2012-01-21, 01:28
Medlem
softshimmers avatar
Jag ska färga håret rött snart. Vill ha en riktigt stark och ljus färg så jag ska färga med Directions syntethårfärg. Ska använda färgen "poppy red".
Min fråga är, hur ljust måste mitt hår bli innan jag kan färga det? Hur pass mörkorange kan man vara innan man färgar det? För att det ändå ska bli en väldigt stark och ljus färg.
Har svart hår sen innan men håller på och avfärgar det nu.

Vill ha ungefär den här färgen;
http://2.media.haircrazy.info/photos/gallery/2010/05/31/7631_299366255062_587200062_9085115_129289_n_t_w50 0_h500.jpg

Någon som har gjort det här tidigare?
Citera
2012-01-21, 11:44
Medlem
Det beror alltid lite på håret...men för att få ett såpass stark resultat lär du få bleka en del! Jag gick direkt från svart till en av directions röda varianter och jag fick bleka tre ggr med rejäl blekning, sen tröttnade jag och kastade i den iaf . (på tal om blekningar rekommenderar jag för blekt resultat modd ultrablond eller scwartzkopf L1++)
Citera
2012-01-21, 12:09
Medlem
StylistChrizs avatar
Bleka tre gånger är inget jag rekommenderar..

Jag tycker du ska bleka till ljusorange/ljusgul och sedan lägga i den röda färgen, bleker du det för ljust så blir håret alldeles för slitet och håret kommer inte ha något protein kvar, risken är då att den röda färgen rinner av.. Investera i ett bra schampo och balsam för färgat hår, du skulle även kunna köpa en färginpackning med röda pigment så att du i alla fall en gång i veckan fräschar upp färgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in