2012-01-23, 22:17
Medlem
kan någon förklara hur de undviker att färgpatronen utlöses???
Citera
2012-01-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Widilinski
Förvånande att det händer något sådant på Friggagatan om du frågar mig. Väldigt fina kvarter ju

Precis. Dessutom så ligger det väl en polisstation på friggagatan.
Citera
2012-01-23, 22:26
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Widilinski
Förvånande att det händer något sådant på Friggagatan om du frågar mig. Väldigt fina kvarter ju

Har vi en ny våg av värdetransportrån igen? Senast var vlä någon sommar för ngåra år sedan om jag inte minns fel?
Som sagt Friggagatan ligger ju i stan och det innebär ju att allt möjligt folk passerar vägar och affärer.
Det är som att bli förvånad över att det händer grejer i Nordstan, för Västra Nordstan är ju fina kvarter.
Citera
2012-01-23, 22:33
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Som sagt Friggagatan ligger ju i stan och det innebär ju att allt möjligt folk passerar vägar och affärer.
Det är som att bli förvånad över att det händer grejer i Nordstan, för Västra Nordstan är ju fina kvarter.

Håller med.
Förstår inte resonemanget överhuvudtaget.
Citera
2012-01-23, 22:48
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Det är mycket möjligt att de rör sig i samma kretsar....

Göteborgspolisen har för övrigt haft en svettig eftermiddag:
Knivskärning i tobaksbutik på Friggagatan:
http://www.polisen.se/Vastra_Gotalan...ndel-Goteborg/

Rån (andra på en vecka) vid Lammelyckan på Hisingen:
http://www.polisen.se/Vastra_Gotalan...rsok-Goteborg/

Och så detta värdetransportrån i Frölunda....

Undrar hur många GM som är helsvenskar? Noll..??

Ja verkar varit en typisk "fattigaste måndagen på året"-dag med dylika följder. Dessutom vet jag att annan skit hänt som inte nått några tidningar, även där kan vi stryka helsvenskar =)

OnT: Som jag fattat det finns det 2 dåraktiga brödrapar i Tynnered, Ghoulara och en där ena brorsan (bryshaan) heter Sami. Ett par var väldigt aktiva vid upploppen och Ghoulara känner ju alla till. Efterssom det är samma så kallad M.O. i båda värderånen i "deras" område känns det ju som åtminstone nån i brödraparen vet nåt om detta.
Citera
2012-01-24, 01:00
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington

Det är svårt att undvika om de åker iväg med väskan från bilen och inte kvitterar väskan i tid. Då förstörs innehållet automatiskt med färg och kemikalier som utvecklar kraftig rök.

Tror inte gärningsmännen känner till hur de nya väskorna fungerar så det är troligen frågan om yngre förmågor som inte suttit inne på en riktig anstalt.
Citera
2012-01-24, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är svårt att undvika om de åker iväg med väskan från bilen och inte kvitterar väskan i tid. Då förstörs innehållet automatiskt med färg och kemikalier som utvecklar kraftig rök.

Tror inte gärningsmännen känner till hur de nya väskorna fungerar så det är troligen frågan om yngre förmågor som inte suttit inne på en riktig anstalt.
Finns det någonstans man kan läsa på om dessa väskor?
Mvh
Citera
2012-01-24, 08:03
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:

Osvuret är bäst men eftersom jag känner till klientelet i stadsdelen väl så är det högst troligen så.
Att det är invandrarungdom är än mer troligt.

Skulle förvåna mig om polisen inte har skaplig koll på vilken krets det rör sig om. Hursomhelst får vi säkert inte reda på något i vanlig ordning via media åtminstone.
Citera
2012-01-24, 08:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Finns det någonstans man kan läsa på om dessa väskor?
Mvh

Det finns artiklar om det i bla GP där det handlar om att värderånen minskat och att de nya väskorna haft en stor betydelse eftersom skyddet är betydligt bättre än tidigare..
Citera
2012-01-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GWashington
slå av kretskortet som sitter brevid låset, om du missar på första försöket smäller färg patronen.
sen finns de även sändare i väskan så den måste nästan öppnas på plats.
Citera
2012-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Det finns artiklar om det i bla GP där det handlar om att värderånen minskat och att de nya väskorna haft en stor betydelse eftersom skyddet är betydligt bättre än tidigare..
Okej ska ta och läsa om det

Citat:
Ursprungligen postat av kebabman
slå av kretskortet som sitter brevid låset, om du missar på första försöket smäller färg patronen.
sen finns de även sändare i väskan så den måste nästan öppnas på plats.
Du vet inte om dessa väskor är gjorda av tjock metall eller liknande? Man får ju ta vara på möjligheterna när man ändå snott den, t.ex. att fotografera, kolla upp komponenterna etc etc

Hur är säkerheten efter att dom levererat pengarna? Alltså att stjäla en tom väska i förebyggande syfte. Teoretiskt sätt så borde det inte vara så krångligt att "hacka" väskan men vad vet jag..

Mvh
Citera
2012-01-24, 15:42
Medlem
VonArsles avatar
att de brinner är ju ett tecken på att de lyckas. röjja spår. perfekt om polisen tror att det misslyckas.

enligt en tynnered grabb så går det ett rykte om att de lyckades första gångnen. så andra gången gick väl bra också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in