Citat:
Ursprungligen postat av tursa
Flytta hemifrån givetvis. Vara 20 med fast inkomst och bo hemma utan att betala för sig? Du med mig skämta aprillo. Nä ut och leta lägenhet och släpp barnlivssargen nu och kom in i vuxenlivet.
Pajas. En äkta pajas!
Du lyckades inte pricka in ett relevant svar till TS.. "Ut och leta lägenhet".. En tokstolle i sin fulla prakt. Det rör sig om 100k, INTE 1,2 miljoner.. Var fan hittar man en lägenhet som klassar den prisklassen?
Då kanske du säger, "ööööööööööh, 100k räcker för ett lån på banken.. ööööööhh"
------------------------
TS, Jag håller fullkomligt med dig i att inte hetsa med att flytta hemifrån. Placera pengarna på ett fasträntekonto för en högre ränta. Den banken som jag har har en fast ränta på 3% på 3 månader. Det är ett tryggt sätt för pengarna att växa, dock ganska långsamt men du förlorar inget. Hör med din bank om vad de kan erbjuda dig!.
Fonder med olika tryggheter är också bra. Dvs, en sammansättning av investeringar i olika företag som din bank gör. Därefter väljer du en summa som du vill investera och låt säga att du väljer en fond med 110%trygghet. Då riskerar du enbart att förlora 10% av din insättning men avkastningen kan bli mycket högre än tex ett fasträntekonto.
-----------------------
Bo hemma så länge tills du känner dig redo att flytta. Jag har sett/känner alldeles för många som flyttade hemifrån i tidig ålder och som sitter "fast" pga att de inte kan eller vågar släppa sitt jobb eftersom de är rädda för att inte kunna betala räkningar och boende. Därav kan de inte börja plugga eller ändra bana i rädsla av att förlora allt.
Tills dess att du har bestämt dig för att plugga eller inte plugga så bo hemma! Skit i vad gubbar 35+ som flyttade hemifrån när det gick att köpa en bostad för 350k säger.
Lycka till!