Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Ska prova på en annan likvärd dator som jag, själv har. Är inte road av att formatera en gång till på, kort tid. Dock behövde jag formatera nu så det gjorde inget. Installationen fick mitt Win 7 att sluta fungera med texten "NTLDR IS MISSING".
Aja provar om par månader igen...
Kanske blir att prova redan ikväll...
Android 4.0.1 Ice Cream Sandwich Virtual Machine
Title speaks for itself. Virtual machine of Android 4.0.1, and can run on almost any PC. It's designed to be universal so certain sound boards and wifi etc. won't be supported unless you fix them in order to get the best compatibility for everyone. Can be run in Virtual Box or VMware, check the links to see how to set them up. Uncompressed folder is around 900MB
Fast det där är ju specifikt för en virtuell maskin, jag antar att vad de menar med "
...and can be run on almost any PC." är nog att den funkar i de flesta virtuella miljöer och det är inte särskilt krävande.
Lite knepigt skrivet.
Men ja, jag fick själv aldrig 4.0 att fungera på min eee-pc, men det kan ha varit en trasig release antar jag.
Sen behöver du inte installera det heller för att prova det, det räcker med en USB-sticka. Själv använde jag unetbootin för att installera ISO-filen till den, men det funkar också med dd för linux/BSD/mac etc.