2012-01-20, 23:43
Medlem
zamiocs avatar
Christer Åberg, grundare av den evangelistiska hemsidan www.apg29.se

Med en hänvisning till en tidigare tråd.

https://www.flashback.org/t1327143

I den tråden tas det upp hans ståndpunkt mot homosexualitet.

Han direkt kränker dem om så inom ramarna av fina ord och med sin grund i bibeln (religionsfrihet).

Se över detta. Vi har Åke Green som blev friad tragiskt nog. Men var ska vi dra gränsen för en lag som hets mot folkgrupp kontra yttrandefrihet/religionsfrihet?

Sedan är denna man far till en 5 år gammal dotter som han själv sagt lär, att om man inte frälser sig av Jesus så brinner man i helvetet. Det är för mig direkt barnmisshandel i psykisk form.

Han har ju ett moraliskt ansvar för sin hemsida, så när på hans bönesida en person skrev. "Gud visa dig nu direkt så fort du kan, för annars tar jag mitt liv" (Typ)
Så tappa jag allt och kunde inte acceptera en sådan så pass psykiskt sjuk människa ska få härja i det fria.

Så nu kära Flashbackare, kolla på sidan och hjälp mig finna punkter på hans sida som kan polisanmälas.

Det jag ber er är att se över hemsidan och al
Citera
2012-01-21, 01:45
Medlem
Geblods avatar
Låt honom syssla med vad han vill. Han skadar ingen..

Att han säger jeeetteheemska kjenkande ojd om homoseksuella är något du får acceptera. Ingenting du eller någon annan tar skada av.

Sluta försöka inskränka på hans rätt att yttra sig och se över ditt eget liv istället.
Citera
2012-01-21, 12:24
Medlem
hejsantests avatar
http://www.apg29.se/index.php?artid=7583
Citera
2012-01-21, 13:06
Medlem
thegoodshepherds avatar
Ingen tvingar Dig att gå in på hans egna hemsida.
Citera
2012-01-21, 16:42
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geblod
Låt honom syssla med vad han vill. Han skadar ingen..

Att han säger jeeetteheemska kjenkande ojd om homoseksuella är något du får acceptera. Ingenting du eller någon annan tar skada av.

Sluta försöka inskränka på hans rätt att yttra sig och se över ditt eget liv istället.

Ingen tar skada? Du är då tappad!

Tänk om tänk rätt...
Citera
2012-01-21, 16:43
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd

Och du läste inte inlägget märker jag...orka
Citera
2012-01-21, 16:45
Medlem
Geblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Ingen tar skada? Du är då tappad!

Tänk om tänk rätt...

Förklara då för mig hur någon tar skada.
Citera
2012-01-21, 17:40
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Nej varför ska man sätta dit denna person? Han sköter sitt, och verkar kritisk till homosexualitet. Det är inget brott. Lika lite brott är det att uppfostra sina barn enligt den tro och övertygelse man själv har och besitter.

Vore det det så skulle alla muslimer, jehovas, mormoner, statskyrkliga, kommunister, judar, socialdemokrater, lesbianer, bögar och liknande ickesekulära grupper få sina ungar beslagtagna av statsappparaten.

Mina ungar skulle fosterhemsplaceras för att jag inte är särskilt förtjust i hundar och samtidigt är fyrverkeriförespråkare.

Edit: Varför i helvete har du placerat denna i brott & brottsbekämpning? För att du i ett infall av klarsynthet insåg att du närapå uppmuntrar till brott, när han skall sättas dit?
Senast redigerad av WirelessGkit2 2012-01-21 kl. 17:43.
Citera
2012-01-22, 15:50
Medlem
Emerains avatar
Du kan försöka anmäla för hets mot folkgrupp, men det kommer troligen läggas ned direkt. Du kan inte få tills Hets mot folkgrupp då Religionsfriheten slår högre, speciellt efter friandet av Åke Green.

Men ud kan inte sätta dit honom. Jag hittar inte att han uppmanar till brott eller erkänner att han gjort något brott. Det är inte förbjudet att ogilla homosexuella, det är bara du i din enfaldiga värld som tror det.

Jag skulle nog hellre leta bevis för att sätta dit folk som du för brott mot yttrandefrihetsgrundlagen och tryckfrihetsgrundlagen. Åberg talar i en öppen debatt, du försöker tysta den.
Citera
2013-10-22, 23:13
Medlem
Hahahahaha... vilket rikspucko! Kolla in klippet på siten där Christer drar fram sin ukulele. HUMOR!
Citera
2014-07-21, 19:52
Medlem
senhackarens avatar
Man kan ju undra när man läser Christer Åbergs sida om att ofrälsta hamnar i helvetet efter döden, för att dem inte hade Jesus som sin herre på jorden. Måste vart en drös med folk som hamnade där nere innan Jesus började gå runt och predika sitt vidskepliga struntprat.
Citera
2014-07-21, 19:53
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd

Han hemsk och oberäknelig psykopat. Han påminner starkt om Sten frisk i tre kronor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in