2005-01-24, 00:13
Medlem
Nemesis1s avatar
För ett par månader sedan var det några lantisar som busringde till min kompis och frågade bl.a. om de fick köpa knark... Eftersom han visste att de bara jävlades och inte tog samtalet på allvar sa han att han fått in ett par gram heroin som han kunda sälja till dem...

Nu idag ringde polisen och kallade honom till förhör imorgon, han är tydligen misstänkt för langning av heroin... Att förklara att han är oskyldig borde inte vara några problem, men nu är det så att han rökt gräs under hela denna vecka och senast idag, så han kommer att torska om de kallar honom på urinprov...

Vad skulle ni ha för tipps att komma med till min kompis?? Hur stor är risken att han måste pissa?? Kan han på något sätt vägra lämna urinprov?? Finns det något bra test att göra urintestet ogiltigt så att han vinner tid?? Hur skall han uppföra sig för att minimera chansen att bötfällas osv...

Kompisen är förövrigt myndig, klarar sig bra i skolan skolan och är tidigare ostraffad...
Citera
2005-01-24, 00:20
Medlem
Oh, taskigt läge.

En polare till mig som var på förhör ang. försäljning behövde inte pissa. Men det var ju i Sverige.
Citera
2005-01-24, 00:27
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
Oh, taskigt läge.

En polare till mig som var på förhör ang. försäljning behövde inte pissa. Men det var ju i Sverige.

jaha och vart hände det andra?

dessutom så om de skulle kolla hans piss så kollar de väll efter just heroin och inte hela drog faunan..
Citera
2005-01-24, 00:45
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
jaha och vart hände det andra?
I Finland...
Citat:
dessutom så om de skulle kolla hans piss så kollar de väll efter just heroin och inte hela drog faunan..
Nä, de använder troligen ett standardiserat drogtest som kollar efter benso, cannabis, opiater, amfetamin, kokain och MDMA, alltså vanliga droger...
Citera
2005-01-24, 00:47
Medlem
Escanios avatar
förstår inte hur... har snuten spanat på en liten rökar kille? lyssnat i telefonen? låter läskigt!
Citera
2005-01-24, 00:58
Bannlyst
Jag betvivlar att polisen har lyssnat på dina samtal, utan ser det som troligare att det är dina lantisvänner som ligger bakom allting. Ta ett alvarligt snack med dem och försök få en bild av hur landet ligger. Om du kan övertyga snuten, relativt enkelt, om att allt är ett missförstånd/skämt så behöver du med största sannolikhet inte pissa. Om polisen han minsta anledning att tro att du håller på med olagligheter eller försöker dölja något så är det urinprov som gäller. Du kan även få lov att pissa om snutarna inte gillar ditt utseende eller bara har en dålig dag och vill jävlas med någon.
Citera
2005-01-24, 01:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktmask
Jag betvivlar att polisen har lyssnat på dina samtal, utan ser det som troligare att det är dina lantisvänner som ligger bakom allting.
Jo, givetvis fattar jag att bonnlurkarna gett polisen ett falskt tips, kompisen skall ta itu med dem senare...

Hans plan är förövrigt att dricka så mycket vatten som möjligt nu innan förhöret, sedan skall han artigt och sakligt förklara för polisen hur det ligger till och om det skulle bli tal om urinprov så skall han vägra pissa fören han får tala med sin advokat... På så sätt skulle han alltså vinna dyrbar tid och högst antagligen bli ren innan det är dags att pissa...

Det är väl så man skall bita tillbaka mot staten, genom fördröjning och byråkrati... Det är ju statens vapen mot oss, så det kan ju vara bra om de får smaka på sin egen medicin ibland...
Citera
2005-01-24, 02:19
Medlem
nyblads avatar
Jag TROR inte att han får lämna toxprov så det borde vara lugnt!
Men fick han brev eller telefonsamtal eller brev och i sådana fall när fick han det?
Om han fick brev tre dagar innan kan han säga att han varit på besök hoss en polare i hellsingfors i 2 veckor, och ringa upp efter 1 vecka, och då är det ute, garanterat ospårbart om han dricker massa vatten!

Anars kan han söka upp lantisarna omgånde och trycka en pistol lr knallpulverpistol mot deras skallben och säga att om ni ser till att få mig fäld för grovt narkotikabrott, 5-6 år så kan jag ta ett par mord oxå, blir ändå ingen skillnad för straffet och om ni inte ringer och säger till polisen NU att ni hittat på allt så ska du se att du inte lever mycket länge till!!

Även fall jag tror mäst på första lr kanske andra tipset så skulle det vara rätt åt dom jävlarna att han skrämde upp dem REJÄLT!
Citera
2005-01-24, 02:21
Medlem
nyblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Men fick han brev eller telefonsamtal eller brev och i sådana fall när fick han det?
Om han fick brev tre dagar innan kan han säga att han varit på besök hoss en polare i hellsingfors i 2 veckor, och ringa upp efter 1 vecka, och då är det ute, garanterat ospårbart om han dricker massa vatten!

Anars kan han söka upp lantisarna omgånde och trycka en pistol lr knallpulverpistol mot deras skallben och säga att om ni ser till att få mig fäld för grovt narkotikabrott, 5-6 år så kan jag ta ett par mord oxå, blir ändå ingen skillnad för straffet och om ni inte ringer och säger till polisen NU att ni hittat på allt så ska du se att du inte lever mycket länge till!!

Även fall jag tror mäst på första lr kanske andra tipset så skulle det vara rätt åt dom jävlarna att han skrämde upp dem REJÄLT!

Men den planen han redan har är nog bättre än dessa 3!
Citera
2005-01-24, 02:24
Bannlyst
Myche vatten å citron så går det bra!
Citera
2005-01-24, 05:34
Medlem
Betong_Taxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad

risken i dehär fallet är väl att bondlurkarna anmäler den händelsen oxå och "övergrepp i rättssak" är inte att leka me. kan blir många år i kurran det.
Citera
2005-01-24, 06:03
Medlem
Nemesis1s avatar
Detta är inte en "tips på hämnd"-tråd, utan handlar bara om själva polisförhöret...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in