2012-01-25, 16:57
Medlem
Idag så fick jag ett helt otippat brev från Kronofogden där det står att jag är skyldig 4945,01kr och att sökande ombud är INTRUM JUSTITIA SVERIGE AB och det står också

Sökande
FEDERAL EXPRESS EUROPE INC. C/O INTRUM JUSTITIA NETHERLANDS BV

Jag ringde in till sökande ombud men det var tyvärr stängt så får återkomma imorgon.

Problemet är att jag har INGEN ANING om vad detta rör sig om! Jag har inte beställt något, jag har inte fått något annat alls, ingen räkning eller något om detta innan.
Vad kan detta röra sig om? Vad har det för konsekvenser för mig att jag är hos Kronofogden och vad har det för konsekvenser för mig i framtiden?

Är sjukt tagen av det här och skulle uppskatta hjälp, om någon vet något eller kanske har varit med om något liknande.
2012-01-25, 17:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infidence
Idag så fick jag ett helt otippat brev från Kronofogden där det står att jag är skyldig 4945,01kr och att sökande ombud är INTRUM JUSTITIA SVERIGE AB och det står också

Sökande
FEDERAL EXPRESS EUROPE INC. C/O INTRUM JUSTITIA NETHERLANDS BV

Jag ringde in till sökande ombud men det var tyvärr stängt så får återkomma imorgon.

Problemet är att jag har INGEN ANING om vad detta rör sig om! Jag har inte beställt något, jag har inte fått något annat alls, ingen räkning eller något om detta innan.
Vad kan detta röra sig om? Vad har det för konsekvenser för mig att jag är hos Kronofogden och vad har det för konsekvenser för mig i framtiden?

Är sjukt tagen av det här och skulle uppskatta hjälp, om någon vet något eller kanske har varit med om något liknande.

Är du inte lite rolig nu?
Det går väl knappast att spekulera i vad det är för räkningar du inte har betalat. Ta kontakt med kronOlle i morgon och hör vad det rör sig om
2012-01-25, 17:23
Medlem
Men det är väl inte Kronofogden som jag ska prata med då det sökande ombudet är INTRUM JUSTITIA SVERIGE AB?
2012-01-25, 17:26
Medlem
Maxthons avatar
Du kan ju självklart bestrida den där fakturan och på så vis få den ända till tinget, är det en blufffaktura så kommer du självklart inte behöva betala den.

Men om det är så att du kommer på imorgon att du kanske har tecknat nåt avtal eller liknande så kan du ju lika gärna betala den direkt och du kommer således inte få en betalningsanmärkning.

Bara för att det gått till kronofogden så betyder det inte att du får en betalningsanmärkning om du betalar den inom ett par veckor.
2012-01-25, 17:27
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Intrum är ett inkassoföretag som antagligen ruttnat på uteblivna betalningar och därav lämnat det till Kron-Olle.
2012-01-25, 17:29
Medlem
Kan tillägga att jag är 21, bor hemma och har inte tecknat på något i överhuvudtaget.
2012-01-25, 17:36
Medlem
svengörans avatar
Kan det vara en tullavgift?
Beställt en massa grejer från USA, KINA eller annat land?
2012-01-25, 17:39
Medlem
Har inte varit utomlands sedan jag var 9 år, har inte beställt något alls från något annat land förutom en sån där wow authenticator(100-200kr) för en massa år sedan som jag betalade genom internetbank direkt.
2012-01-25, 17:40
Medlem
Du ska med en gång bestrida detta både hos kronofogden och hos Intrum, skriftligt och med en gång!

Sen vänder du dit till Intrum och ber att få en kopia på deras underlag. Eller vänder dig direkt till FedEx direkt där du också ber om underlag.

Men som sagt, du måste bestrida detta omgående.
2012-01-25, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Du ska med en gång bestrida detta både hos kronofogden och hos Intrum, skriftligt och med en gång!

Sen vänder du dit till Intrum och ber att få en kopia på deras underlag. Eller vänder dig direkt till FedEx direkt där du också ber om underlag.

Men som sagt, du måste bestrida detta omgående.

Jag fick med en lapp som jag kan skriva under och skicka in till Kronofogden om uppgifterna inte stämmer. Men jag fick ingen sånt lapp att skicka till Intrum.
Någon annan sa till mig att jag skulle göra så här:
Skicka in lappen till Kronofogden och inom 10 dagar skicka in ett brev och förklara mig(?).
Efter jag skickat in lappen så ska jag även gå till polisen.
2012-01-25, 17:49
Medlem
cc_zeros avatar
Kolla in de här trådarna TS - https://www.flashback.org/t1777501 & https://www.flashback.org/sp35316954
2012-01-25, 17:52
Medlem
FedEx är ett riktigt horföretag när det gäller att driva in fordringar.

Kolla om du på något sätt haft med dem att göra. Det kan vara att du skickat något eller signerat att du mottagit något, oavsett sammanhang. Är du styrelseledamot i något företag som anlitat FedEx?

Är det så att ursprungsbeställningen går ut på att använda ett företags kundnummer och det företaget innan de betalat fakturan går i konkurs eller motsvarande så fordran inte blir betalad eller kan utmätas. Ja då finns det klausuler i transportöravtalet som möjliggör att kräva andra parten på hela summan och det ser de till att göra. Bortskrivningar av fordringar existerar inte på Federal Express. Troligtvis får den anställde som gör en sådan bortskrivning löneavdrag.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in