Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2012-01-29, 03:57
Medlem
Visste väl att jag en dag fullt ut skulle förstå begreppet "levla".
Godnatt alla "troll"
Citera
2012-01-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemsas
Det största problemet är att intelligensens värde har devalverats i Västerlandet. Fenomenet bottnar i många olika interagerande faktorer men jag vill framförallt förmedla två mesta inflytanderika faktorer:

Den sociala välfärden
De privata krafternas industrialisering sedan 1800-talet genererade ett enormt välstånd som är beskattbart för den västerländska staten. Den socialliberala tanken om att alla människor ska ha samma möjligheter har sedermera perverterades och började handla mest om att alla ska ha samma goda levnadsvillkor. Detta ledde till de intelligentas första stora nederlag, ointelligenta människor som tidigare förpassades till mekaniska arbeten eller fattigdom kunde börja träda fram.

Idag kan idioterna bete sig hursomhelst utan att förlora sin trygga tillvaro eller till och med livshanken på grund av obefintligt socialt skyddsnät. Idioterna får därför mer tid över till kvinnojakt, snarare än att ägna sig åt livets nödvändigheter. Diverse bidrag, som mestadels kommer från intelligenta och välfungerande mäns plånböcker, räddar den idiotiske mannen och även hans partner. Det ger en falsk bild av idioternas status och makt i samhället för kvinnorna.

Den evige juden
Judar i Västerlandet har länge arbetat i det fördolda för att tillskansa sig makt och rikedom samt skada goyim-samhällets grundpelare på alla upptänkliga sätt. Lägre medelintelligens ligger i judens intresse, därvid lobbar han för en antiintellektuell livsstil genom judeägda massmedier – vilket idag syns på de aldrig sinande strömmar av produktioner som förhärligar den idiotiske mannen och nedvärderar den intelligente mannen. Kvinnor är av naturen känsliga för samhällets allmänna förväntningar på dem, därför är massmedia ett förödande effektivt verktyg för juden att forma kvinnans smak.

Denna analys är dock en aning onyanserad, men ger ändå bra delförklaringar av problematik som TS framförde i denna tråd.
Just det TS, det är judarnas fel att du inte får knulla. Nu kan du bli nazist!
Citera
2012-01-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatlus-Janne
Just det TS, det är judarnas fel att du inte får knulla. Nu kan du bli nazist!
Jag skrev aldrig att det var enbart judarnas fel, däremot en bidragande faktor. Du har uppenbarligen inte läst igenom mitt förra inlägg ordentligt.

Att framföra sanningen innebär inte att jag inte får knulla eller är "nazist". Är det förstått?
Citera
2012-01-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemsas
Jag skrev aldrig att det var enbart judarnas fel, däremot en bidragande faktor. Du har uppenbarligen inte läst igenom mitt förra inlägg ordentligt.

Att framföra sanningen innebär inte att jag inte får knulla eller är "nazist". Är det förstått?
Vände mig ju faktiskt till TS men du kände dig tydligen träffad ändå.
Citera
2012-01-29, 20:34
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawreen
Det här stycket gör mig lite konfunderad. Du menar alltså att kvinnor överhuvudtaget inte funderar över sitt eget agerande och att vi dras till män som okomplicerade. På vilket sätt kan du bevisa detta mer än med dina personliga iakttagelser. Då du är singel och blivit nobbad x-antal gånger ser jag inte heller kan ha en sådan djup insikt i hur en kvinnas sinne fungerar. Att du är singel bevisar inte att alla intelligenta män är det, bara att en bitter man är det. Intelligent eller ointelligent må vara osagt.

Antagligen är det därför du dömer ut kvinnor som grupp. Du verkar ha insett att det bland männen finns både korkade idioter och kärnfysiker, om du faktiskt gör ett försök att samtala med olika kvinnor kommer du att upptäcka att spridningen i intelligens är lika stor där.

Kvinnor känner och män resonerar. Det finns hur många kvinnor som helst som har fel på sin emotionella kompass och hur många män som helst som resonerar fel.

TS problem är att han använder projektion som en lösning på ett problem som han enbart själv äger. Ts behöver lära sig grooming, att slappna av och först och främst inte analysera så mycket kring kvinnor då kvantfysik som regel är lättare att förstå än hur kvinnor fungerar.
Citera
2012-02-03, 16:22
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg
...Ett gott socialt självförtroende och traditionell charm är oftast tecken på att det inte är den skarpaste kniven man har att göra med.

Där avslöjar du din socialgrupp 3-bakgrund, och i proletärkretsar är det mycket riktigt fult att vara konversant. I högre kretsar anses dock konversationsförmågan vara ett intelligenstecken, och den trögtänkte sitter där tyst och försagd.
Hög allmänbildning + höga kunskaper i matematik + att man talar flera icke-modersmål flytande = Intelligenta egenskaper.

Om man sedan saknar ett gott omdöme och har en oförmåga att fatta kloka beslut och att föra sig ordentligt, så blir man ändå uppfattad som ointelligent.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in