2013-11-16, 18:39
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf

Vi har både skärande och malande tänder. Att vi har börjat att steka och bereda köttet på olika sätt har med all säkerhet med smaken att göra.

Har väl snarare mer med bättre överlevnad. Finns ju massa parasiter och sjukdomar i rått kött. Började inte människan leva bra mycket längre när väl började tillaga maten? Sen går det sjukt mycket snabbare att äta tillagad mat, vilket även det är fördelaktigt för överlevnad.

Själv äter jag kött och är djurvän, hur försvarar jag det? Ja det gör jag faktiskt inte. Jag skulle vilja skära ner min kött konsumtion med 90%. Tycker inte alls det är fel att äta kött faktiskt, men köttet jag äter ja det är det allt fel på. Hemska levnadsförhållanden, antibiotika i lådor osv. De där 10% skulle bestått av kött från ansvarsfullt slakade djur.

Jag är lat
Jag tycker det är tråkigt att laga mat
Jag tycker det är omständigt.

När cannabis blir lagligt i Sverige då kan jag verkligen lova att jag kommer skära ner som fan, för då blir jag rik på ett eller annat vis. Men det vore trevligt och billigare att skära ner tidigare.
Citera
2013-12-21, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
När man talar om djurvänner så anses människor.

Jag förstår inte riktigt ditt svar, inte alls faktiskt?
Citera
2013-12-21, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikna
Jag förstår inte riktigt ditt svar, inte alls faktiskt?
Du skrev: "Anser du också då att vi ska mata våra hundar och katter med vegetarisk mat?" Eftersom jag riktar mig mot människor, och tror de flesta av oss är det i den här tråden, så kändes mitt svar som relevant för dig. Hundar och katter behöver dessutom kött mer än vad människor gör men vi kan må skitbra utan.
Citera
2013-12-21, 22:22
Medlem
Muppers avatar
Jag kan väl säga att det är för att jag tycker kött är gott, godare än vad kor är söta, tyvärr.
Hade gärna ätit vegetariskt om jag hade kunskapen om att göra maträtter lika goda som en fin köttbit.

Men bara för att jag äter kött betyder inte det att jag inte kan klappa en katt eller två, har faktiskt sommarjobbat som bonde och borstat ekologiska kor och allt möjligt ^^
Citera
2013-12-23, 11:07
Medlem
Och de allra flesta veganerna som klappar sig själva på axeln för de är så stooora djurvänner är även de jäfla hypokriter.
Mängder av djur dödas för att ni ska kunna gå ner på Ica och köpa era grönsaker !
De enda sanna djurvänner är de som bor i nån koja ute i naturen i perfekt harmoni med djur och natur och lever på växter.
Citera
2013-12-23, 11:25
Bannlyst
Undantag görs,en del hamnar i grytan andra får leva.
Citera
2013-12-23, 17:31
Medlem
Kött är riktigt gott, vi har ätit det hur länge som helst (för alltid? jag har ingen källa) och det är helt enkelt vår natur. Tycker det är all motivering som behövs.

Om vi skulle se det från miljöns perspektiv skulle jag lätt vara villig att äta mindre kött (vilket jag gör) men absolut inte sluta. Men bara för att jag är djurvän så tänker jag inte sluta äta kött.
Citera
2013-12-23, 20:58
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Är nog det mest patetiska jag vet. Hyckleri som fan.

Det är även hyckleri att klaga på människor som äter kött, men gilla rovdjur. En vegan som har en katt eller en hund måste ge den kött. Varför gör människor så hemskt fel, men inte rovdjur? Då kan kanske veganerna hävda att människor är högre stående och borde veta bättre, men hur går det ihop med djurrättsaktivister som säger att djur och människor är jämlika?
Citera
2013-12-24, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Det är även hyckleri att klaga på människor som äter kött, men gilla rovdjur. En vegan som har en katt eller en hund måste ge den kött. Varför gör människor så hemskt fel, men inte rovdjur? Då kan kanske veganerna hävda att människor är högre stående och borde veta bättre, men hur går det ihop med djurrättsaktivister som säger att djur och människor är jämlika?

Djurrättsaktivister "går inte ihop alls" Har hittills inte mött någon som har levt som hen lärt eller ens haft särskilt hållbara ("ohycklande") argument för sin sak.
Citera
2013-12-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Djurrättsaktivister "går inte ihop alls" Har hittills inte mött någon som har levt som hen lärt eller ens haft särskilt hållbara ("ohycklande") argument för sin sak.

Det kan finnas flera andra orsaker som gör att man väljer bort kött i sin kost, varken jag eller min fru äter kött efter 25 års köttätande, vi upplever att vi mår bättre och inga tröga magar längre, vi har en son som äter kött och han får göra det tills han är gammal nog och kan bestämma själv hur han vill göra, inte vårat val. Jag gnäller inte på de som äter kött och förväntar mig samma respekt tillbaks, det är ju ett val man gör men oftast har folk som äter kött större problem med att man inte gör det än tvärtom.
Citera
2014-11-23, 06:01
Medlem
Citat:
Du skrev: "Anser du också då att vi ska mata våra hundar och katter med vegetarisk mat?" Eftersom jag riktar mig mot människor, och tror de flesta av oss är det i den här tråden, så kändes mitt svar som relevant för dig. Hundar och katter behöver dessutom kött mer än vad människor gör men vi kan må skitbra utan.

Vettigaste kommentaren so far
Citera
2014-11-23, 06:07
Medlem
Stabyrinths avatar
Jag äter bara elaka djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem