2012-01-28, 01:50
Medlem
Jag har märkt att FBJ har gått ifrån sina gamla uppgifter lite granna o börjat luta sig mot CSAR (rätta mig om jag har fel)

Nu när FBJ består av anställd personal, kommer de då att utvecklas för att likna utländska förband så som Unit 669 elr PJ?

O vad gäller deras sjukvårdskompetens så har ju t.ex. PJ avsevärt högre kompetens än FBJ, jobbar FBJ för att utöka kompetensen?
Citera
2012-01-28, 11:15
Medlem
kmrdzs avatar
FBJ som CSAR låter smakligt, de gör det bra även internationellt sett... Med tanke på hur våra fåtal krigsflygbaser ändå inte kommer överleva de första minutrarna av en ev invasion så blir det ju ganska meningslöst att vakta dom.
Citera
2012-01-31, 21:40
Medlem
Jag håller fullständigt med!

Är det någon som vet hur FBJs "basic training" är jämfört med PJs eller andra specialförband i USAF? Då menar jag hur hårt, stressigt osv det är
Citera
2012-01-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuceTom
Jag håller fullständigt med!

Är det någon som vet hur FBJs "basic training" är jämfört med PJs eller andra specialförband i USAF? Då menar jag hur hårt, stressigt osv det är

De enda som kan svara ärligt på denna frågeställning är personal som genomfört båda utbildningarna.
Hur troligt det är att det finns sådan personal på FB säger sig självt.

(Flashbacks till P14 som vill veta om KJ är tuffare än FJ)
Citera
2012-01-31, 22:09
Medlem
Annars räcker det med en FBare som har tjänstgjort vid FBJ att ta en titt på "Surviving the Cut" om just PJs och försöka jämföra
Citera
2012-01-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuceTom
Annars räcker det med en FBare som har tjänstgjort vid FBJ att ta en titt på "Surviving the Cut" om just PJs och försöka jämföra

Sen så ska du veta att när ett tv team kommer och göra en serie/reportage så sätter officerarna direkt på maskinfacet och vissa övningar modifieras så de verkar mer killing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in