2012-01-31, 12:18
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadgirl
Vad menar du? Jag försöker bara sköta hygienen ju orka torka med vanligt papper och tro det är rent? :P
Urin är dock i princip steril hos friska människor. Tvättar du dig med sårtvätt i munnen också?

Ditt "hygientänk" kommer snarare förstöra underlivet på dig
Citera
2012-01-31, 12:21
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
På dagen använde jag Libresse rosa med vingar normal, på natten blev det Always, det blåa paketet om du vet vilket jag menar, eller lila (vingar).

Gratis? På min vårdcentral sa dom att besöket ska kosta 200! det med medicin blir ingen billig historia, usch... var hos akutläkare för 320 kr igår men han var ingen gyn-undersökare...

För mig har det då aldrig kostat att gå till en barnmorska, så det var konstigt.

Men ursäkta men vad fasiken är silverjon? Lät inte hälsosamt.
Fan låt muttan vila.
Citera
2012-01-31, 12:28
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Vad menar du? Jag försöker bara sköta hygienen ju orka torka med vanligt papper och tro det är rent? :P

Det låter helt galet att tvätta musen med sårtvätt varje gång du kissat.
Det räcker gott och väl att torka dej torr med papper.
Inte sjutton rinner kisset omkring över hela musen.
Det rinner ju rakt ner och det enda som har kiss på sej efteråt är ju slutet på urinröret.
Sluta genast med det där.
Citera
2012-01-31, 12:29
Medlem
Torka med blött papper om du absolut måste ha något, men ge fan i sårtvätt. Herrejävlar. Det du gör är ungefär lika smart som att skölja munnen med svavelsyra när du borstar tänderna. Visst försvinner bakterierna, men till vilket pris?
Citera
2012-01-31, 13:19
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Oftast 1- högst 2 gånger / dag... men efter jag kissat brukar jag desinfiecera med Ionosil (silverjonvatten) eller Decivon (sårtvätt) på toapapper sen torka mig med torrt eller använda "underlivvåtintimservetter" för fräschhetens skull :P

Har råkat använda underlivstvål men körde på intimoljetvätt senast.

Är du från vettet eller? Du desinfekterar din fitta som om den vore ett operationsbord och sen undrar du varför den blir förbannad?

Sluta med all sorts desinfektion, tvål och använd tygbindor. Tvätta dig med bara varmt vatten när du duschar och duscha inte UPP i muttan.

Låt den vara ifred och sköta det den sköter bäst själv med andra ord.
Citera
2012-01-31, 13:24
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Oftast 1- högst 2 gånger / dag... men efter jag kissat brukar jag desinfiecera med Ionosil (silverjonvatten) eller Decivon (sårtvätt) på toapapper sen torka mig med torrt eller använda "underlivvåtintimservetter" för fräschhetens skull :P

Har råkat använda underlivstvål men körde på intimoljetvätt senast.

omfg. kan ju vara vart for dig att tanka pa att man ska ha bakterier i underlivet men de ska aven vara av ratt sort. Nar du desinficerar sa dodar du den normala bakteriefloran och det ar da de bakterier som orsakar besvar borjar vaxa till sig

Sen ar val inte 300 kronor mycket for att fa ratsida pa sina halsoproblem heller. Gissar att du lagger mer pengar pa vatservetter och silverjonvatten (vad det nu ar bra for)
Citera
2012-01-31, 13:30
Medlem
Citat:
Tack men är det riskfritt att använda sådan även om det kanske inte är svamp?

Japp. Men lägg av att tvätta med en massa konstiga saker i geggvecket det är som att be om svamp och liknande problem.
Citera
2012-01-31, 13:44
Medlem
Oupplysts avatar
tycker det ser ut som kondylom
Citera
2012-01-31, 14:10
Medlem
Det är förmodligen svamp. Tvätta dig med olivolja där nere när du duschar, använd olivoljan som tvål och skölj av det när du tvättat underlivet. Det dödar alla svamp-bakterier och är det mest naturliga att använda, alltså väldigt hälsosamt. Har själv gjort det en gång då jag fick svamp och det gick över snabbt med oljan.

