2012-01-24, 23:41
Medlem
Ska flytta till Östermalm och undrar vilka ställen som är bäst nu att festa på (enligt er)? Har hört som ett exempel att Laroy har vikit ner sig och blivit mycket sämre, stämmer det? Lite diskussion kring detta?
Jag är 22 år för övrigt

Lindhee
Citera
2012-01-25, 00:38
Medlem
EcstasyRisings avatar
Laroy är för mycket småfolk, Sturecompagniet för mycket turister och Spy Bar för dåligt.
Allt annat fungerar faktiskt, men det är bara min personliga åsikt.

Är 21, så kan ha samma referensramar som dig.
Citera
2012-01-25, 10:25
Medlem
Fixiebikes avatar
Obaren och Riche.
Citera
2012-01-25, 12:49
Medlem
Okey är magenta något att ha då? Från 21 år är det ju i alla fall köket, ambassadeur och liknande är ju för hög ålder på för att jag ska komma in.
Citera
2012-01-25, 13:32
Medlem
EcstasyRisings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhee
Okey är magenta något att ha då? Från 21 år är det ju i alla fall köket, ambassadeur och liknande är ju för hög ålder på för att jag ska komma in.

Alla tre är helt okej, och inga problem att komma in på, såvida du inte är ett drägg.
Citera
2012-01-25, 15:10
Medlem
hehe nää ser inte ut som något drägg, vaddå släpper dem in även dem som är 21 år? Hur noga är dem med att kolla åldrarna? Rent allmänt så finns det ju fördomar om hur allt går till på dessa krogar, ex att yngre tjejer bara är där och letar efter killar med pengar och att killarna låtsas ha pengar men inte så många har det osv, något som ni anser stämmer?
Citera
2012-01-25, 17:23
Medlem
Slutatbrymigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhee
hehe nää ser inte ut som något drägg, vaddå släpper dem in även dem som är 21 år? Hur noga är dem med att kolla åldrarna? Rent allmänt så finns det ju fördomar om hur allt går till på dessa krogar, ex att yngre tjejer bara är där och letar efter killar med pengar och att killarna låtsas ha pengar men inte så många har det osv, något som ni anser stämmer?

De har 24 års gräns på vissa för att de ska ha en anledning att neka dig om de anser att du inte passar in. Jag var på nästan alla ställena kring Stureplan samma år som jag fyllde arton. Ambassadeur, Rose, Hells Kitchen och Solidaritet är bra ställen. F12 är nog mitt favoritställe på sommaren.

I övrigt är Stureplan som alla andra ställen runt om i Stockholms, bortsett från att de som inte varit där tidigare eller inte är från Stockholm tror att det är väldigt flott. Egentligen ser man ingen skillnad på Amnesia (Anses vara ett riktigt skitställe) och White Room.
Citera
2012-01-25, 23:14
Medlem
submariners avatar
hej,

testa du Soap Bar...
Citera
2012-01-26, 04:24
Medlem
Har spelat en del på Spy Bar och tycker det är ett riktigt skönt ställe.
Ikväll drog jag ut och drack lite öl och hookade upp med alla polare som tydligen skulle till Laroy. Hängde på även fast jag visste att det inte var nåt för mig. Det kändes som Stureplan i ett nötskal.
Alla står med jackorna på, de senaste hitsen spelas, alla dricker Heineken ev. Redbull Vodka, grabbarna med mäklarbricka blir bjuden på shots av bartendern osv.
Nej usch, tacka vet jag Debaser, Slakthuset osv. Visst var det bra stämning på Laroy och du får gärna ge det ett försök men för mig var det ingen hit.
Citera
2012-01-27, 21:56
Medlem
Solidaritet är helt okej. Trevligt litet uteställe på övervåningen.
Citera
2012-01-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcstasyRising
Alla tre är helt okej, och inga problem att komma in på, såvida du inte är ett drägg.

Håller med där!
Citera
2012-01-28, 17:57
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Sturehof/Obaren och Soap bar är nog favoriterna just nu, Solidaritet är väl okej men dit går jag mest för att jag är rökare
Senast redigerad av Regnum.Chroatorum 2012-01-28 kl. 18:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in