• 2
  • 3
2012-01-27, 13:47
Medlem
Bordarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Finns INGEN chans att du får 11 lax i försörjningsstöd varje månad.

Men låt oss tro trollet..

KÖP en då, om du har 11 fetingar i månaden ska du kunna spara till en eller köpa en begagnad om du nu MÅSTE ha en sån lur

vi är två pers, så 11.000 är precis vad vi får
Citera
2012-01-27, 13:48
Medlem
Bordarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Wittmann
Nu är det ju en Iphone 4 som stackarn vill köpa sig. Han kommer säkert bli mobbad för att han inte har råd med en 4S och så kan Aftonbladet skriva en snyfthistoria om det nya hårda Sverige.

----

Ontopic: TS måste ju trolla. I något av ordens bemärkelse. Soc till iphone låter inte rimligt.

För att ändå besvara frågan så kommer mobiloperatören att acceptera dig som kund, så länge som du inte har någon betalningsanmärkning. Men soc kan väl inte godkänna att du köper en iphone för de pengar som du får?

hon*
Citera
2012-01-27, 13:49
Medlem
Bordarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det har aldrig slagit dig att det är föräldrarna som står för abonnemangen?

nej när jag gick i gymnasiet och hade fyllt 18 fick jag lov att ta en telefon på avb. med abonnemang. Så så länge de är myndiga får de lov.
Citera
2012-01-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bordarn
Jo, men om jag förstår det rätt så räknas inte soc-bidrag som en inkomst, vilket är helt förståeligt. Men kids springer runt och tar abonnemang med mobiler när de endast har 1050/mån i studiebidrag!

Jag har funderat på det där också, men det är väl föräldrarna som betalar antar jag.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in