Detta inträffar ungefär en gång per dygn, säg kanske en gång a la 6 timmars effektiv datortid.
Skärmen fryser sig, dock långsamt. Det tar kanske en minut från att de första symptomen dyker upp (musen eller videon hackar) tills det att det är totaslstopp och jag är tvingad att hålla inne on-knappen och starta om. ctr alt dlt funkar inte.
Efter omstart nr 1 så fryser sig datorn vid "Windows Startar"-skärmen, alltid vid samma ställe. Omstart krävs även i detta fall.
Efter denna gång så kommer jag förbi "Windows Startar"-skärmen och även inloggningsbiten, men så fort jag är inne i Windows så fryser det sig igen. Ingenting funkar, datorn är totallåst.
Tredje gången funkar det, Windows och program startar upp fint och allt flyter på, men sex timmar senare...
Samma visa varje gång, alltid exakt samma sak. Vad tror ni det beror på? Att formatera är jag inte jättesugen på med tanke på allt nice jag har installerat osv. Att det skulle vara virus eller Windows tror jag själv inte, jag brukar ta väl hand om min skit.
Kan det vara hårdvaran?
Datorn är en ett år gammal Compaq-laptop, typ billig. Aldrig formaterad.