Citat:
Ursprungligen postat av Awokad0
Ja fast det vi talar om är ju i en lite större utsträckning än så.. Tekniskt sätt vad detta betyder är alltså att du inte kan existera om din vän inte tillåter det. Och rent filosofiskt kan man lösa miljtontals definitioner med hjälp av detta.
Vanligtvis ser människan en fråga och värdesätter den i sig för att få fram ett svar. Men med detta så finns det minst två delar i varje fråga som du värdesätter och sedan kopplar mot varandra för att få ett svar. Men tänker inte riktigt gå in på det så långt här.
Du har ganska dålig förståelse för kommunikation när du beskriver saker så lämnar du blanka fält som är självklara för dig men inte för andra.
Fyll i det som fattas för andra så kommer du ha intressantare diskussioner med människor och inte enbart en vägg.
Ungefär som att jag lär ut styrketräning till en nybörjare och antar att den människan förstår allt lika bra som mig. Då kommer han inte förstå fast det för mig är helt självklart och jätte simpelt förklarat. Fast jag försöker förklara något så enkelt som möjligt blir det ännu mer komplicerat än det var menat, eftersom jag lämnar blanka fält med information.
Detta misstag gör folk ofta som är insatta i något ämne och tycker personen man diskuterar med är helt korkad som inte förstår direkt det som är så uppenbart för dom själva, trots att dom studerat det i hundratals timmar för att kunna bryta ner det och kunna förstå det själva i sina förenklade termer.
Man glömmer bort att tala om det som är uppenbart för en själv och lämnar massor hål som man antar att personen man samtalar med ska förstå, ungefär som att folk är tankeläsare.
Det är en brist i pedagogik och framförallt så många brister i kommunikation uppstår.
Jag förstår inte vad du skriver människa.