2012-02-14, 14:32
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-user
Svar ja.
Förbannat, så det betyder att jag slösar endast mina pengar om jag försöker med annat?

Är det idioti att köpa roa och köra 20-30mg ed,eller är det så giftigt att man bör vara under läkaruppsikt?
Citera
2012-02-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Förbannat, så det betyder att jag slösar endast mina pengar om jag försöker med annat?

Är det idioti att köpa roa och köra 20-30mg ed,eller är det så giftigt att man bör vara under läkaruppsikt?

20-30 mg är inga problem. Kör själv 40 mg nu med väldigt bra resultat. Kan PMa bilder om du är sugen.
Citera
2012-02-14, 16:21
Bannlyst
Citat:
Dom går bort med kemisk peeling. Precis som tidigare talare sa, så förstäker bara sol utséendet på dom, och är inte vidare smart.

Min akne är snart helt borta, mycket tack vare den kemiska peelingen. Är själv het förbluffad över resultaten.

Kemisk peeling?
Citera
2012-02-14, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rund

Undrar samma sak.
Citera
2012-02-14, 16:27
Bannlyst
Citat:
20-30 mg är inga problem. Kör själv 40 mg nu med väldigt bra resultat. Kan PMa bilder om du är sugen.

Hur lång tid tar det för roa att börja verka?

Tänkte lägga ner Tetra och sen ifall finnarna kommer tillbaka så undrar jag om man kunde köra 20-40mg utan läkarundersikt i några veckor/ 1 månad och få bort dom. Vad tror du?

Tar gärna emot ett PM på för och efterbilder!
Citera
2012-02-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
Hur lång tid tar det för roa att börja verka?

Tänkte lägga ner Tetra och sen ifall finnarna kommer tillbaka så undrar jag om man kunde köra 20-40mg utan läkarundersikt i några veckor/ 1 månad och få bort dom. Vad tror du?

Tar gärna emot ett PM på för och efterbilder!

Tror man får ha mer tålamod. Ligger själv på 30mg ed och efter 2 v var det värre än nånsin. Efter 1månad var där vissa förbättringar. Har nu gått 1,5 månad och börjar se bra resultat. Räknar dock med att köra det minst 1-2 månader till. Kanske funkar bättre med högre dos, men kör helt utan läkarkontroller och ligger på 1g testo ew.
Citera
2012-02-14, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estoffe
Tror man får ha mer tålamod. Ligger själv på 30mg ed och efter 2 v var det värre än nånsin. Efter 1månad var där vissa förbättringar. Har nu gått 1,5 månad och börjar se bra resultat. Räknar dock med att köra det minst 1-2 månader till. Kanske funkar bättre med högre dos, men kör helt utan läkarkontroller och ligger på 1g testo ew.

Japp, sker en sk. "uppblossning" i början - inget att oroa sig för.

Ni som undrar vad kemisk peeling är, sök på ex. lactic acid peeling. Kort och kort; kemisk peeling inducerar kemiska brännskador kring det behandlade området. Väldigt likt laser.
Citera
2012-02-15, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B.S.F
Frågan är vem som har rätt. SamMelo, är du säker? Trodde med att dom skulle gå bort med sol.

Har pratat med flera hudteraputer och hudläkare om det för jag har själv massa ärr på ryggen och alla har rekommenderat mig att inte sola. Men det går säkert att googla sig till den informationen också. Peeling är ju ett alternativ annars om man har stora problem.
Citera
2012-02-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo
Har pratat med flera hudteraputer och hudläkare om det för jag har själv massa ärr på ryggen och alla har rekommenderat mig att inte sola. Men det går säkert att googla sig till den informationen också. Peeling är ju ett alternativ annars om man har stora problem.

Kan meddela att peeling är grymt, redan efter 2 behandlingar syns rätt drastiska resultat.
Citera
2012-02-15, 15:57
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamMelo

Varför inte sola?
Citera
2012-02-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Varför inte sola?

För att det kan orsaka missfärgningar av ärren (och på så sätt göra de ännu mer påtagligare).
Citera
2012-02-16, 18:35
Medlem
wasTerrors avatar
Haft mycket acne sen tonåren samt sen tidigare kur jag gick av fick jag väldigt mycket.

Började med testo för några veckor sen. Ca 3 veckor innan jag började kura började jag körda b5 + zink och varit allmänt förbättrad i hygien osv.

Min "böld"acne minskar dramatiskt, i ansiktet har jag nästan inget kvar. Verkar inte få nya finnar nu när testot börjar komma igång heller, känns hur bra som helst helt enkelt.

Frågan är om jag kommer behöva använda Roa om Hudläkaren skriver ut det. B5+zink kanske hjälper på mig, bara vänta och se.

Otroligt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in