Som rubliken säger så har jag en fråga till dem som gjort GMU/Lumpen i Revingehed!
När man är ledig från GMU/Lumpen, vad kan man göra där? finns det något man kan göra där?
Gå ut i stan kanske, vad erbjuder FM för saker ifall man inte åker hem på helgerna? Antar att man inte bara sitter där och sover hela helgen? Finns det tv, tvspel, simbassäng, ja vad som helst? Är nyfiken eftersom jag kommer förmodligen in i där nu i april, så jag tänkte att jag borde kanske veta lite mer om stället? Finns det något o göra där på helgerna?
På den tiden jag var där ett ex antla många år sen, fanns det inte så mycket att göra... Slappa så mycket man kunde eller satt på markan och spela Muckartwist. Blev förflyttad till P2/T4 Hässleholm för vidare, sk utbildning som slutade med, frisedel.
Men Lund besöktes frisk och på den tiden var det nattpermis var dag sam helgpermis om det inte skulle vara övning. Men tiderna förändras och jag tror mycket är förändrat på P7 idag.
Det finns inget att göra på förlägningen förutom att träna i deras uråldriga gym eller sparka lite på en sandsäck.
Svettig blattepizza finns att få bara nån mil därifrån de tom kör ut ditt om man beställer tillräckligt många.
Men ni är väl inte där för att leka utan utbilda er så läs lite böcker och träna.
Det fanns bio förr men då var vi ju ialla fall 500värnpliktiga på plats nu är det väl bara några i vakten och 30GMU rekryter och några löjtnanter/kaptener.
Är det någon som kan berätta lite om hur vidareutbildningen är på p7? någon som har gjort den och vad man får lära sig, jag ska börja gmu nu i augusti som skyttesoldat och har lite koll på vad jag kommer lära mig men noll koll på vidareutbildningen