Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag vet inte om olja är så bra faktiskt.
Det må döda svampen, men det är också uttorkande vilket kan innebära nya problem med uttorkade slemhinnor för ts.
Är det svamp finns det bra receptfria medel på Apoteket.
Jag tror att hennes problem beror på hennes överdrivna tvättande av underlivet.
Hon desifincerar musen efter VARJE toabesök med SÅRTVÄTT.
Helt galet.
Slutar hon med det kommer hennes mus vara både gladare och friskare.
Olivolja är jävligt bra faktiskt. Var själv skeptiskt från början men nu har man testat själv. Man ska dock använda en olja som inte har alkohol eller andra konstiga tillsatta ämnen. Den bästa oljan är jungfru olja eller extra virgin olja. Det torkar inte alls ut huden, tvärtom, det blir fuktigt och bakterierna försvinner eftersom olivolja är svampens värsta fiende. Vissa kvinnor tvättar underlivet med olivolja varje dag.
Pevaryl och andra medel från apoteket är inte naturliga medel och därmed inte lika bra för underlivet. Det är sånt som förstör där nere, speciellt om man inte vem om man har svamp eller ej och bara smörjer in med en massa krämer man inte kan något om, vissa av svamp krämerna torkar även ut huden.
Något man aldrig ska göra är att tvätta underlivet med tvål. Fick svamp en gång, blev sjukt rädd och läste om bakterien på heltid i 3 dagar och jag är övertygad om att olivolja är det enda rätta.