• 2
  • 3
2014-02-07, 00:48
Medlem
Alltså det finns ju garanterat bättre metoder att komma undan med mord än alla era finurliga benflisar o grejor.

Typ putta en person utför ett stup - "olycka",

droga en person till livsfarlig OD - "olycka"

Som tidigare nämnts, dränka personen "olycka"

osv

Jag tror att hålla på med en massa istappar o flismaskiner, grisfarmar o sånt är rätt kasst. Plus att allt sånt är ju rätt meckigt. Baxa runt på kroppar och grejor. Så fort man är i närheten av en crimescene så lämnar man ju typ spår idag. Så det bästa är nog att iscensätta en "olycka". Visst man kommer ju bli inblandad men ingen kan ju sätta dit just dig tycker man.
Citera
2014-02-07, 05:12
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Alltså det finns ju garanterat bättre metoder att komma undan med mord än alla era finurliga benflisar o grejor.

Typ putta en person utför ett stup - "olycka",

droga en person till livsfarlig OD - "olycka"

Som tidigare nämnts, dränka personen "olycka"

osv

Jag tror att hålla på med en massa istappar o flismaskiner, grisfarmar o sånt är rätt kasst. Plus att allt sånt är ju rätt meckigt. Baxa runt på kroppar och grejor. Så fort man är i närheten av en crimescene så lämnar man ju typ spår idag. Så det bästa är nog att iscensätta en "olycka". Visst man kommer ju bli inblandad men ingen kan ju sätta dit just dig tycker man.

This. Man är ute och fiskar eller badar med båten, super en person full och puttar i.

"Trillade och slog i huvudet i kanten - sjönk som en sten - fick inte upp personen - RIP"

Det är garanterat det enklaste sättet. Du behöver inte ens supa personen full. Även om du är en svagare/mindre person håller du tom en person med flytväst på sig (seglarväst, inte räddningsväst) under ytan. Se bara till att ha långärmat så du inte får rivsår på armarna.

Åk ut en dag när det är risigt väder så kommer garanterat ingen se er. Gör det någonstans där det är djupt.

I värsta fall, putta bara i och sen kör på personen med båten. "Personen åkte i, slog i skallen tror jag , det blåste så mycket så drev iväg, när jag sedan skulle vända runt så var det vågor osv så jag kan ha råkat köra på personen , vet inte, det var panik, blåste och gungade , jag märkte inget men jag vet inte"

Polisen är vana vid att folk är dumma på sjön.
Citera
2014-02-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig
This. Man är ute och fiskar eller badar med båten, super en person full och puttar i.

"Trillade och slog i huvudet i kanten - sjönk som en sten - fick inte upp personen - RIP"

Det är garanterat det enklaste sättet. Du behöver inte ens supa personen full. Även om du är en svagare/mindre person håller du tom en person med flytväst på sig (seglarväst, inte räddningsväst) under ytan. Se bara till att ha långärmat så du inte får rivsår på armarna.

Åk ut en dag när det är risigt väder så kommer garanterat ingen se er. Gör det någonstans där det är djupt.

I värsta fall, putta bara i och sen kör på personen med båten. "Personen åkte i, slog i skallen tror jag , det blåste så mycket så drev iväg, när jag sedan skulle vända runt så var det vågor osv så jag kan ha råkat köra på personen , vet inte, det var panik, blåste och gungade , jag märkte inget men jag vet inte"

Njaa, Jag har också funderat på "olyckor" osv, men tycker endå att ett tydligt mord men inga bevis alls är bättre. Tänk om polisen inte kan fälla dig för att ha kört över en snubbe med båt men hans familj hatar dig och snackar skit om dig för andra. Du kanske t.o.m får rykte som stadens skummis.
En olycka ska isåfall nog vara väldigt tydlig på att det var just en olycka men att du inte ens var där.
"En olycka utan vittnen" så du inte kan kopplas till olyckan alls men att det fortfarande uppfattas som en olycka.
Ett exempel på detta kan ju vara att personen meckar med någon slags elektronisk grejs och du smyger upp bakom honom med ett bilbatteri och 2 start kablar.
var säker på att faktiskt kladda lite med den elektroniska grejen (med handskar) så det ser ut som han var vårdslös- självklart får du då inte lämna spår som hårstrån eller något sådant där.
Då är det helt enkelt en olycka + du kan inte placeras på platsen.
Citera
2014-02-07, 21:54
Medlem
Wild Jacks avatar
Att känna en gris bonde har ju fungerat förut
Citera
2014-02-08, 11:42
Medlem
DIdes avatar
Det verkar ju tämligen riskfritt att åka ut till förorten och skjuta valfri mörkhyad ungdom annars.
Citera
2014-02-08, 14:14
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Eftersom detta är en tråd som handlar om brottsbekämpning tänkte jag fråga er om det är möjligt för polisen att få fram identiteten på en mördare om han använder sig av följande taktik.

1. Låt oss säga han kidnappar en kvinna, som han sedan gör allt det värsta han har tänkt sig i sin sjuka hjärna. Han våldtar henne, torterar henne och sen avrättar henne.

2. Efter det så lägger han hennes döda kropp i en flismaskin likt den i filmen Fargo.

3. Sen när endast benen är kvar av kvarlevorna läggar han dem i en benknäckar-maskin. Kvar blir alltså ingenting utav kvinnan. Mannen torkar självklart upp alla rester i form av blod och så vidare. Gör av sig med all bevismaterial.

Är det möjligt för polisen att kunna få fram mördaren då? Om inte, borde detta vara en synnerligen effektiv och lyckad taktik för sjuka perversa mördare.

Läs den här tråden så förstår du vad du behöver göra.
(FB) Försvunne 20-årige Victor Hasselström i Eskilstuna misstänks mördad
Citera
2014-02-14, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig

Det där lät farligt enkelt att utföra. Det är nog bara det att TS är en icke simkunnig islamist extremist (salafist) som troligen själv drattar i om han skulle försöka en sån här grej

@TS/Thunderman: Har du hittat något offer att mörda/våldta någon än?
Citera
2014-09-07, 12:55
Bannlyst
"olyckor" e bra grejjer. Man träffar ju ofta på personer ute. Typ i fjällen när man står och kollar utsikten med nån. Oj.., råka knuffa så han föll 40 meter och landade på stenarna där.

Samma sak en kall höstkväll. Där vid bron möter man en gamling. Bara satsa och knuffa i över räcket.
Citera
2014-09-07, 13:07
Medlem
sliter-av-ballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaktabruden
"olyckor" e bra grejjer. Man träffar ju ofta på personer ute. Typ i fjällen när man står och kollar utsikten med nån. Oj.., råka knuffa så han föll 40 meter och landade på stenarna där.

Samma sak en kall höstkväll. Där vid bron möter man en gamling. Bara satsa och knuffa i över räcket.
Exakt. Jag tvivlar inte på att man kan komma undan med mord om det utförs perfekt med NOLL spår kvarlämnade, problemet är att detta är i princip omöjligt att genomföra i praktiken. Bättre då med en olycka, då behöver du heller inte gå och oroa dig för resten av livet att de en vacker dag eventuellt kommer hitta något spår och ta upp jakten eller liknande.

Har du däremot tänkt fortsätta med ditt lilla lustmördande så kanske inte olyckor är att föredra då det är en smula suspekt om folk dör som flugor i din närhet, allt pga "olyckor"
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in