2012-02-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasTerror
Haft mycket acne sen tonåren samt sen tidigare kur jag gick av fick jag väldigt mycket.

Började med testo för några veckor sen. Ca 3 veckor innan jag började kura började jag körda b5 + zink och varit allmänt förbättrad i hygien osv.

Min "böld"acne minskar dramatiskt, i ansiktet har jag nästan inget kvar. Verkar inte få nya finnar nu när testot börjar komma igång heller, känns hur bra som helst helt enkelt.

Frågan är om jag kommer behöva använda Roa om Hudläkaren skriver ut det. B5+zink kanske hjälper på mig, bara vänta och se.

Otroligt nöjd.

så som du skriver så hjälper ju B5+zink dig tillräckligt? varför då ge dig på något som ROA? kör på det som funkar.. ju mildare läkemedel du kan använda för att uppnå samma mål desto bättre enligt mig.. ROA är ju det absolut sista du ska använda! MEN ROA är det enda som hjälper om du har BÖLDacne! mildare acne går säkert att lösa med andra medel som kanske tetralysal! vilket hjälpte mig mot dom mindre men inget mot bölderna! och det är dom jag har problem med!
Citera
2012-02-17, 00:05
Bannlyst
Hallå, hoppas detta är rätt tråd för denna fråga!

Det är så att jag går på en 25/40 kur, dboll och har nu fått en del finnar i ansiktet då jag tagit en hel del proteinshakar! När jag väl klämmer vissa finnar så rinner det sjukt mycket vätska ur dem som sedan leder till fula sår :s det bildas sakta en skorpa men tar jag bort den bara fortsätter det, så här har det aldrig varit för mej när jag varit ren. Kan det vara så att det beror på att dbollarna drar åt sej så mycket vätska i kroppen som rinner ut när detta sker?
Citera
2012-02-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan3891

Det är så att jag går på en 25/40 kur, dboll och har nu fått en del finnar i ansiktet då jag tagit en hel del proteinshakar! När jag väl klämmer vissa finnar så rinner det sjukt mycket vätska ur dem som sedan leder till fula sår :s det bildas sakta en skorpa men tar jag bort den bara fortsätter det, så här har det aldrig varit för mej när jag varit ren. Kan det vara så att det beror på att dbollarna drar åt sej så mycket vätska i kroppen som rinner ut när detta sker?

Högt testosteron kan ge fetare hy vilket i sin tur leder till acne.

När jag var yngre fick jag acne av proteindrinkar. Prova med en annan proteinkälla och se om det blir bättre.

Mvh
Citera
2012-02-17, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Högt testosteron kan ge fetare hy vilket i sin tur leder till acne.

När jag var yngre fick jag acne av proteindrinkar. Prova med en annan proteinkälla och se om det blir bättre.

Mvh

Ja men jag får ju inte så många finnar av mina proteindrinkar men de har blivit så jävla Mycket vätska i varje jävla finne nu, svider och har sig !
Citera
2012-02-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ja men jag får ju inte så många finnar av mina proteindrinkar men de har blivit så jävla Mycket vätska i varje jävla finne nu, svider och har sig !

Du får överväga hur du ska göra. Risken är att du får ärr som inte går bort om de blir för djupa.
Citera
2012-02-17, 00:59
Medlem
Citat:

Du dopar dig, grattis. Läste du inte på om bieffekter innan du gav dig in i leken? Lilla p15 Plucke.
Citera
2012-02-17, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kirrenx
Du får överväga hur du ska göra. Risken är att du får ärr som inte går bort om de blir för djupa.

Jo me tur nog är de inte så djupa, jag får vara lite försiktigare med hyn bara så jag slipper dessa sår ^^
Citera
2012-02-17, 15:56
Medlem
Fått en del finnar i ansiktet på sistone (blä), hur effektiv är GEs tabbar mot det? 1g ed bör räcka fint eller?
Citera
2012-02-17, 15:58
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanniibaal
Fått en del finnar i ansiktet på sistone (blä), hur effektiv är GEs tabbar mot det? 1g ed bör räcka fint eller?
Börja på 2g du, jag kör 10g om dagen av kapslarna ifrån clearly gone. Tycker att jag fått lite resultat faktiskt, jag har inte fått några nya större finnar än iaf. Dock bara kört 2veckor så ska utvärdera efter 1månad tänkte jag.
Citera
2012-02-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Börja på 2g du, jag kör 10g om dagen av kapslarna ifrån clearly gone. Tycker att jag fått lite resultat faktiskt, jag har inte fått några nya större finnar än iaf. Dock bara kört 2veckor så ska utvärdera efter 1månad tänkte jag.
Är det så o effektivt att jag måste börja på 2g direkt? vill helst inte att mina fingertoppar börjar spricka som det gjorde för Glomgold.
Citera
2012-02-17, 16:04
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanniibaal
Är det så o effektivt att jag måste börja på 2g direkt? vill helst inte att mina fingertoppar börjar spricka som det gjorde för Glomgold.
Beror väll på hur stora problemen är. Bättre att sänka när man har fått bukt på det hela tycker jag. Hellre lite spruckna fingertoppar och torr hy än att se ut som en ost, absolut i ansiktet är det riktigt tråkigt med acne.

Inte säkert du får någon effekt alls av b5 hur mycket du än kör, men värt ett försök är det.
Citera
2012-02-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Beror väll på hur stora problemen är. Bättre att sänka när man har fått bukt på det hela tycker jag. Hellre lite spruckna fingertoppar och torr hy än att se ut som en ost, absolut i ansiktet är det riktigt tråkigt med acne.

Inte säkert du får någon effekt alls av b5 hur mycket du än kör, men värt ett försök är det.
mjo sant, dom på ryggen, axlar skiter jag i. Hur ofta visar man sig utan tröja liksom, speciellt under vintern nu.
Ska kombinera med basiron och se om det hjälper. Börjar nog på 2g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in