Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Jack Vegas får bara ställa ut i restauranger som har alkoholtillstånd. Jack Vegas har ensamrätt på restauranger nu enligt en dom som kom innan jul men det finns massor av andra företag som tillhandahar spelmaskiner eller sk "internet terminaler" och ställer ut på andra ställen som tex mini livs och liknande.
Om spelet sker i ett annat land som inte tillämpar vinst skatt så behöver man inte betala någon skatt.
Pokervinster från tex Unibet behöver man inte betala skatt för eftersom deras server ligger i Tjeckien och i Tjeckien betalar man ingen vinstskatt.
Din lilla paragrafryttare, du kan ta dina regler och skatter och gömma dig!
Om vi leker med tanken bara att någon har en spelmaskin hemma hos sig. Så har den personen absolut inte tänkt en tanke på att betala någon skatt. Det kan jag lova.
Och för övrigt så har jag svårt att se en möjlighet att lura svenskaspel på en jack vegas maskin. Eftersom dom alla är uppkopplade mot samma. Hur ska man göra när man vinner på den maskinen? det borde registreras och upptäckas ganska snabbt.
Sen vidare så orkar jag inte tänka på vilket straff man skull få om man först tar en jack vegas maskin från svenska spel/staten, och sen annordnar olagligt spel, och tar rena inkomster från staten i samma veva. Ajaj det låter som några år