2012-01-21, 06:55
Medlem
Hej

Någon som kan tipsa några lyxiga och romantiska restauranger i Göteborg? Gärna vid centrum.
Det är tänk till alla hjärtans dag med min flickvän. Prisklassen kan jag tänka mig på 500-1000kr per pers för maten.
Vi är 20 år gamla så gärna en som passar vår ålder med så vi inte hamnar nånstans med bara gamlingar :P

Har letat lite själv och tycker att Swedish Taste ser mest lovande ut. Även Heaven 23 och Magnus&magnus såg nice ut. Men då jag inte bor i götet så tänkte jag om någon kunde ge mig tips istället

Tack i förhand!
Citera
2012-01-21, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadman123
Hej

Någon som kan tipsa några lyxiga och romantiska restauranger i Göteborg? Gärna vid centrum.
Det är tänk till alla hjärtans dag med min flickvän. Prisklassen kan jag tänka mig på 500-1000kr per pers för maten.
Vi är 20 år gamla så gärna en som passar vår ålder med så vi inte hamnar nånstans med bara gamlingar :P

Har letat lite själv och tycker att Swedish Taste ser mest lovande ut. Även Heaven 23 och Magnus&magnus såg nice ut. Men då jag inte bor i götet så tänkte jag om någon kunde ge mig tips istället

Tack i förhand!
Swedish Taste är väldigt bra men kanske inte så mysigt. Magnus å Magnus skulle jag rekommendera av de tre. Mysigt. Trerätters runt en femhundring per person och väldigt bra.
Heaven är decent och har bra utsikt
Nu kommer dock mitt personliga tips! Barrique. www.barrique.nu
Finns naturligtvis en uppsjö av andra ställen med. Hojta om du önskar fler tips.
Citera
2012-01-21, 11:34
Medlem
Nemjungs avatar
Tycker ni kan dra till Heaven 23, grym utsikt. Barrique är trevligt å mysigt men, men de är nere i en källare, men de e schysst
Citera
2012-01-21, 15:14
Medlem
Tack för eran tips.

Det ligger nu mellan Heaven23, m2 och Fond. Så svårt och bestämma mig!

Fond ser riktig mysigt med och menyn ser ganska lovande.
Citera
2012-01-21, 16:27
Medlem
lundagrens avatar
Avsmakningsmeny på Basement eller kock & vin, eller en vanlig 2-rätters på sjömagasinet landar runt tusingen. Alla 3 milsvis från m2 och heaven 23 i klass. Fond är dock riktigt bra den med.
Citera
2012-01-21, 19:09
Medlem
Köses avatar
Basement är riktigt prisvärt, fast inte så romantiskt. Du kommer klara dig på en tusing per skalle om du kör på fyran o vinpaket.

Den enda stjärnkrogen du klarar dig på din budget dessutom, om ni inte vill gå hungriga därifrån...
Citera
2012-01-22, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundagren
Avsmakningsmeny på Basement eller kock & vin, eller en vanlig 2-rätters på sjömagasinet landar runt tusingen. Alla 3 milsvis från m2 och heaven 23 i klass. Fond är dock riktigt bra den med.
Jag har inte personligen varit på
Sjömagasinet på länge, inte sedan ägarbytet, men om det inte blivit sämre är det ett självklart val.
Vet inte varför det inte dök upp i skallen.
Citera
2012-01-22, 11:28
Medlem
Nemjungs avatar
Basement har stängt, tycker inte sjömagget är sådär romantiskt... Fond är bra men inte romantiskt, M2 är ok men kan bli väldigt livat i baren där så kanske lite för stökigt?!

Sjömagget har också stängt nu å 3veckor framöver vill jag minnas... Tbh tror jag faktiskt att den mest romantiska krogen måste nog vara heaven 23, då de e utsikten över stan som höjjer de, vet dock inte så mkt om maten men, har käkat där för ett tag sen, lunch dock bara, var helt ok.
Citera
2012-01-22, 12:14
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Basement har stängt, tycker inte sjömagget är sådär romantiskt... Fond är bra men inte romantiskt, M2 är ok men kan bli väldigt livat i baren där så kanske lite för stökigt?!

Sjömagget har också stängt nu å 3veckor framöver vill jag minnas... Tbh tror jag faktiskt att den mest romantiska krogen måste nog vara heaven 23, då de e utsikten över stan som höjjer de, vet dock inte så mkt om maten men, har käkat där för ett tag sen, lunch dock bara, var helt ok.

Basement stänger 18 februari. En extra anledning att gå dit innan det lägger ner.
Står inget om att sjömagasinet ska vara stängt på deras hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in