2012-01-31, 15:47
Medlem
Jag vaknade i morse (vid 10:00-tiden) av att en helikopter cirkulerade över min lägenhet i Kallhäll..
När jag skulle bege mig in till stan (vid 11:00-tiden) så var halva termovägen avspärrat. Dels för inkommande biltrafik, men även gångtrafikanter var avspärrade från att ta sig till Kallhäll C.

Bakom avspärrningarna låg något som såg ut som en barnoverall, jag kunde inte ta en närmare titt p.g.a de poliser som stod i vägen.

När jag kom hem vid 15:00 så var alla poliser och avspärrningar borta. Där tygstycket som tidigare sett ut att varit en overall hade legat så var det blod, dock mycket lite blod.

Jag har sökt runt och försökt hittat information. Men inte ens hittat något på flashback.
Är det någon som har mer uppgifter gällande detta?
Citera
2012-01-31, 18:42
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyket
Jag vaknade i morse (vid 10:00-tiden) av att en helikopter cirkulerade över min lägenhet i Kallhäll..
När jag skulle bege mig in till stan (vid 11:00-tiden) så var halva termovägen avspärrat. Dels för inkommande biltrafik, men även gångtrafikanter var avspärrade från att ta sig till Kallhäll C.

Bakom avspärrningarna låg något som såg ut som en barnoverall, jag kunde inte ta en närmare titt p.g.a de poliser som stod i vägen.

När jag kom hem vid 15:00 så var alla poliser och avspärrningar borta. Där tygstycket som tidigare sett ut att varit en overall hade legat så var det blod, dock mycket lite blod.

Jag har sökt runt och försökt hittat information. Men inte ens hittat något på flashback.
Är det någon som har mer uppgifter gällande detta?

Vad jag har hört på omvägar, så skall det röra sig om ett mord...

Det skall tydligen ha skett under en balkong på termovägen..

Tycker dock det låter lite konstigt, då någon mediebyrå skulle fått nys om det..

Nån som vet nå mer?

Det är inte detta allt handlar om då?
https://www.flashback.org/t1784019

enligt den tråden så skall dom eventuellt hittat en jacka i kallhäll...
Citera
2012-01-31, 22:10
Medlem
Hittade detta!
http://fotolinsen.com/2012/01/31/ran-mot-tva-hjartan-i-jakobsbergs-centrumgalleria/
Citera
2012-01-31, 23:19
Medlem
Det kan inte ha varit det rånet i jakan de syftar på... I alla fall inte om det skedde en dryg timme innan kl 11:30, i så fall skulle rånet ägts rum ca kl 10:30. Då var det redan avspärrat på Termovägen.

Jag tycker också att mord låter som den mest giltiga förklaringen till det hela.

Jackan / overall / tygstycket var till färgen rött.
Och precis som alla andra säger, jag har inte hört något från någon mediabyrå alls så det låter mycket konstigt om det skulle röra sig om mord, det brukar ju få rätt mycket presstid.

Jag var inne i jakan vid kl 11:40, märkte inget speciellt då, dock stod det två polisbilar samt en civilbil och någon mindre van utanför centrum till jakan.
Citera
2012-02-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Vad jag har hört på omvägar, så skall det röra sig om ett mord...

Det skall tydligen ha skett under en balkong på termovägen..

Tycker dock det låter lite konstigt, då någon mediebyrå skulle fått nys om det..

Nån som vet nå mer?

Det är inte detta allt handlar om då?
https://www.flashback.org/t1784019

enligt den tråden så skall dom eventuellt hittat en jacka i kallhäll...

Jag har skrivit ner det jag vet om rånet i den länkade tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in