2012-01-28, 12:28
Medlem
xtc1s avatar
Är det fel om man har sex och skapar liv. Då bäbisen har väll inte bett om att komma till världen. Bäbisen kommer bli vuxen sen och dö till slut. Hemskt. Så är det fel eller inte?
Citera
2012-01-28, 12:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Frågan är felställd; vad är det som skrämmer dig så fruktansvärt med insikten att alla ska dö?
Citera
2012-01-28, 12:31
Medlem
DominusNihiluss avatar
Det är en smaksak. Vissa hävdar att livet är en gåva och att man bör vara tacksam för att leva. Andra anser att det är höjden av själviskhet att föra ett liv till världen, bara för att man "vill ha barn". Om man tänker efter är det själviskt att skaffa barn, man gör det endast för att stimulera ens egna känslor och behov. Men man måste tänka på att vår biologiska mening med livet är att föröka oss.
Citera
2012-01-28, 12:34
Medlem
xtc1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominusNihilus
Det är en smaksak. Vissa hävdar att livet är en gåva och att man bör vara tacksam för att leva. Andra anser att det är höjden av själviskhet att föra ett liv till världen, bara för att man "vill ha barn". Om man tänker efter är det själviskt att skaffa barn, man gör det endast för att stimulera ens egna känslor och behov. Men man måste tänka på att vår biologiska mening med livet är att föröka oss.

Fint svar.
Citera
2012-01-28, 12:37
Medlem
Indra-09s avatar
Min undran blir: Vad har du upplevt som gör att du har denna fundering...

Men, skaffar inte du barn som jobbar, så får inte jag någon pension om 20år
Citera
2012-01-29, 01:30
Medlem
SummerWines avatar
Bebisen får isf ta livet av sig när den växer upp. Då har man jag gett sin avkomma en chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in