Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-27, 00:37
Medlem
Som rubliken säger så har jag en fråga till dem som gjort GMU/Lumpen i Revingehed!
När man är ledig från GMU/Lumpen, vad kan man göra där? finns det något man kan göra där?
Gå ut i stan kanske, vad erbjuder FM för saker ifall man inte åker hem på helgerna? Antar att man inte bara sitter där och sover hela helgen? Finns det tv, tvspel, simbassäng, ja vad som helst? Är nyfiken eftersom jag kommer förmodligen in i där nu i april, så jag tänkte att jag borde kanske veta lite mer om stället? Finns det något o göra där på helgerna?
Citera
2012-01-27, 00:41
Medlem
Gorillabass avatar
Närmsta stad är Lund och det är väl en 3 - 4 mil dit. Mycket att göra i Revinge är synd och säga

Någon lokal pub kanske thats it... Revingehed ligger mit ute i ingenstans
http://maps.google.se/maps/place?ftid=0x46538e1253137bd1:0x9124653428c5882a&q =Revingehed,+Sk%C3%A5ne+l%C3%A4n&hl=sv&ved=0CAwQ-gswAA&sa=X&ei=aOQhT6b1CKrf4QSQhPymCg
Citera
2012-01-27, 00:44
Medlem
MM jag antog det =/
Men tänkte när man väl är där, och man vill inte åka någonstans för o hitta på något. Finns det något o göra där förutom o slappa?
Citera
2012-01-27, 00:47
Medlem
Gorillabass avatar
Ja du många år sen jag var där så jag kan ej ge dig ett bra svar, men slappa är en sak, finns säkert faciliteter idag som heter duga...

Hoppa in här https://www.facebook.com/sodraskanskaregementet
Södra skånska regementet P 7
Citera
2012-01-27, 00:55
Medlem
aa varit där o kollat lite, men det fanns inte något speciellt, När du va där vad gjorde du/ni när ni va lediga?
Citera
2012-01-27, 01:06
Medlem
Gorillabass avatar
På den tiden jag var där ett ex antla många år sen, fanns det inte så mycket att göra... Slappa så mycket man kunde eller satt på markan och spela Muckartwist. Blev förflyttad till P2/T4 Hässleholm för vidare, sk utbildning som slutade med, frisedel.

Men Lund besöktes frisk och på den tiden var det nattpermis var dag sam helgpermis om det inte skulle vara övning. Men tiderna förändras och jag tror mycket är förändrat på P7 idag.
Citera
2012-01-27, 09:41
Medlem
Jaa det hoppas jag! borde väl finnas något vettigare saker o göra än o sitta o dega hela helgen:P någon annan som varit där?
Citera
2012-01-27, 10:57
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Åk till Lund 2-3mil eller Malmö-mil.

Det finns inget att göra på förlägningen förutom att träna i deras uråldriga gym eller sparka lite på en sandsäck.

Svettig blattepizza finns att få bara nån mil därifrån de tom kör ut ditt om man beställer tillräckligt många.

Men ni är väl inte där för att leka utan utbilda er så läs lite böcker och träna.

Det fanns bio förr men då var vi ju ialla fall 500värnpliktiga på plats nu är det väl bara några i vakten och 30GMU rekryter och några löjtnanter/kaptener.
Citera
2015-08-10, 13:00
Medlem
Är det någon som kan berätta lite om hur vidareutbildningen är på p7? någon som har gjort den och vad man får lära sig, jag ska börja gmu nu i augusti som skyttesoldat och har lite koll på vad jag kommer lära mig men noll koll på vidareutbildningen
Citera
2016-04-10, 15:55
Medlem
lobstoks avatar
googlade lite om hinderbanan i revingehed, tänkte kika på den och bara spana runt lite

Är det bara att klampa in, finns det nån bra parkering?

Det verkar inte vara tillträde förbjudet, bara att allemansrätten inte gäller, var aktsam osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in