Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Ja kanske det, men jag känner absolut ingenting i nacken, kan det uppkomma senare?
Åk omedelbart till akutmottagningen och berätta vad som hänt, att du pga chocken inte åkt ännu.
Spara kvitton på avgiften och se till att en läkare dokumenterar allt. Läkaren kommer att känna och klämma och tycker de att du ska röntga nacken så gör det.
Efteråt kommer påkörandes försäkringsbolag att ersätta dina utlägg och beroende på skadorna så lär du få minst 500 kr för "sveda och värk" utöver kvitton.
Har själv blivit påkörd bakifrån på liknande sätt du beskriver. Det kändes först som en rejäl smäll i bakhuvudet följt av något jag skulle beskriva som en rejäl baksmälla med huvudvärk och illamående.
Läkaren konstaterade bara en sträckning i nacken så inget allvarligare men en veckas sjukskrivning. Inom 10 dagar hade jag fått utbetalat 100% av vad jag begärt utan snack plus 600kr för sveda och värk.
Dvs utlägget för akutmottagningen, utebliven lön 100% under karensdag, utebliven lön 20% under fyra sjukskrivna dagar.