2012-01-26, 23:21
Medlem
Godkväll!
Råkade för en stund sedan springa in i tröskeln som vanligt(lider av droppfot).
Trots att jag inte har klok känsel i foten så gjorde det ont som fan
Så nu sitter en fjärdedel an stortånageln lös, inte så den ramlar av men de går att rycka loss den.

Löser sig sånt här av sig självt? Eller måste man gå till fotvården?

Har fått fett jobbiga tånaglar efter att foten slöt att funka. Tror ni det påverkar läkandet?

Tack på förhand
Citera
2012-01-26, 23:27
Medlem
Damorkesterns avatar
Låt den sitta, en ny nagel kommer att växa ut och putta bort den gamla. Nagelbädden behöver skyddas av den gamla nageln under tiden. Försök sätta t ex kirurgtejp el liknande runt tån så att nageln hålls på plats.
Citera
2012-01-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damorkestern
Låt den sitta, en ny nagel kommer att växa ut och putta bort den gamla. Nagelbädden behöver skyddas av den gamla nageln under tiden. Försök sätta t ex kirurgtejp el liknande runt tån så att nageln hålls på plats.

Låter ju kanon,tar det lång tid?har ingen tejå hemma dock.
Citera
2012-01-26, 23:42
Medlem
Damorkesterns avatar
en ny nagel tar ca 3 månader att växa ut helt. Använd vanlig eltejp eller maskeringstejp om du inte har plåstertejp el kirurgtejp hemma. Linda inte för hårt bara, det ska bara sitta så pass så att nageln hålls på plats.
Citera
2012-01-27, 00:01
Medlem
koffskis avatar
Jag har gjort så många gånger. Det är bara att bryta/dra av nageln om det inte gör för ont. Annars kan du klippa av den. Det som sitter löst alltså. Det växer ut inom några veckor eller längre tid beroende på hur stor del av nageln som saknas., det blir lite känsligare där under tiden men inte någon fara.
Detta är bara egna erfarenheter från när jag var mindre och ute och sprang.
Citera
2012-01-27, 03:28
Medlem
Om du väl bestämmer dig för att dra bort nageln så dra den rakt ut, inte åt sidan eller något annat, annars så som många andra säger så kommer det växa ut en ny nagel och putta bort den andra

Lycka till med nageln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in