2012-01-24, 03:12
Medlem
leoles avatar
jag använder just nu:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/viktokning-_-aterhamtning/super-gainer-pro-4-kg

4kg, banan.

Jag dricker 0.5liter mjölk + 100g Super Gainer TVÅ gånger per dag, alltså 1liter mjölk o 200g Super Gainer
4kilon kommer ta slut om 20 dagar ungefär, vad kan jag förvänta mig?

vad jag undrar, få jag ändå effekten att gå upp i vikt även när jag INTE tränar? (för jag har inte tid för att träna varje dag pga studierna. )

tack på förhand
Citera
2012-01-24, 03:16
Medlem
200g gainer motsvarar runt 170g chips. Vad förväntar du dig för resultat om du äter 170g chips istället? Blir ju samma resultat, men du kanske får ett bättre perspektiv på saken.
Citera
2012-01-24, 03:37
Bannlyst
Ät en extra pizza eller kebabtallrik så löser det sig!
Citera
2012-01-24, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leole
jag använder just nu:

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/viktokning-_-aterhamtning/super-gainer-pro-4-kg

4kg, banan.

Jag dricker 0.5liter mjölk + 100g Super Gainer TVÅ gånger per dag, alltså 1liter mjölk o 200g Super Gainer
4kilon kommer ta slut om 20 dagar ungefär, vad kan jag förvänta mig?

vad jag undrar, få jag ändå effekten att gå upp i vikt även när jag INTE tränar? (för jag har inte tid för att träna varje dag pga studierna. )

tack på förhand

Detta är inte att rekommendera då ditt blodsocker kommer hastigt stiga och falla samtidigt som du faktiskt sabbar din insulinkänslighet med allt detta socker.

Det är skitdumt, om du desperat vill gå upp i vikt, varför inte äta nåt bra istället? om du nu ska ha nåt proteintillskott så köp nåt billigt kasein (långsamt protein) i kvarg eller pulverform och käka exempelvis cashewnötter till?581kcal/2431.1kJ per 100g, inte saltade då du får i dig massa ONÖDIGT salt dock.
Citera
2012-01-24, 10:32
Medlem
Reaper123s avatar
Den förväntade effekt beror på följande faktor:
-Om du utökar ditt dagliga kcalintag tackvare denna produkt till kcal överskott eller ej!

Om du istället äter mindre och tar en shake som ersättning kommer det mest troligt inte hända ett skit!

Träningen i sig har ingenting med vikt uppgång/nedgång om man inte är ute efter att bygga muskelmassa. Vikten styrts av kcalbalansen i kroppen!

Kcal IN måste vara större än kcal UT om du vill gå upp i vikt!

Du har köpt dyrt "sockerpulver" med protein i, skulle funka lika bra med mer vanlig mat, godis, kakor, glass, chips (snacks/godis är väl sista utvägen imho)
Citera
2012-01-27, 15:48
Medlem
leoles avatar
jag dricker gainern med maten, det inte så att jag "bara" dricker gainer och äter ingenting. Äter 2-3 gånger per dan + 1 liter mjölk med Gainer.

Det måste väl visa lite resultat efter en månad (alltså 4kg gainer pulver)???
Citera
2012-01-27, 15:54
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
jag dricker gainern med maten, det inte så att jag "bara" dricker gainer och äter ingenting. Äter 2-3 gånger per dan + 1 liter mjölk med Gainer.

Behöver det inte alls göra. Du kan till och med ha gått ned i vikt. Det beror på ditt kcal-intag.
Citera
2012-01-27, 17:11
Medlem
Citat:

1kg socker i veckan lägger du till din kost med 4kg gainer spritt över en månad. Det är inte så jättemycket. Jag kan dock garantera en viktökning med 12kg gainer över en månad plus din vanliga kost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in