Citat:
Ursprungligen postat av heltsallad
Hola, har en liten fråga här som jag har funderat över och jag tänkte checka här innan jag lyfter telefonen för att bli smartare.
Jag har nyligen fått ett jobb som jag verkligen vantrivs med (på alla punkter ni kan tänka er). Enligt facket har chefen rätt att neka mig studieledigt upp till 6 månader om man inte har varit anställd i 6 månader, plugget har redan börjat och dem vill att jag börjar så fort som möjligt, det betyder att om jag vill klara dessa studier så har jag inte tid att jobba min uppsägningstid och måste strunta i den.
Nu till själva frågan; om jag hoppar jobbet och struntar i uppsägningstiden, kan CSN då blanda sig i och inte vilja ge mig studielån för att jag inte körde klart min uppsägningstid?
Tack på förhand
Du kan ju alltid dra nån historia om att du inte klarar jobbet psykiskt och att du därför kommer göra ett extremt dåligt jobb och säkert behöva va sjukanmäld ofta.. Säg att plugga känns om en helt annan sak, att du inte klarar av at hålla på som du gör nu. Är övertygad om att chefen hellre kommer vilja att du bara slutar direkt.
Om du säger som det är och bara söutar gör du dig skyldig till avtalsbrott men risken att han/hon gör något av det r nog extremt liten. Du kan dock på dåligt rykte.
Är för övrigt helt övertygad om att CSN blandar sig i även om de vet om detta (vilket de inte gör?).