Flashback bygger pepparkakshus!
2006-03-06, 16:07
Medlem
Bastardos avatar
Jag bodde utomlands när han fick sitt genombrott och när jag kom hem och hörde honom på radio för första gången så trodde jag att det var satir. Jag trodde inte att det var fysiskt möjligt att vara så talanglös.

Min teori är att ngn musikkritiker (Bjurman?) slog vad med sina kollegor att han kunde få svenskar att lyssna på vilken skit som helst om man bara gav "artisten" tillräckligt med uppmärksamhet. HH ställde upp, översatte sina favvotexter på svenska och slängde in någon egen mening här och var, söp sig snorfull och ställde sig framför micken. Och resten är historia....
Citera
2006-03-06, 17:28
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Håkan Hellström är ett geni.

håkan hellström är en jävla pundare som sjunger helt förfärligt, att han sedan har uppnått någon slags stjärnstatus förklarar många med att det är hans texter som gör det. "hans" var ordet.
Citera
2006-03-06, 17:31
Medlem
äjss avatar
exakt, skulle inte skada om lite mer sanning läckte ut bland hellström folket.
Citera
2006-03-06, 21:48
Medlem
brianmolkos avatar
offtopic, men början (de första takterna) av han patrik isakssons låt i melodifestivalen påminde om If you leave me know med Chicago

Sen Television personalities All the children on crack de orden påminner mig om
Pipor och pulver och smack På det går man bara back, från stackars Jack med Lundell
Citera
2006-03-08, 17:21
Medlem
Har läst att HH verkligen kan sjunga finns tydligen nån demo han skickade in där ahn spelar i ett band och sjunger riktigt bra men han valde att ha en annan stil på sin sång istället.
Citera
2006-03-08, 17:41
Medlem
Mongolizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Håkan Hellström är ett geni.

Höhö...
Citera
2006-03-08, 18:08
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norda81
Har läst att HH verkligen kan sjunga finns tydligen nån demo han skickade in där ahn spelar i ett band och sjunger riktigt bra men han valde att ha en annan stil på sin sång istället.

haha ja säkert..jag kan med sjunga som en gud, bara det att jag har valt att inte göra det.
Citera
2008-01-06, 13:28
Medlem
Håkan Hellström's plagiat

För något år sedan fanns det en sida (http://helstold.vintervila.se/) som hade skapat små musikklipps där Håkan's låtar spelades och sedan spelades en liknande slinga upp ur låten han skulle ha "lånat" från.

Sidan är sedan länge borttagen, vilket är synd, jag har hört mkt om den, och skulle väldigt gärna vilja höra dessa låtar han sägs ha "lånat" av.

Om man tittar på: http://thepiratebay.org/tor/3282967/...RViLA_SE_--__p

så verkar iaf någon ha varit förutseende nog att spara dessa klipps. Men tyvärr är torrenten död och går ej längre att ladda ned (lades upp 2005-01-29 så inte så konstigt).

Är det någon som råkar ha sparat undan dessa musikklipps från vintervila.se?

Skicka mig väldigt gärna ett priv msg isf. Skulle så gärna vilja höra dem.

Tack på förhand.
Citera
2008-01-06, 17:13
Medlem
yeah´ss avatar
Den enda jag kommer på är "kom igen lena" vs "com en eileen" Det är förrutom namnet vissa sekvenser som stämmer överrens precis.

Tycker det är helt ok och jävligt kul med sånna referenser. Det är Håkan hellström långt ifrån ensasm om att ägna sig åt.
Det är precis som inom elektronisk musik där det samplas hejvilt.
Citera
2008-01-06, 17:32
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeah´s
Den enda jag kommer på är "kom igen lena" vs "com en eileen" Det är förrutom namnet vissa sekvenser som stämmer överrens precis.

Tycker det är helt ok och jävligt kul med sånna referenser. Det är Håkan hellström långt ifrån ensasm om att ägna sig åt.
Det är precis som inom elektronisk musik där det samplas hejvilt.
Han har heller aldrig gjort nån hemlighet av det. Men som sagt är det många som jobbar så, och inte gör nån hemlighet av det.
Orup gjorde en lista över sina låtar och vilka låtar han hade lånat av för några år sen i nån tidning.
Citera
2008-01-07, 12:58
Medlem
jag är inte ute efter en disskution ang om det han gjort är fel eller ej

Jag undrar bara om någon har filerna?

bump
Citera
2009-09-28, 09:47
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter511
jag är inte ute efter en disskution ang om det han gjort är fel eller ej

Jag undrar bara om någon har filerna?

bump

En lite bump till.

Letat ett tag också efter detta material. Någon borde ju ha det, kanske kan lägga upp det på rapidshare här eller piratebay.

På denna länk fast det tidigare mycket fin information men bloggen är numera låst :/
http://subterrranean.blogspot.com/20...ag-hittat.html

Tack på förhand,
filli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in