• 2
  • 3
2012-01-26, 12:01
Bannlyst
Ut med namnet - så sätter vi FB-deckare igång

om du inte vill lägga själv - pma någon som lägger ut

eller outa KB:et

Hur bor han just nu dåå?

Det kanske är ett Schweiziskt AG eller Trust som köper gården - precis som Venngarns slott
Citera
2012-01-26, 13:30
Medlem
lundagrens avatar
Låter till 100% som han säljer något olagligt. Steroider/läkemedel eller narkotika troligast.
Min gissning är att han har bra med deg i perioder och är kriminell.
Citera
2012-01-26, 18:02
Medlem
svengörans avatar
Låter som det med största sannolikhet handlar om en mytoman, Som redan nämnts i tråden så ödsla ingen tid på att avslöja hans lögner det hjälper ändå inte dom förstår helt enkelt inte.
Citera
2012-01-26, 19:29
Medlem
Andra sätt att avslöja en mytoman kan vara att fråga vilken utbildning personen har. Sedan begär man ut personens betyg från universitetet. Svårt att förklara bort sin påstådda utbildning om det inte finns några betyg hos lärosätet. Framförallt handlar det om att hans flickvän ska få veta sanningen.
Citera
2012-01-27, 12:00
Medlem
Maverick81s avatar
Nu börjar det hetta till, det har kommit till hans kännedom att jag ifrågasätter hans livsstil och trovärdighet. Så han vill komma hem till oss med sin tjej och förklara sig samt så säger han att välkomnar att någon frågar ut han. Detta blir bara märkligare och märkligare vilken hederlig företagsägare, kriminell eller mytoman för den delen vill bli utfrågad och ifrågasatt. Det vill väl ingen! det här är så sjukt, önskar man inte började gräva i det.
Är väl lite rädd han ska skuta skallen av oss alla , så postar jag inget mer här kan ni väl tipsa polisen om den här tråden.
Citera
2012-01-27, 12:17
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick81
Nu börjar det hetta till, det har kommit till hans kännedom att jag ifrågasätter hans livsstil och trovärdighet. Så han vill komma hem till oss med sin tjej och förklara sig samt så säger han att välkomnar att någon frågar ut han. Detta blir bara märkligare och märkligare vilken hederlig företagsägare, kriminell eller mytoman för den delen vill bli utfrågad och ifrågasatt. Det vill väl ingen! det här är så sjukt, önskar man inte började gräva i det.
Är väl lite rädd han ska skuta skallen av oss alla , så postar jag inget mer här kan ni väl tipsa polisen om den här tråden.

Hahahaha så jäkla komiskt. Typiskt mytoman beteende. Du kan vara helt säker på mytoman spåret redan nu.
Citera
2012-01-27, 13:23
Medlem
krommees avatar
Maverick skriv ditt namn här då så vi kan tipsa polisen senare.
Citera
2012-01-29, 21:44
Medlem
Maverick81, vi börjar bli oroliga för dig.
Citera
2012-01-30, 08:46
Medlem
Maverick81s avatar
Jag lever, tackar för omtanken.

Nä mötet löpte på smidigt, han kunde inte och ville inte bli ifrågasatt när det väl kom till kritan. Mannen i fråga är en underlig typ men som lider av något vad det vet i fan?
Vi har talat med hans tjej och hon har lovat att hon inte ska skriva på något alls, men hon vill absolut inte göra slut med han. Så nu ska jag lägga ner detta och bara hålla ögonen öppna.
Tips till er som vill veta något om en person, ring polisen dom säger mer än man tror. Inga detaljer men dom varnar en om det är något alarmerande. Till mig sa dom om personen ifråga att allt inte stod rätt till men inga större saker. Så min teori och alla andra här också för den delen kan nog stämma, små kriminell som drömmer och tills han gjort den stora grejen så får han spä på sina historier och det är rejält, men hans stora förmåga är i att komma på undanflykter för det som inte blir av, där är han jävligt påhittig.
Den som lever får se helt enkelt.
Citera
2012-06-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maverick81
Måste först tacka för att alla tagit sig tid att ge tips.

Börjar lossna lite nu, fått info om hans företag. Som är 1 inte 3 det är ett kommanditbolag med endast en postbox som kontakt ingen hemsida eller dyl, med en delägare (72 år kanske en målvakt?) som han inte har sagt ett skit om i sina historier. Nu har han dock bytt från att köpa en BR för 10M till att köpa en gård för 9M behöver någonstans att ställa alla saker. Båten hänger dock kvar men historien svajar (han har förstått att han måste ju ha något bevis på att få köra så stora fartyg, där tvekar han). Han ska nu starta ett nytt företag som han ska ge till min sambos vän plus en ny bil (dom har känt varandra i 6 veckor). Porschen är försvunnen nu kör han runt i en gammal skåpbil rostig som fan från 1998 skriven på företaget. Han har ingen dyr klocka eller dyra vanor han använder alltid cash, betalar för sig men inte mer. Han berättar mer än gärna om att han nolltaxerat sedan han startade företaget och pratar om ett konto i Schweiz där allt finns.
Men då kommer ju frågan, om man nolltaxerat och flyttat pengarna utomlands då kan man väl inte bara köpa en gård eller båt i Sverige, för då borde väl skattemyndigheten ringa på dörren. Han sa i början av deras förhållande att han var gift med jobbet nu verkar han inte jobba ett skit, har hur mycket tid som helst. Han bor hos en kompis, där han hyr ett litet hus. Han är skriven på ett helt annat ställe.
Får inget grepp, är han kriminell, mytoman, eller har han massa pengar.....??

Det här är en vanlig psykisk sjuk människa. Mytoman förvisso men det är troligen inte det som ska ses som det största problemet utan det är nog mycket värre saker än så som spökar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in