2012-01-22, 08:33
Medlem
andreasmms avatar
Till och med på jobbet kan jag hitta bekanta(av manligt kön) som jag kan sitta och skämta, tjöta med och ha skoj eller ha konversationer som kräver en del intellekt som kan ge både mig och den jag pratar med någonting i utbyte. Allra flesta av mina barndomskompisar (också av manligt kön) likaså.

Men när jag är på krogen så märks det som allra tydligast att kvinnor, tyvärr, är en sämre sorts livsform.
Det handlar faktiskt inte om att jag skulle vilja se ner på kvinnor utan det är helt enkelt så det är har jag märkt. Tog till exempel slut med mitt ex för inte så länge sen när hon inte verkade gilla att jag faktiskt råkade vilja diskutera någonting annat än Cameron Diaz jävla bakdel och Lady Gaga eller att jag gjorde någonting mer vettigt av min tid medan hon satt i soffan och tittade på sex and the city, idol och all annan smörja. Så igår och idag bestämde jag mig således för att hänga med några polare ute på köttmarknaden igen. Efter så jävla pass många konversationer som jag haft med kvinnor i mitt liv så inser jag mer och mer att kvinnors liv bara handlar om ytlighet, sammanfattat i ett ord. Det handlar om facebook om vem som gjorde det och det och vem som fick ihop det med den och den eller så handlar det om någon löjlig smörja som man bara MÅSTE lägga ut på bloggen eller så handlar det om att bete sig som en jävla fjortis på krogen (och då menar jag inte enbart att snacka om FB eller annat trams) utan allt från att grimasera och låtsas vara drottning av Sverige. Orkar inte dra upp allt kvinnor brukar hålla på med där.

Att känna närhet tycks vara viktigt för mig, precis som för de flesta andra människor antar jag. Jag vill så väldigt gärna hitta en snygg, härlig OCH åtminstone ganska intelligent kvinna att börja bygga familj med och allt det där med men det går fan inte i Sverige idag.
Däremot har jag träffat nästan hur många sköna och härliga killar som helst som jag definitivt hade kunnat tänka mig en framtid med och kanske spendera resten av livet med om det bara vore så att det inte fanns en kuk där nere. Fy helvete vad jävla kul jag skulle kunna ha det tillsammans med vissa tänker jag, kanske göra lite busiga grejer på fritiden och samtidigt kunna prata om allvarliga ämnen också ibland och driva med varandra hela dagarna. Så jävla skoj! Men hur fan skulle det se ut om jag frågade någon kompis om han ville bo ihop med mig resten av livet...

Funderar på om jag ska strunta totalt i vad samhället säger och kanske skita i allt det här?
Alltså jag försöker hitta nån kille som jag kan leva hela Svensson-livet med istället och när jag(vi?) blir kåt får jag väl helt enkelt dunka några horor eller dra iväg ut och knulla nån hjärndöd knulldocka från krogen då. Kanske blir jag lyckligare då. Finns det fler killar som tänker i samma banor som jag?
Senast redigerad av andreasmm 2012-01-22 kl. 08:58.
Citera
2012-01-22, 08:41
Medlem
RadikalFails avatar
Vad fan träffar du för kärringar?
Mina tjejpolare och jag sitter aldrig och diskuterar det du just drog upp.

Har vi det jävligt mysigt sitter vi och surrar om väldigt djupa och filosofiska saker(för den som gillar sådant)

Men visst nog känner jag ibland att jag hellre skulle ta en brud än en karl.

Så testa kanske en karl.
Citera
2012-01-22, 08:47
Medlem
andreasmms avatar
Jo. Men när tjejer surrar om ''väldigt djupa och filosofiska saker'' så befinner ni er fortfarande på en 5-årings nivå i jämförelse med killar jag snackar med.

Tråden var för övrigt inte riktad till någon jävla brud utan enbart likasinnade grabbar.
Citera
2012-01-22, 08:52
Medlem
Tyvärr håller jag med dig. Tror inte jag kan bli riktigt förälskad, så som jag föreställt mig, om jag och hon inte kan mötas intellektuellt och själsligt eller hur man ska säga det. Alltså att man kan tala med henne om djupa "onödiga" saker endast för att det är intressant och fascinerande. Kanske har jag fått en helt fel bild av kärlek (visst har varit kär men det var endast hormoner som svämmade över haha).
Citera
2012-01-22, 08:56
Medlem
tycker det låter som en skitbra idé. och du kommer antagligen utvecklas sjukt mycket över tid om du spenderar resten av ditt liv med att diskutera saker med någon som kan tänka. istället för att spendera tiden under någon slags hormonframkallad zombie-koma där du fungerar som betjänt åt någon.
Citera
2012-01-22, 09:27
Medlem
Kul (nåja) att höra att det inte bara är jag! Killar är till för umgänge, tjejer är till för att knulla.
Citera
2012-01-22, 09:38
Medlem
gurkmajjas avatar
Kvinnor har, generellt sett, ett grundare själsliv än vad män har. Men det finns undantag TS (undvik dock töser med självskadebeteende och liknande, dom har ett ganska djupt själsliv men tillika stört), det gäller bara att hitta dom och krogen är kanske inte det bästa stället att leta på?
Citera
2012-01-22, 10:00
Medlem
ActionFactorys avatar
Vilket jävla skitsnack. Som att det är såpass skillnad på könen? Visst kan jag ha djupa diskussioner med killar, men precis lika djupa (om inte mer?) med min fästmö. Sen kan det ju också funka bättre att hitta brudar om du inte antar direkt att dom är puckon.

Är du så mycket bättre än exakt alla kvinnor? Yeah, kom ner på jorden.
Citera
2012-01-22, 10:15
Medlem
relikens avatar
Om du är så intellektuell så borde du förstå att kvinnor inte har något intresse av att diskutera fysiken kring svarta hål eller folkpartiets integrationspolitik. Utan är mer intresserade av känslor och förhållanden mellan människor. Det är därför dom är mer intresserade av facebook och bloggar och sånt som du anser vara ytligt. Kvinnor och Män är olika helt enkelt, du kommer kanske förstå så småningom du också.
Citera
2012-01-22, 10:18
Medlem
Visst fan finns det intelligenta kvinnor, det är bara det att du inte hittar dem på krogen. De är dessutom hett eftertraktade vilket gör dem svåra att snappa upp för de är sällan singlar länge (om de nu inte vill vara singel ett tag men då är de förmodligen i en fas då de bara vill ha lösa förbindelser).
Citera
2012-01-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ActionFactory
Vilket jävla skitsnack. Som att det är såpass skillnad på könen? Visst kan jag ha djupa diskussioner med killar, men precis lika djupa (om inte mer?) med min fästmö. Sen kan det ju också funka bättre att hitta brudar om du inte antar direkt att dom är puckon.

Är du så mycket bättre än exakt alla kvinnor? Yeah, kom ner på jorden.
Kanske är du inte så djup, lite korkad? Inget illa menat.
Citera
2012-01-22, 10:36
Medlem
Ja, det blir absolut bäst för alla parter att du undviker kvinnor helt och hållet i fortsättningen. Du behöver inte oroa dig för att vi blir ledsna eller så. Jag lovar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in