2012-01-29, 01:14
Medlem
Enligt denna artikel har ett antal män från SMR attackerat en samling antirasister.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/demonstranter-i-ludvika-angreps

Han som fick flaskan i huvudet uppges vara Daniel Riazat.
Han skriver följande på sin Facebook.

Daniel Riazat
Nästan samtliga nazister som var med och attackerade oss är på fri fot (förutom ett par av dem) och polisen lyser med sin frånvaro. Inte ett enda samtal. Man blir bara så stolt över den svenska polismyndigheten, som inför den antirasistiska manifestationen inte ansåg att det fanns en hotbild och som nu inte ens lägger ner 5 min att ringa en för att berätta hur man går till väga nu...

Daniel Riazat
För att klargöra dagens händelse så började det hela med en fredlig antirasistisk manifestation i Ludvika. Vi var ca 200 och därefter följde 50 personer (mestadels från Ung Vänster och SSU) med till ungdomshuset Haffas för att fika och diskutera anti-rasism och hur vi ska bygga vidare på det antirasistiska arbetet i länet. Det gick bra en timme. Sedan marscherade den nazistiska organisationen Svenska Motståndsrörelsen in... Jag sprang för att låsa dörren och var nära på att göra det men de var 4 som drog emot så jag orkade inte hålla emot... De kom in... Våra ungdomar reste på sig och ställde sig bakom mig.. Efter att de mordhotat mig så försökte hela SMR gruppen dra ut mig från rummet men med hjälp av antirasisterna kom jag undan.. Men då kom det fram flaskor och knivar från nazisternas sida och jag fick en flaska i huvet .. Jag ramlade och det började blöda.. Därefter fortsatte mordhoten mot samtliga antirasister och efter ett tag kom polisen ... Fram till 30 min sen har vi av säkerhetsskäl varit inlåsta i ungdomshuset. Vi kommer aldrig att ge upp kampen mot fascisterna. De kan hota oss, de kan skada oss, men vi ger aldrig upp! Vi ger aldriiig upp! Kärlek och fred till er alla antirasister som stod på er!

I Expressen gör han referenser till Utöya.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2693329/politiker-slogs-blodig-av-nazister

Här är SMR:s syn på det inträffade:
http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1915

Diskussionen är alltså allt som kretsar runt brottet. Om nazister eller kommunister är värst kan alltså med fördel hållas i den tråd som ligger i nazist-forumet.
Vad hände egentligen?
Var det dödshot, knivar och flaskor inblandade?
Kommer man kunna bevisa vem som gjort vad?
Citera
2012-01-29, 01:28
Medlem
Tråd finns redan: https://www.flashback.org/t1781419
Citera
2012-01-29, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Tråd finns redan: https://www.flashback.org/t1781419

Och jag skrev i trådstarten att den här tråden handlar om kriminalaspekten och inte nazismen.
Det finns en anledning till att den andra tråden ligger i nazistforumet.

Testa att tänka innan du leker admin, klappmongo.
Citera
2012-01-29, 01:40
Medlem
Citat:
- Det första jag tänkte på var Utöya. Jag fick samma känsla som när jag såg nyhetsbilderna därifrån. De sa att de kunde krossa oss alla men var barmhärtiga, säger han.
Vilken jävla åsna, fy fan...
Citera
2012-01-29, 02:06
Medlem
Vilken liten fegis, Stå och gapa skit om Svenskar och sen inte stå för det Förresten, välkommen till Sverige Daniel Riazat och om det inte passar så åk hem till din bergsby och ta hand om getterna ditt kommunistslödder.
Citera
2012-01-29, 02:22
Medlem
ProfessorAs avatar
Konstigt att inte nassarna riktigt vet vad som hände där inne.. bara att det var handgemäng men de vet inte vem som gjorde vad. Låter i mina öron som att det är rätt uppenbart att nassarna döljer något, eftersom antirasisterna verkar ha rätt bra koll på vad som hände.
Citera
2012-01-29, 02:50
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Konstigt att inte nassarna riktigt vet vad som hände där inne.. bara att det var handgemäng men de vet inte vem som gjorde vad. Låter i mina öron som att det är rätt uppenbart att nassarna döljer något, eftersom antirasisterna verkar ha rätt bra koll på vad som hände.
Snarare så att antirasisterna har pratat ihop sig om vad man vill att polisen ska tro hände där inne. Jag bevittnat ett par rättegångar och själv suttit i en rättegång pga det blivit tumult. Och det är ytterst ovanligt att alla inblandade kan återge händelseförloppet till punkt och pricka. Alla har en egen version av vad som hände, det baserar sig på hur rädd man var, vad man gjorde, etc etc. Sedan brukar man få det stora hela rätt men sällan detaljer.

