2012-02-08, 00:20
Medlem
Speedkillahs avatar
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeees Den är öppe!!!!!!!!!!!
2012-02-08, 02:07
Medlem
zuttilis avatar
Dock riktigt seg..
2012-02-08, 05:11
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuttili
Dock riktigt seg..

Nja, ja tyck den har funkat bra hela kvällen ändå
2012-02-08, 08:01
Medlem
knulladnunnas avatar
BATMAN = SCAM!!!!! Killen skickade en elpropp i REK-brev som han tjatade om att jag skulle sätta in pengarna på kontot innan helgen var slut (innan jag fick det alltså).

Första gången skulle han fronta, brevet försvann på posten. Andra gången gick det såhär. SCAM!!!!!
2012-02-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna
BATMAN = SCAM!!!!! Killen skickade en elpropp i REK-brev som han tjatade om att jag skulle sätta in pengarna på kontot innan helgen var slut (innan jag fick det alltså).

Första gången skulle han fronta, brevet försvann på posten. Andra gången gick det såhär. SCAM!!!!!

Inte för att vara sådan men kan man inte hålla de diskussionerna på just DP.net? En annan fråga, har du "öppnat" proppen? Låter märkligt att en scammer skickar ut en elpropp, måste ju vara smidigare att skita i att skicka då och skylla på posten.
2012-02-08, 12:01
Medlem
Gibsones avatar
varför i hellvete kommer jag inte in på forumshellvettet blir tokig!! andra kommer in men inte jag undra vad som pågår..
2012-02-08, 12:11
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Inte för att vara sådan men kan man inte hålla de diskussionerna på just DP.net? En annan fråga, har du "öppnat" proppen? Låter märkligt att en scammer skickar ut en elpropp, måste ju vara smidigare att skita i att skicka då och skylla på posten.
Han skickade nog aldrig första brevet, sen hoppades han nog att kunden skulle sätta in pengarna direkt när han fick tracking koden.
2012-02-08, 16:23
Medlem
Zot^s avatar
Går inte att registrera sig på .net

Ni vet att jag är grön, skicka en invite till zot1@countermail.com
2012-02-09, 00:31
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knulladnunna

Skicka inte pengar då, vad kan han göra?
2012-02-10, 17:15
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Skicka inte pengar då, vad kan han göra?
han betalade ju givetvis andra gången yeh
2012-02-13, 11:01
Medlem
MicrograMs avatar
DP under attack igen eller?
2012-02-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av planeraD
Han skickade nog aldrig första brevet, sen hoppades han nog att kunden skulle sätta in pengarna direkt när han fick tracking koden.

Förstod inte att det handlade om ett REK-brev, då blir metoden lite mer förståelig eftersom man vill ha en "vikt" på brevet.

Men man ska vara väldigt försiktig när man beställer och kolla upp personen innan. Det är inte så farligt att fronta, eller jag har ingen direkt erfarenhet av det på DP men på DF fanns det gott om mods/gröna medlemmar som handlade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in