2012-01-27, 22:50
Medlem
Såg tidigare tråd gällande detta men anser att det är bra om fler startar liknande frågeställningar så att läkare, politiker, polis m.fl inser att det finns andra behov än att enbart bli hög och bäng.

Får ingen hjälp av mina två läkare med utskrivande av Marijuana. Hade kontakt med en Tysk läkare men det verkar bli problem med för mycket resande och införande. Även jag har smärtproblematik. Visst fungerar opiater men de är kraftigt vanebildande med fruktansvärda biverkningar som exempelvis depression vid längre tids användning vilket i mitt fall är nödvändigt.

Har noll och ingen erfarenhet av varken bruk eller odling av Cannabis så jag kan förstås inte ännu avgöra om detta kommer fungera för mina symptom. Men efter lite läsande av dokumentation är jag förhoppningsfull.

Jag bor ensam i en lägenhet. Inga kommer på besök. Ja förrutom eventuellt polisen då som har all tid i världen eftersom insmuggling av illegala vapen och gängkriminalitet inte är så viktigt i jämförelse med detta fruktansvärda odlingsbrott...

Då jag lever ensam, måste jag tänka på lukt? Kan väl inte tänka mig att det luktar ut i trapphuset och ner till grannar?
Funderade på Northern light-frön. Lämplig för smärta?

Finns det någon fördel med att odla i vardagsrummet vid ett fönster (Ingen insyn. Högt upp) både under sommar och vintertid jämfört med i en vitmålad garderob? Kan man då dra ner på kostnad i form av belysning?
Ljuset från fönster förrutom under högsommar och vid söderfönster främjar om jag inte är helt ute och cyklar främst tillväxtfasen!?
Kan det i så fall vara bra i kombination med en sådan här för blomning?
http://www.hydrogarden.se/ljus/lagenergi/lagenergi-kit-200w-rod-2700k

Kan ju snickra ihop någon större reflektor för ljuset utifrån också.

Hade tänkt starta smått med 1-2 plantor.

Uppstår väl fler frågetecken med tiden men detta kanske räcker för en nybörjare som bara vill lindra sin smärta 2-4 gånger per vecka?

Kom gärna med förslag!!

Tack!
Citera
2012-01-27, 23:01
Medlem
Tyvärr så skiter våra politiker fullständigt i hur vi mår. Jag har själv planer på att slå ner någon på min psykmottagning för att få den hjälp jag behöver.

Hoppas att cannabis kan hjälpa dig. Jag råder dig att köpa ett helt tältpaket på professionalgrow.
Kolfilter är nödvändigt. Skaffa PH mätare också, det är viktigt.

Lycka till!
Citera
2012-01-28, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Tyvärr så skiter våra politiker fullständigt i hur vi mår. Jag har själv planer på att slå ner någon på min psykmottagning för att få den hjälp jag behöver.

Hoppas att cannabis kan hjälpa dig. Jag råder dig att köpa ett helt tältpaket på professionalgrow.
Kolfilter är nödvändigt. Skaffa PH mätare också, det är viktigt.

Lycka till!

Tack för tipset om tält. Ja ibland kan man tvingas ta till hårdhandskarna.

Kolfilter är för att minska lukt?

Men kommer det lukta så jävligt i vardagsrummet så det sprider sig ner till grannar?
Räcker det inte med att öppna fönstret lite då och då?

Behöver växten tidvis 100% mörker under den tiden (blomning?)? Jag menar det ju aldrig kolsvart ute ändå.
I så fall är förstås en garderob eller tält bra.
Citera
2012-01-28, 09:12
Medlem
8bitmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geller75
Tack för tipset om tält. Ja ibland kan man tvingas ta till hårdhandskarna.

Kolfilter är för att minska lukt?

Men kommer det lukta så jävligt i vardagsrummet så det sprider sig ner till grannar?
Räcker det inte med att öppna fönstret lite då och då?

Behöver växten tidvis 100% mörker under den tiden (blomning?)? Jag menar det ju aldrig kolsvart ute ändå.
I så fall är förstås en garderob eller tält bra.

Mitt största tips är att läsa en massa growguides, och sedan läsa dem igen om du har tid. Det verkar som om du behöver läsa på lite, men det är för en god sak!

Om du inte har AF (Auto Flowering) så behöver växten 100% mörker 12 timmar om dagen för att gå i blom och stanna så. Störs detta sen efter den har kommit i blom kan den gå tillbaka till vegstadiet eller så kan du få en hermafrodit (både manligt och kvinnligt kön på blomman), och det vill du INTE ha.

Ang. lukten så när jag hade 3 plantor i vegg/tidig blom utan kolfilter och periodvis öppen garderob så luktar det friskt i rummet, även lite utanför rummet (stängd dörr så ofta som möjligt). Nu har jag bara kvar en planta längre i vegg, och det luktar lite mindre, men ändå starkt i rummet.
Citera
2012-01-28, 13:55
Medlem
OEs avatar
Citat:

Funderade på Northern light-frön. Lämplig för smärta?
Hej Geller75!

Marijuana är en alldeles utmärkt medicin, som fungerar helt perfekt för mig och för många andra användare världen över. Men det fungerar tyvärr inte för alla.

Det är lite vagt i din text, men vad jag förstod det som så har du aldrig tidigare brukat cannabis?
Ett litet tips kan vara att prova cannabis åtminstone några gånger innan du själv börjar odla, då odling är en ganska olaglig handling och det skulle kännas tråkigt om du skulle åka fast för något som kanske inte ens fungerar i ditt fall.

Jag har själv inte börjat odla än, men jag kommer börja min första odling om en månad ungefär.

Om du bestämmer dig för att odla ändå så är ett tips att leta efter cannabisfrön som blir plantor med hög CBD-halt.
CBD eller Cannabidiol som det heter, är det ämnet i cannabisplantan som vi som söker efter medicinskt syfte vill åt.
Förklaring av CBD på wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabidiol

Jag själv tror att jag kommer köra på dessa frön; http://www.pickandmixseeds.co.uk/products/medical-devil-fruit
http://www.pickandmixseeds.co.uk/products/medical-bluehell

Citat:
Uppstår väl fler frågetecken med tiden men detta kanske räcker för en nybörjare som bara vill lindra sin smärta 2-4 gånger per vecka?
Varför endast 2-4 gånger per vecka? Om du nu kan lindra din smärta, varför ha ont?
Jag intar cannabis oralt (genom mat) varje morgon innan jobb och klarar mig hela dagen utan smärtor.
Jag har hört att vissa inte klarar av att jobba under ruset av marijuana men jag har aldrig haft något problem med det alls.

Lycka till!
Citera
2012-01-28, 17:45
Medlem
Tack för era svar!!

Ja jag behöver läsa på. Skall kolla Youtube. Lättare att ta till sig när man ser bilder eller videos. Har inte kraftig värk varje dag även om den gör sig påmind har jag till viss del accepterat det. Men ibland går det helt enkelt inte. Kan jag hålla nere bruket så kanske det inte uppstår någon tolerans. Kan inget om hur det fungerar till skillnad från Opiater där tolerans uppstår snabbt.

Om det här verkligen fungerar för smärta, fy skäms till läkare som inte sätter patienten först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in