2012-01-25, 20:47
Medlem
Ni känner alla igen fenomenet.
Man har en påse chips eller en skål popcorn framför sig. Man tar en näve, och sen en till och en till osv.
Varför är det just snacks som gör att man går in i någon sorts trans och bara trycker i sig? Med godis har jag aldrig upplevt samma sak.
Någon som känner igen sig i detta, vet eller har en åsikt?
Citera
2012-01-25, 20:50
Medlem
Power41s avatar
Socker?
Citera
2012-01-25, 20:54
Medlem
[quote=MsMelankoli]Ni känner alla igen fenomenet.
Man har en påse chips eller en skål popcorn framför sig. Man tar en näve, och sen en till och en till osv.
Varför är det just snacks som gör att man går in i någon sorts trans och bara trycker i sig? Med godis har jag aldrig upplevt samma sak.
Någon som känner igen sig i detta, vet eller har en åsikt?[/QUOTE

Da Munchies!
//MCM
Citera
2012-01-25, 20:54
Medlem
DominusNihiluss avatar
Nyckelretningar kanske... Godis varierar väldigt ofta i färg och smak, då kan kroppen få för sig att de tilltalande färgerna hos godis innebär nyttigheter och är en god källa för mat. Detsamma kan gälla snacks.
Citera
2012-01-25, 21:03
Medlem
rullknufss avatar
Illuminati och ZOG besprutar alla snacks med beroendeframkallande medel så man ska sitta längre framför jude-tv. Uppenbart kan tyckas.
Citera
2012-01-25, 21:08
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullknufs
Illuminati och ZOG besprutar alla snacks med beroendeframkallande medel så man ska sitta längre framför jude-tv. Uppenbart kan tyckas.

Ja, eller så är vi beroende av "mat" som innehåller mycket kalorier för att lättare kunna överleva..
Citera
2012-01-25, 21:21
Medlem
SexSexSexs avatar
Mat kan vara knark snacks är som extra koncentrerat knark, så det är lättare att fastna med händerna i. Samma för godis och glass etc. Men alla har ju sitt favoritknark
Citera
2012-01-25, 21:48
Medlem
För att det är gott och vi vill ha mer av det som är gott?

Detta kan nog också spela in:

"Kroppen kan börja utveckla olika typer av abstinens och beroenden när den vant sig vid att kompensera brister av olika hormoner genom olika substanser, exempelvis höja nivån av dopamin genom att använda alkohol eller annan drog - ett sug efter drogen uppkommer! När hormonets receptorer allt eftersom blir mer resistenta kan detta i sin tur innebära att mer utav hormonet måste tillföras för att samma nivå av hormonet ska finnas tillgänglig i kroppen, något som gör att kroppen behöver en större och större mängd av hormonet! Kan exempelvis gälla antidepressiva medel som Prozac för att bibehålla nivåerna av serotonin eller olika typer av doger för att bibehålla nivåerna av dopamin, eller ökat sug efter snabba kolhydrater för att höja ofta förekommande låga blodsockernivåer vilket i sin tur leder till en successiv ökad produktion av insulin! Ett moment 22 uppstår!"

Källa: http://www.halsosidorna.se/Hormoner.htm
Citera
2012-01-25, 21:50
Medlem
sockret e beroendeframkallande.

Bara tjockisar som inte kan sluta.

HATAR TJOCKISAR I ALL EVIGHET!!
Citera
2012-01-26, 07:47
Medlem
Snobb3ns avatar
Simpelt för att socker ger en socker kicken vilket är att blodsockret ökar radikalt och sedan går i botten. Man mår bra i fåtal minuter senare mår man illa. antagligen oss som är sockermissbrukare gillar den kicken. Det är lika beroende framkallande som knark.
Citera
2012-01-27, 02:20
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin..A
sockret e beroendeframkallande.

Bara tjockisar som inte kan sluta.

HATAR TJOCKISAR I ALL EVIGHET!!

Jag kan inte sluta och jag är inte ett dugg fet
Citera
2012-01-27, 14:04
Medlem
Dålig självdisciplin.

Själv skulle jag må oerhört dåligt om jag tryckte i mig en hel popcornpåse själv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in