• 1
  • 2
2012-01-29, 18:37
Medlem
Hej!

Funderar på att boka en veckas familjesemester med mina små barn och mina förälder i Visby under Stockholmsvecka. Är det helt vansinnigt? Det är enda veckan då vi får det att gå ihop med kalendern. Vi är inte såna som störs av att ungdomar har kul, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara jobbigt om det inte ens går t.ex. att hitta en restaurang där det passa att äta med barnen tidigt om kvällen. Är det stökigt mest bara runt nattklubbarna eller är det så att typ varje gata i hela Visby är tjock med skrikande krökande kids?

Cheers,

Ben
Citera
2012-01-29, 18:40
Medlem
Opppes avatar
mycket krökande folk hela dagarna och nätterna skulle inte välja visby den veckan.
Citera
2012-01-29, 19:11
Medlem
Rymds avatar
Tja!

Ja, Visby aer vansinnigt under v29. "Vi" gotlaenningar undviker helst Visby under denna vecka. Visby som aer en helt fantastiskt vacker stad byter tyvaerr skepnad totalt under Stockholmsveckan och blir bara grisigt, svinigt, stoekigt och helt opassande foer en barnfamilj aeven fast ni inte saeger er stoeras av partajande ungdomar, men det aer mer an sa. Allt festande tar liksom oever. Jag har sjaelv jobbat i en Visby-bar under flertalet sommrar..
Om det bara aer v29 som passar eran kalender sa koer! Men da aer mitt tips att ni (gissar pa att ni kommer med bil) tar er runt oen och upplever den som helhet. Det finns FANTASTISKA restauranger utanfoer Visby, underbara straender och mycket mycket annat att se/uppleva.

Sitter tyvarr utan a, a och o..
Eh, ja du fattar >)

Men V'a'lkommen till Visby!
Citera
2012-01-30, 11:18
Medlem
Tack så mycket för info Rymd och och Opppe! Låter som om det är nog lika bra att låta bli och kanske försöka ett annat år istället om vi ska bo i Visby. Vi varit där förut och vet hur fint det är, det är nog ingen ide om stan är helt förvandlat på sättet ni beskriver.

Cheers!

Ben
Citera
2012-01-30, 14:19
Medlem
Vi hamnade i slagsmål mitt under dagen vid 4tiden. Vår misstanke är att våra motståndare var stockholmska huliganer höga på kokain. Var ganska så galet. Slutade med att 20-30personer slogs, men när någon drog kniv så slutade hela slagsmålet.

Vi var bara småtöntar från Malmö, och försvarade oss enbart, men personer runt om, gick emellan och hoppade på Stockholmarna som började slåss med oss, sen bara urarta det
Citera
2012-01-30, 17:54
Bannlyst
Neandertalare från storstan åker ner till vischan och partar loss! Kan det bli annat än kaos?
Citera
2012-02-04, 20:26
Bannlyst
Apvecka, bara massa bratbögar och numera även svartskallar som tror de kan göra vad de vill. Och drinkluder i tusentals förståss
Citera
2012-02-05, 11:11
Medlem
soscagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amorphia
Tack så mycket för info Rymd och och Opppe! Låter som om det är nog lika bra att låta bli och kanske försöka ett annat år istället om vi ska bo i Visby. Vi varit där förut och vet hur fint det är, det är nog ingen ide om stan är helt förvandlat på sättet ni beskriver.

Cheers!

Ben

Var där för någon sommar sedan och bodde då mitt i smeten, men hade inga större problem förutom ibland på nätterna när folk gick förbi utanför och skrek.

Men kan ni ta en annan vecka så gör det!
Citera
2012-02-16, 11:16
Medlem
Odi-et-amos avatar
Bodde i Visby hela förra sommaren och kan säga att det var en befrielse när stockholmsveckan var över. Har aldrig stött på så jävla mycket skit som den veckan. Fullsmockat överallt, svårt att få plats att äta. Att leva ett normalt liv över huvud taget är svårt. Att sova nattetid är uteslutet då folk festar långt in på småtimmarna, roligt när man ska upp och jobba vid fem.

Nej, åk aldrig dit om man inte ska supa 24/7. Speciellt inte när man har barn med sig och ska bo mitt i smeten.
Citera
2012-06-21, 19:53
Medlem
Phantom042s avatar
Vilket jävla skitsnack i tråden. Märks på Stora torget på natten och i hamnen kanske. Sen är det fler bilar och längre köer på ICA men det är det hela sommaren. Åk till Gotland, inga problem. Är faktiskt inte så stor skillnad på v28 29 eller 30
Citera
2012-06-22, 19:39
Medlem
Sketeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Vilket jävla skitsnack i tråden. Märks på Stora torget på natten och i hamnen kanske. Sen är det fler bilar och längre köer på ICA men det är det hela sommaren. Åk till Gotland, inga problem. Är faktiskt inte så stor skillnad på v28 29 eller 30

Senaste inlägget var i februari.

Jag har varit i visby en gång under stockholmsveckan och jävlar vad folk, bråk nästan överallt i alla fall centrala visby. Mycket droger fanns det också men det kanske det gör ändå jag vet inte.
Har det blivit lugnare i visby nu för tiden? Jag var där för runt 5 år sen.
Citera
2012-06-25, 12:21
Medlem
aba380s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amorphia
Hej!

Funderar på att boka en veckas familjesemester med mina små barn och mina förälder i Visby under Stockholmsvecka. Är det helt vansinnigt? Det är enda veckan då vi får det att gå ihop med kalendern. Vi är inte såna som störs av att ungdomar har kul, men jag kan tänka mig att det skulle kunna vara jobbigt om det inte ens går t.ex. att hitta en restaurang där det passa att äta med barnen tidigt om kvällen. Är det stökigt mest bara runt nattklubbarna eller är det så att typ varje gata i hela Visby är tjock med skrikande krökande kids?

Cheers,

Ben

Hur lungt som helst. Bor i innerstaden med mitt barn. Det funkar utmärkt att hitta en resturang!

Phantom042 har helt rätt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in