och bor 1000 m från stationen.

Och 235:- mot Telias tiondel så snabbt för hundra spänn dyrare i mitt fall!
Flytta givetvis över HELA telefonabbonemanget också, som man kan göra numera. Du behöver inte längre ha något med Telia att göra! Äntligen!
Citera
2005-06-08, 15:51
Bannlyst
Bredbandsleverantör till bostadsrättsförening (fiber)?

Vilka leverantörer av fiber till bostadsrättsföreningar finns det förutom Bredbandsbolaget?
Citera
2005-06-08, 23:29
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nej
Vilka leverantörer av fiber till bostadsrättsföreningar finns det förutom Bredbandsbolaget?

Det är inte speciellt många, bredbandsleverantörer finns det däremot en mindre uppsjö av. Så här på rak arm kommer jag på:

Bredband2
WebTech Nord
ONE, f.d. Bahnhof Bredband
Spray, f.d. Tiscali
Blixtvik
DCS

/#LOUDmouth#
Citera
2005-06-09, 14:40
Medlem
dagsjobergs avatar
Telia Gruppanslutning hade jag i min gamla BR. Pa pappret skulle det vara 0,5Mbit/s men jag hade hastigheter pa 2Mbit/s
Citera
2005-06-09, 21:32
Medlem
Jag försökte byta till dem men p.g.a. deras oerhörda inkompetens i kundservicen slarvade de bort mina papper och min utlovade telestationsplats.
När jag hade slösat bort tillräckligt av min tid efter ett kvartal bad jag dem dra åt helvete för alltid. Sedan fick jag upp ögonen för EUROBELL som jag inte hade hört talas om tidigare.

Jag kollade noga på nätet och fann att medan Glocalnet finnes frekvent på t.ex. Svartalistan.com så fanns icke Eurobell där. Kunde hitta MYCKET negativt om Glocalnet på massa andra platser också men inget direkt negativt om Eurobell.

Jag gjorde slag i saken och visst tog det lite längre tid än utlovat men inga problem för övrigt och kundservicen är bra tycker jag.
Ja, jämfört med Glocalnets är den ju fantastisk i alla fall...

Jag är skitnöjd nu. Har deras 8/1 Mbit och laddar ner mellan 6-7 Mbit oftast.
Laddar upp runt 0,8... Bor 1050 meter från stationen.
Spel? Tja, pingar runt 15-30 på CS och BF1942, mycket bättre än vad jag behöver i alla fall. Hade ungefär dubbla pingen med Telia 0,5 men allt flöt perfekt då med i spel. Fast nu har jag ju fler bra servrar att välja på.

Ligg ändå på och kolla när du byter att de får alla papper o.s.v. för man ska inte lita på något bolags "automatiska" rutiner...

Edit: Ja just det ja... Priset: 235:-/månad med förval (byt det fasta också när du ändå är igång och be Telia dra åt helvete tillsammans med Glocalnet)
Citera
2005-06-10, 15:01
Medlem
icys avatar
Ok. Verkar som om det inte finns mycket gott att säga om Glocalnet. Får väl fundera på något annat företag. Kanske är Eurobell ett alternativ.
Citera
2005-06-15, 12:56
Medlem
Bror min har Glocalnet. Tog en månad längre än utlovat att leverera och de var fräcka nog att skicka faktura för den tiden. Visst, de strök det sedan, men detta efter att ha suttit i en timmes kö till kundtjänst. Kombinerat med flera timmar tidigare för att fråga varför tjänsten inte fungerar. Har haft det i cirka tre månader nu och det fungerar oftast hyffsat. Går dock ner ibland och som värst var det helt nere i 5 dagar. Ytterligare telefonkö.... Avdrag på räkningen efter tjat...

Kort och gott, man får vad man betalar för...
Citera
2005-06-15, 15:30
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szandos
Bror min har Glocalnet. Tog en månad längre än utlovat att leverera och de var fräcka nog att skicka faktura för den tiden. Visst, de strök det sedan, men detta efter att ha suttit i en timmes kö till kundtjänst. Kombinerat med flera timmar tidigare för att fråga varför tjänsten inte fungerar. Har haft det i cirka tre månader nu och det fungerar oftast hyffsat. Går dock ner ibland och som värst var det helt nere i 5 dagar. Ytterligare telefonkö.... Avdrag på räkningen efter tjat...

Kort och gott, man får vad man betalar för...

Lite off topic, men mitt bredband har också varit nere i nästan en veckan en gång, och då var det Bostream som var boven. Riktigt ångest var det. Det viktigaste är i alla fall att tjänsten fungerar, då gör det inget att kundtjänst strular.
Citera
2005-06-15, 23:27
Medlem
Spray Gratis Bredband

Tjenare!
Beställde nyligen "Spray Gratis Bredband" till min käre moders hushåll. Detta verkade vara ett bra alternativ då vi inte behöver betala så mycket då jag inte spenderar så värst mycket tid där. Jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av erfarenheter ang. Spray's ADSL. Har ni haft strul? Pingproblem och dyl?.
Lägenheten ligger i Borås. Glad för alla svar
Citera
2005-06-16, 11:53
Medlem
paybacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorchi
Tjenare!
Beställde nyligen "Spray Gratis Bredband" till min käre moders hushåll. Detta verkade vara ett bra alternativ då vi inte behöver betala så mycket då jag inte spenderar så värst mycket tid där. Jag skulle uppskatta om ni kunde dela med er av erfarenheter ang. Spray's ADSL. Har ni haft strul? Pingproblem och dyl?.
Lägenheten ligger i Borås. Glad för alla svar
Alltså, jag förstår inte grejen... varför jämför alla "kvaliteten" mellan olika ADSL-abonnemang? Alla är i princip återförsäljare åt Telia/Skanova, Telenor eller Song. Same tjänst, different name. Eller?

Så jag gissar på att pingtider och annat är exakt samma som för alla andra med ADSL, och beror oftast på kvaliteten i kopparkabeln fram till huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in