Jag tror oxå på ärlighet o jag är ganska säker på att du får Propavan utskrivet + nån antideppmedicin...det fick jag iallafall då jag träffade en läkare för mina problem
...jag också
och händer samma sak med dig bloodhound: gillar du inte propavan klaga på den och kräv att få testa någon annan medicin! doktorer ska vårda inte plåga folk.
alla läkare skrier ju ut olika speciellt de första gångerna sen får man prova sej fram...men säg att det är sömnen som är problemet och ångesten beror på det...jag fick flytande theralen första gången,sen sov jag i 3 dygn
skulle gärna ha lite mera tips för att kunna få ut stilnoct om någon har något matnyttigt.
Drar det mer åt det negativa om man säger att man har testat propavan (vilket alla jag känner har fått i dörren när de kom in för sina sömnproblem vilken typ de en var) i ett par veckor och att man fick förskräckliga krypningar och domningar av det även om man inte fått dem på recept utan på annat håll?
Ska man vara riktigt noga med att passa sig för att visa upp någon kunskap om olika preparat, verkar man för angelägen om att få flöddra ordentligt då?
Chansen minskar givetvis att få stilnoct eller liknande om man är under 18 men är det ändå möjligt om man testat andra medeciner innan eller är det lika bra att vänta tills man är 18år fyllda?
Först och främst beror detta helt på din läkare. Du har dessutom åldern mot dig, du kanske kommer hem med en remiss till bup.
Var inte angelägen, inte mer än att du på ett övertygande sätt beskriver dina problem. Kom ihåg att ditt mål (sett från behandlarens perspektiv) är att få hjälp med ditt sömnproblem, inte att få ut fludder. Beskriv symptomen som inläggen ovan. Svårt med insomning, sover sedan som en sten och vill absolut inte vara trött på morgonen. Det är möjligt att du får Propavan första gången. Men gå tillbaka och klaga efter en vecka så får du förhoppningsvis något annat. Avslöja ingen preparatkännedom.
Jag lyckades få i princip varenda sömntablett på marknaden i ganska stora mängder under lång tid. Den första jag fick var Stilnoct. Men då ska det tilläggas att jag faktiskt hade svåra sömnsvårigheter och gick i terapi för detta samtidigt. Jag var också äldre än dig och hade ett fast jobb (det jobb jag har förstärker nog min trovärdighet också) vilket kan ha påverkat en hel del; trots att ett jobb inte är en garanti för inte hamna i ett missbruk. Efter ett antal år lyckades jag faktiskt bli av med sömnproblemen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!