Vi genomförde ett test när jag gick 3:e året på gymnasiet (man var tvingad att läsa psykologi då), mitt under lektionen så kom en man inspringandes och vrålade under en kort sekund för att sedan springa ut. Hela klassen satt som fågelholkar och kikade, medan vi alla undrade vad fan som hänt. Därefter skulle vi skriva ner händelsen samt beskriva mannen. Och jag kan lova dig att det var underhållande läsning senare, det var allt från en jätte på två meter till en liten fjant. Vad alla var överens om var att en person hade skrikit i klassrummet under en stund.

/Micke
Citera
2012-01-29, 10:07
Medlem
Det var bara högerfolk som frihetsberövades, eller?
Citera
2012-01-29, 15:06
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Snarare så att antirasisterna har pratat ihop sig om vad man vill att polisen ska tro hände där inne. Jag bevittnat ett par rättegångar och själv suttit i en rättegång pga det blivit tumult. Och det är ytterst ovanligt att alla inblandade kan återge händelseförloppet till punkt och pricka. Alla har en egen version av vad som hände, det baserar sig på hur rädd man var, vad man gjorde, etc etc. Sedan brukar man få det stora hela rätt men sällan detaljer.

Vi genomförde ett test när jag gick 3:e året på gymnasiet (man var tvingad att läsa psykologi då), mitt under lektionen så kom en man inspringandes och vrålade under en kort sekund för att sedan springa ut. Hela klassen satt som fågelholkar och kikade, medan vi alla undrade vad fan som hänt. Därefter skulle vi skriva ner händelsen samt beskriva mannen. Och jag kan lova dig att det var underhållande läsning senare, det var allt från en jätte på två meter till en liten fjant. Vad alla var överens om var att en person hade skrikit i klassrummet under en stund.

/Micke

Jag tycker ändå det är konstigt att ingen högerextremist verkar ha koll på vad som hände medan antirasisterna hade koll. Jag tror det som står i media stämmer eftersom all media talar om samma sak och patriot.nu eller vad det var för sida inte säger just någonting mer än att det var oklart vad som hände.

Spännande test..
Citera
2012-01-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Jag tycker ändå det är konstigt att ingen högerextremist verkar ha koll på vad som hände medan antirasisterna hade koll. Jag tror det som står i media stämmer eftersom all media talar om samma sak och patriot.nu eller vad det var för sida inte säger just någonting mer än att det var oklart vad som hände.

Spännande test..

Nog för att jag inte är en multikultikramare, men jag håller med om att det framstår som att högerfolket ballat ur. Förmodligen är det också sant.
Söker man upp meningsmotståndarna i deras samlingslokal vet man ju också att det kommer bli bråk, så givetvis är det medvetet. Om baktanken är att spöa någon specifik individ eller bara gå dit och stöka till det i allmänhet är väl en annan femma.
Vem som slog mest och först känns inte heller så viktigt.

Går det att styrka att knivar var inblandade eller ljuger Daniel R på sin Facebook?
Citera
2012-01-29, 18:32
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Nog för att jag inte är en multikultikramare, men jag håller med om att det framstår som att högerfolket ballat ur. Förmodligen är det också sant.
Söker man upp meningsmotståndarna i deras samlingslokal vet man ju också att det kommer bli bråk, så givetvis är det medvetet. Om baktanken är att spöa någon specifik individ eller bara gå dit och stöka till det i allmänhet är väl en annan femma.
Vem som slog mest och först känns inte heller så viktigt.

Går det att styrka att knivar var inblandade eller ljuger Daniel R på sin Facebook?
Naturligtvis var det så att svärmorsdrömmarna från SRM var ute på heroisk promenad för att samla ihop svenskfientligt skräp som slängts i den ariska naturen och på våra vita gator av personer som inte bryr sig om vår älskade miljö och vårt svenska fädernesland. Megafonerna hade de med sig som extra säkerhet ifall de skulle råka gå vilse i skogen. När de heroiskt samlat ihop en massa icke-ariskt skräp - bland annat några knivar som folk slängt - så vände de för att heroiskt gå tillbaka, när de märkte att de blev förföljda av minst tvåhundra vrålande, deformerade icke-vita kommunister och judar. De heroiska kämparna formerade sig för att tala angriparna till rätta, men kommunisterna tvingade in dem i en svenskfientlig byggnad, varpå en av dem rusade fram, grep en flaska från en av patrioterna och slog den upprepade gånger i huvudet på sig själv. Därefter ringde de polisen.

Så har det i alla fall gått till om man skall följa mönstret för hur "kamprapporterna" brukar se ut.
Citera
2012-01-29, 19:24
Medlem
Bengrots avatar
Nu vet vänsterfascisten hur SDare har det. Dessutom så tror jag att han överdriver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in