Lycka till
Citera
2012-01-31, 14:14
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiIIes
Det är förmodligen svamp. Tvätta dig med olivolja där nere när du duschar, använd olivoljan som tvål och skölj av det när du tvättat underlivet. Det dödar alla svamp-bakterier och är det mest naturliga att använda, alltså väldigt hälsosamt. Har själv gjort det en gång då jag fick svamp och det gick över snabbt med oljan.

Lycka till

Jag vet inte om olja är så bra faktiskt.
Det må döda svampen, men det är också uttorkande vilket kan innebära nya problem med uttorkade slemhinnor för ts.
Är det svamp finns det bra receptfria medel på Apoteket.

Jag tror att hennes problem beror på hennes överdrivna tvättande av underlivet.
Hon desifincerar musen efter VARJE toabesök med SÅRTVÄTT.
Helt galet.
Slutar hon med det kommer hennes mus vara både gladare och friskare.
Citera
2012-01-31, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag vet inte om olja är så bra faktiskt.
Det må döda svampen, men det är också uttorkande vilket kan innebära nya problem med uttorkade slemhinnor för ts.
Är det svamp finns det bra receptfria medel på Apoteket.

Jag tror att hennes problem beror på hennes överdrivna tvättande av underlivet.
Hon desifincerar musen efter VARJE toabesök med SÅRTVÄTT.
Helt galet.
Slutar hon med det kommer hennes mus vara både gladare och friskare.

Olivolja är jävligt bra faktiskt. Var själv skeptiskt från början men nu har man testat själv. Man ska dock använda en olja som inte har alkohol eller andra konstiga tillsatta ämnen. Den bästa oljan är jungfru olja eller extra virgin olja. Det torkar inte alls ut huden, tvärtom, det blir fuktigt och bakterierna försvinner eftersom olivolja är svampens värsta fiende. Vissa kvinnor tvättar underlivet med olivolja varje dag.

Pevaryl och andra medel från apoteket är inte naturliga medel och därmed inte lika bra för underlivet. Det är sånt som förstör där nere, speciellt om man inte vem om man har svamp eller ej och bara smörjer in med en massa krämer man inte kan något om, vissa av svamp krämerna torkar även ut huden.

Något man aldrig ska göra är att tvätta underlivet med tvål. Fick svamp en gång, blev sjukt rädd och läste om bakterien på heltid i 3 dagar och jag är övertygad om att olivolja är det enda rätta.
Citera
2012-01-31, 14:28
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiIIes
Olivolja är jävligt bra faktiskt. Var själv skeptiskt från början men nu har man testat själv. Man ska dock använda en olja som inte har alkohol eller andra konstiga tillsatta ämnen. Den bästa oljan är jungfru olja eller extra virgin olja. Det torkar inte alls ut huden, tvärtom, det blir fuktigt och bakterierna försvinner eftersom olivolja är svampens värsta fiende. Vissa kvinnor tvättar underlivet med olivolja varje dag.

Pevaryl och andra medel från apoteket är inte naturliga medel och därmed inte lika bra för underlivet. Det är sånt som förstör där nere, speciellt om man inte vem om man har svamp eller ej och bara smörjer in med en massa krämer man inte kan något om, vissa av svamp krämerna torkar även ut huden.

Något man aldrig ska göra är att tvätta underlivet med tvål. Fick svamp en gång, blev sjukt rädd och läste om bakterien på heltid i 3 dagar och jag är övertygad om att olivolja är det enda rätta.

Pevaryl är inte något som förstör, där har du fel.
Man skall heller inte smörja in sej med pevaryl utan det är vagitorer man för in som en engångsbehandling.
Dessa vagitorer återställer slemhinnans naturliga ph-värde.
Olja gör inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in