2012-01-31, 13:34
Medlem
Håller med många här, att själva "snyftandet" på slutet, som jag anser vara "ur-amerikanskt" och inte passar in här i Svedala, det kunde de lagt ner. Annars tycker jag att de gjorde ett helt okej program. Faktiskt lite intressant att se att det finns såna "skitjobb" i vårt samhälle...
Citera
2012-01-31, 14:05
Medlem
Eldbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oupplyst
Jag har en fundering kring programmet. Hur förklarar man kamerateamet? dom anställda måste väl förstå att det är något på gång? någon som vet?

Jag känner ett par personer som var med i det norska programmet Undercover Boss och enligt de personerna fick de veta att det var personer som ville testa något nytt jobb som kom dit. Därav kamerateamet...
Citera
2012-01-31, 18:20
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figureout
Är bekant med Mats Eliasson.
Okej, då kan du ju egentligen inte bekräfta någonting. Förutom att Eliasson antar att Samhallarna inte kopplade, vilket i och för sig kan stämma.
Citera
2012-02-01, 17:02
Medlem
McBeths avatar
OK, de anställda på Regnsells kanske gick på grejen. Men även om det var så, så var ju chefen så jävla usel som skådespelare. Så fort han fick chansen att prata med sopgubbarna/gummorna, så lät han verkligen som en chef som skulle fråga de anställda om hur de såg på företaget - och absolut INTE som en kille som är på väg att bli soptömmare. Måste vara årets i särklass sämsta skådespelarinsats!
Citera
2012-02-01, 17:05
Medlem
Trumpeters avatar
Är inget stort fan av originalserien, men den är bättre än den svenska versionen. Den svenska känns bara så krystad.
Citera
2012-02-01, 20:35
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Min sambo jobbade åt ragn-sells förut och det han funderade över var om de som var med i programmet inte ens tittar i tidningen som de anställda får(fick?) där chefen är med på bild i varje nummer.
Han fick den tidningen när han jobbade och när dom gjorde reklam för programmet kände han igen chefen, någon som vet om dom fortfarande får den tidningen?
Citera
2012-02-01, 21:05
Medlem
[EcO]s avatar
Han den där Ragn Sells-arbetaren Anders Eriksson, är inte han statist? Känner igen honom från diverse inspelningar där han bland annat spelat gangster?
Citera
2012-02-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandstaus
Min sambo jobbade åt ragn-sells förut och det han funderade över var om de som var med i programmet inte ens tittar i tidningen som de anställda får(fick?) där chefen är med på bild i varje nummer.
Han fick den tidningen när han jobbade och när dom gjorde reklam för programmet kände han igen chefen, någon som vet om dom fortfarande får den tidningen?

Fast de sa ju också i programmet att de var rädda för att chefen skulle bli igenkänd, därför skickade de inte deras VD utan deras marknadschef istället, och han förekommer kanske inte på bild i tidningen...
Citera
2012-02-02, 16:45
Medlem
TheChosenKurtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [EcO]
Han den där Ragn Sells-arbetaren Anders Eriksson, är inte han statist? Känner igen honom från diverse inspelningar där han bland annat spelat gangster?

Han är med i bland annat Hey Baberiba.
Citera
2012-02-02, 19:54
Medlem
ringways avatar
Kändes som en timme lång reklamfilm för ragnsells, dom har valt ut några som inte törs kritisera. Känner flera som jobbar på ragnsells och dom gillar verkligen inte företaget. allt kändes så krystat.
Citera
2012-02-04, 21:09
Medlem
Mikeyjamess avatar
Tycker det var fejk över det. Chefen gnäller fan inte en enda gång över stanken och är så jävla klämkäck och när de andra fick veta vem han var så var det en brist på förvåning. Fast svenskar kanske inte förvånas av så mycket nuförtiden efter produktioner som Ullared etc?

Och dessa åtgärder som gjordes, det var ju de billigaste alternativen chefen gav dom. Han gav bara 2 hockey VM-biljetter till en av arbetarna, hur billigt är inte det? I den amerikanska kom ju cheferna med garantier, men här var det snarare att arbetarna skulle åka nånstans och förklara läget men ingen garanti på att det verkligen skulle få genomslagskraft.
Senast redigerad av Mikeyjames 2012-02-04 kl. 21:15.
Citera
2012-02-05, 22:33
Medlem
Samhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figureout
Du har uppenbarligen ingen aning vad du pratar om, Samhall har en väldigt bra arbetsledning.
HAHAHA... Vad drömde du sedan? Rena skämtet är vad den är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in