2012-01-31, 15:20
Medlem
Hej
Jag förstår mig inte på hur jag ska göra så att mitt ps3 kan upptäcka och läsa av min externa hårddisk som jag annars använder till min macbook pro.
jag har förstått att jag måste ändra formatet på den på något sätt men jag hittar inte hur. Jag har försökt att söka runt lite själv på internet men utan någon lycka.
Är det någon som vet hur jag ska göra?

tack på förhand
Citera
2012-01-31, 17:08
Medlem
kimdah2002s avatar
ps3 begriper sig bara på pc format som FAT32 eller NTFS, du måste alltså formatera om din externa disk i något av dessa formaten för att din ps3 skall komma åt filerna.

När du formaterar om en hårddisk så försvinner alla filer så flytta dom till din mac pro först och flytta sedan tillbaka dom.

FAT32 klarar max 4GB stora filer NTFS klarar ännu större.

Mac kan normalt sett skriva/läsa FAT32 men bara läsa NTFS för att kunna skriva till NTFS så behöver du installera drivrutiner för det typ Paragon NTFS for MAC
Citera
2012-01-31, 17:10
Medlem
Disken måste vara formaterad i FAT32 för att ditt PS3 ska kunna läsa av den. Om din Mac kan läsa/skriva i FAT32 låter jag vara osagt då jag inte vet.
Citera
2012-01-31, 17:18
Medlem
ok tack för svaren. jobbigt att jag måste formatera om hårddisken då allt jag har på den inte får plats på datorn :P jag får väl använda en annan och föra över filerna på
Citera
2012-01-31, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
ps3 begriper sig bara på pc format som FAT32 eller NTFS, du måste alltså formatera om din externa disk i något av dessa formaten för att din ps3 skall komma åt filerna.

När du formaterar om en hårddisk så försvinner alla filer så flytta dom till din mac pro först och flytta sedan tillbaka dom.

FAT32 klarar max 4GB stora filer NTFS klarar ännu större.

Mac kan normalt sett skriva/läsa FAT32 men bara läsa NTFS för att kunna skriva till NTFS så behöver du installera drivrutiner för det typ Paragon NTFS for MAC

PS3 klarar inte NTFS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in